• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lillastjärnan

Kesso: ligger o ammar här oxå! Skulle behöva gå upp o göra en flaska ersättning men är alldeles för lat. Så d blir amning var o varannan timme ist, som om d vore mindre jobbigt än o gå upp en gång o göra flaska...

Jucea: ska oxå börja jobba lite, efter julhelgerna. Ngt pass i månaden tänkte jag, jobbar ju treskift i vanliga fall så en helg el så i månaden. Bor ju på landet o blir lite isolerad, så saknar arbetskamraterna som bara den!

Hemma m sjuk dotter idag... Igår fick Filippa lite feber på morgonen så hon blev hemma från dagis. Efter lunch tog jag m henne ut på gården o blev nästan irriterad för hon var så gnällig. Tidigare har hon haft lite feber på morgonen men d har alltid gått över fram på dagen så jag inbillade mig att d var så igen. Till slut gick jag m på att gå in, då hade stackarn 38,7!!! Dumma mamma... Efter nattning m alvedon vid sju kom hon upp vid elva igår kväll o pratade massa roliga saker, så söt! Halvyrade lixom, var nog inte riktigt vaken. Lilla stackaren, men verkar bättre idag. Isabelle sover i sin säng så man kanske ska passa på att dra fram dmmsugaren man tänkt på i en veckas tid... Nä, facebook först!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • jeng

Carina gud vad skoj!! Är lite avis! samtidigt som jag tycker det är skönt att Ted var lite mindre när han kom ut hahaha!

• Carinamamma84
    Svar på #1912
    Hehe jovisst jag jag som ville ha en som dig som fick Föda
    Är så Avis på er alla att ni fick Föda era små/Stora bebisar.

Näh nästa gång ska vi alla sitta hära och vara gravida Haha och då klaga om ala stora magar och ha ont Aj Aj
    Fast jag kommer inte få föda denna gången häller
    ÅÅh blir så less.

Juste på Tisdag ska jag till Stan häta och ta Ebba och Aadeus med på Tiningen LT som vi inte gjorde då han var Nyfödd.
  • Mareldsbarn

Kesso; Här liggammar vi på nätterna men inte på dagarna. Fungerar bra för lillan och även mig för då passar jag på att slösova lite medan jag ammar

Carina; Vad kul med intervjun!

Hörrni hur är det nu. Hur många dagar får pappa och mamma av Fk? Hur många dagar kan jag som mamma få allt som allt om pappan ger mig dagar? Någon som minns utantill?

• Moi Mokulat

Sover era små knyten bra?
    Wille somnar kanske vid 23,00 efter har ätit minst 2 gånger om jag ahr tur och vaknar runt 4,00 och vill ha mer mat. Sen vaknar han vid 9,00 igen sen sover han mellan 13-16,00 på dagen om jag har tur. Han vill bara äta hela kvällarna och nätterna.
    Han vill inte sova i sin spjälsäng. har försökt lura över honom til sin spjälsäng när han somnat, men det går inte han vaknar. Några tips?
    Vill ha tillbaka min säng och få lite sömn.

• Carinamamma84
    Svar på #1915
    Jora min Lilleman sover underbart länge och bra
    Från 19.00 till 00.00 och går upp kl 08.00
    Får sova hela natten
  • Moi Mokulat

oj då låter skönt. Min skriker hela kvällarna. Vill bara ha mat hela tiden. Jätte jobbigt. Känns hemskt.

• Kesso

Kaol:
    Grattis! vad roligt. Njut nu med all förberedelse för sedan är det över. Då så kände jag att vad ska vi göra nu. Men endå var det skönt att slippa all planering. Lycka till nu med förberedelserna och på bröllopet.

Carinamamma84:
    kommer det hem en babybox vid 5 mån.? Har man fått fylla i papper då eller kommer det automatiskt till alla?

• jeng

Jag får babybok från Libero, är det den du menar Carina? jag har anmält mig till luberoklubbenm, och då får man ett meddelande med nån kod eller nåt vid 5-.6 mån ålder, så kan man åka till en butik och hämta, typ som man gjorde med babyproffsenboxen!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008