• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

MissH
    Jag valde att svara i din blogg.

Vi har träffat mammagruppen idag. Jag gick dit och sedan och handade innan jag tog bussen hem. Nu har jag en blåsa på tån.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Saliva123

carina
    var hade du hittat sidan där du beställt bodyförlängare och portionskuber? låter som bra att ha! spännande med intervjun!

• Saliva123

Precis som du!

Kesso skrev 2008-11-12 18:04:47 följande:
    Jag har Nils i en vagga precis brevid mig. Men har honom också brevid mig i sängen. Vad sover era små?
  • Hallonsocka

Kesso: Vi har henne i sängen mellan oss, vi har en vagga bredvid mig men jag är för lat för att lyfta henne fram och tillbaka mellan vagga och säng då jag ammar. Sedan så har hon blitt lite stor för vaggan, så snart är det dags att hämta spjälsängen men där hamnar hon väl först då hon slutar äta hela nätterna :-P

• jeng

hejhej!!! jag har haft en riktigt toppendag! har sjungig bä bä vita lamm typ 530 ggr för ted, för det är tydligen allt som får honom att skrika nu för tiden. nu värmer jag flaskan också, för jag orkar itne med att amma honom när han ändå inte blir mätt. stackaren!!!

ja, jag och ph har nu infört ny regel! onsdagkvällar ska vi inte göra nåt jobb utan bara sitta och mysa och dricka vin och slappa!! regeln framkom efter vinglas nr 2 ikväll hahahaha, så ha överseende med om jag stavar som en kratta!

har till och med tittade frivilligt på hela den superstora kassen med kläder som jag köpte på kappahl idag på deras slutrea! helt sjukt. kommer blogga om det såsmåningom, men jag köpte allt jag kollade på sist jag var där på deras klubbdagar. då hade jag 25% men kom hem tomhänt. nu hade det satt rea på grejer jag kollade på då till ordinarie priser, och sen var det ju dessuotm halva reapriset! för en 500-lapp kom jag hem med kläder för typ 2000 kr!!! GLAD!!! massa jättefint blev det!

och inte en millimeter renovering gjort blev det idag alls. fan vad skönt!!!

• Amelie

Kesso: Robin sover i sin spjälsäng alldeles intill min sida av sängen. Har gjort det sedan vi kom hem från BB.

Han vaknar 2 ggr per natt och äter numera (eg tre, men jag brukar lägga mig vid första amningen). När han äter efter kl 4 så får han sova med oss sedan. Mittemellan. Det är supermysigt att vakna med en leende bebis bredvid sig. Han brukar ligga och roa sig själv tills jag vaknar.

• Snart sommar

Minifisen sover i vagnen den första tiden innan första matningen, sen sover han bredvid mig i sängen.
    Spjälsängen används just nu till ren vikt tvätt som inte hittat in i skåpen än .

Säg nu inget om långa köer . Nä, men vi vet att det kommer vara rätt mycket folk, men vi måste dit. Vi har liksom planerat för det och behöver vinterkläder till barnen. Någon risk för lilleman tror jag inte att det är, trots förkylningstider och sånt.

Traderafråga:
    Hur hade ni gjort om ni skickat ett paket till en adress, men fått tillbaka det. Pratat med köparen som säger att det var fel adress, men tycker jag ska stå för det nya portot? Tilläggas bör att jag skickade till den adressen jag fick i Traderas automatiska mail, men den nya adressen står på hans profil på Tradera. Det är väl hans sak att se till att Tradera har rätt uppgifter om honom? Vad jag vet kan han ju ha ändrat "profil-adressen" efter mailet för att "få rätt" mot mig?
    Jag vill inte ha negativt, men jag vill ju inte stå för hans slarv heller.

Vilda Tiger: ja, vi får väl prova något sånt. Han verkar ju inte må dåligt av det, bara jag som undrar när det kommer en stor laddning .

Just nu grinar lillfisen hos pappa. Han borde vara hungrig, men ville inte äta förut. ska prova snart igen.

• MissHellen

Tack så himla mycket för alla fina o peppande kommentarer! Dom betyder mycket ska ni veta. Tack för att ni bryr er!

KaOl: Elton är mycket bättre nu med snuttandet på nätterna, de är bara ibland han gör de nu faktist, men dock för ofta för att jag ska känna mej ut vilad.. Egentligen är jag inte så trött eller jag är nog de men jag visar de på andra sätt än att jag måste sova.. De går ut över R o jag är lätt irriterad! Men de är väl inte så konstigt om man inte fått sova en ända bra natt på 3½ månad..
    Men i morron ska jag få sovmorron, R sa de i dag I morron tar jag Elton o du sover ut! Han är så himla go, han förstår verkligen hur dåligt jag mår!
    Elton somnar jätte bra, oftast iaf, i vagnen om vi är ute o går, men vem orkar gå ut o gå hela dagarna då? :/ I dag har vi iaf varit ute på 2 promenader, en lite längre (1½ timme ungefär).

Mareldsbarn: Ja, men Elton har haft svårt o somna ända sedan han föddes.. Men nu har de blivit värre sista tiden!
    Egen tid? Du, min egen tid är typ i när jag stressar o duscha.. Jag har inte varit i från Elton (ut ur samma hus) mer än en halvtimme kanske. Om änns de! Jag tror att de är de jag känner nu, att jag är så bunden till han..
    R tar jätte bra hand om Elton, vilket jag är jätte glad för! O vi pratar varje dag om allt, speciellt hur jag mår. Han lyssnar så himla bra o få mej verkligen att bli på bättre humör!

VT: Tack! Orden värmde ända in i hjärtat! Dock är de svårt o ta åt sej de just nu, för de känns inte så..

Nu sitter R o försöker få Elton o sova, han kom hem tidigare från jobbe ikväll (han jobbar eftermiddag o 4 veckor nu, nu precis när Elton är som värst i sin "period")

Men i morron ska jag få sova ut iaf Försöker tänka positivt, men de är svårt just nu..

Tack så himla mycket iaf

Svar på tråden Augustibebisar 2008