• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Carina
    Fniss... Babyförlängare... Vet att du menar bodyförlängare men det lät så roligt. Göra bebisen längre, liksom. Äh, du kommer fixa intervjun kanon! Ska bli spännande att läsa om det sedan.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Hallonsocka

Gäsp... M har vart tröttis och har precis somnat till en lång improviserad låt av mig med melodin till "trollmor" :-P Ska ta en macka och sedan lägga mig bredvid henne

• Kesso

lille08:
    Vilket lyx du har annars. Ja, då var han extra hungrig i natt. Märkte du om han åt mindre på dagen då? Ligger du ner och ammar på natten?

Hur är d et med er andra? Ligger ni ner och ammar på nätterna? Själv måste jag gå upp. Han vill ej ligga ner.

Carinamamma84:
    Samma här lämnat på förskolan och nu är det lugnt fram till 14. Så nu ska jag gå och vila snart.

Har ni också regn och rusk i dag?

• Carinamamma84
    Svar på #1903
    Haha underbart eller hur får passa på att bada ja om man hinner Sambon sover än så länge och Amadeus tittar på mig Haha

Vilda Tiger HAHA jora babyförlängare och förlänga Amadeus HAHA
    nä behövs inte.
    Ja Tiningen kommer i Januari nästa år detta är för att nästa år får alla läsa om detta och ja bla bla vet inte igentligen varför men att då är trycket klart å så.
  • jeng

Kesso:
    JOdå jag njuter av att vara hemma, men det blir ju lite väl isolerat ibland! Vi bor ju i ny stad, begränsat med vänner, ingen släkt osv... Mycket av det sociala som vi har här nere är ju via jobbet! Så det ska bli jätteskönt att få komma tillbaka. Dessutom så har vi ju rätt så höga utgifter med vårt superfina hus och 2 bilar osv, och eftersok vi vill snåla med dagarna för att kunna vara hemma på deltid så länge som möjligt, så behöver vi nästan dra in lite extra pengar!! Det blir 2 förmiddagar i veckan på jobbet, och då kommer ph vara hemma med Ted. Sedan kan jag åka in med Ted, eller jobba hemifrån för att fylla ut resten av timmarna! Jag vill gärna att Ph ska få ensamtid med ted också, så det blir perfekt!!

VT:
    Ja precis jag menade inte att han behöver svälja nu, utan att jag hoppas han lär sig det tills det blir dags att jobba osv, så att man kan använda gröt osv som MAT då och inte bara som smakis!

Haha, ja jag bygger på... En vecka före planeringen är jag just nu! Det gick undan med den där garderoben hahaha!! Idag måste jag snabba mig på med att såga spån, och sen är det spackla, sätta golvlister och börja sätta panel och tapetsera!

• jeng

Kesso, vi liggammar på natten. Har en fåtölj men har varit lat och ite fått ordning på den så det går att sitta bekvämt...

vill tipsa om sidan www.lagabarnmat.se som jag fick tips av på en av våra mammafikor! har inte själv hunnit läsa runt så mycket där, men den ska vara bra säger alla!

• Carinamamma84

Juste vid 5mån kommer det hem en Babybox till oss alla

• KaOl

kesso: skönt att ryckningarna blivit bra!! jo, vi liggammar på natten.
    allt bara bra här! fullt upp m bröllopsförberedelser - vi gifter oss om 2,5 vecka *HJÄLP!!*

• Carinamamma84

Hej Carina!
    Fick din mejladress och ditt telefonnummer av T. Hoppas det var okej.
    Jag berättade om din superbebis för min chef, som tyckte att det skulle vara jättekul om vi kunde skriva om er. Har du fortfarande lust?
    Hör av dig och föreslå gärna en tid då jag kan ringa dig i så fall, så kan vi ta intervjun per telefon. Sen vore det ju kul med en bild på en alldeles nyfödd bebis. Hann ni ta några sådana där vid förlossningen som vi skulle kunna låna?

Hihi
    inte så farligt med telefon

Svar på tråden Augustibebisar 2008