Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

Jucea, haha. Ja han frågade mig faktiskt om han fick komma och sova i sovrummet, och jag sa ja, för jag tyckte att han inte verkade speciellt rund under fötterna. Men skenet kan bedra! :) för vi sa innan de gick iväg, att han får sova i gästsängen sen om det blir mycket dricka ute. Jaja. Jag borde kanske ha anat ugglor i mossen när han blev tvungen att fråga om han fick komma o sova i sovrummet :)
    Nåja, det är ur värden detdär nu. Och han städade faktiskt upp efter sig själv också :)

VT, kul med en utekväll! :) Känner att jag också skulle behöva få lite längre andningspauser än mina ca 50 minuter fram och tillbaka till butiken då och då :) Där har du definivit en fördel då du inte ammar. Jag försökte pumpa och ge F lite mjölk ur flaskan i förrgår natt. Tänkte att han kanske skulle sova lite längre då än hans två timmars pass, men han förstod sig inte alls på flaskan :( Han förde bara nappen med tungan från ena sidan av munnen till den andra... :/

• goshheidi

VT, ja just det ja...Dr Brown...nu kommer jag ihåg att ni diskuterade om de flaskorna tidigare...Måste genast på måndag gå och se om jag hittar. Det skulle ju faktiskt kunna lyckas...

• goshheidi

MissHellen, det har F oxo börjat med, eller han stoppar fingrarna i munnen eller suger på sina knogar. Man får hålla på jättelänge innan han tar tutten, och sen suger han på den tio sekunder och sen tappar han den... Men där gäller det säkert också bara att öva och öva...

Har ni era småttingar att ligga på mage en stund varje dag? och gillar dom det? Åt oss sa dom på BVC att vi från och med förra veckan ska ha honom att ligga så en stund varje dag så att han stärker nacken. Idag har jag inte haft honom att ligga på mage. Han avskyr det.... Men jag tycker han har ganska stark nacke i alla fall. P brukar ha honom att ha ligga på hans mage och det tycker han är roligare, och där får han ju också öva på att lyfta nacken.

• goshheidi

jucea, ok :)

luzorsus. Nä, har knappt hunnit tänka på julklappar alls.. :/ Men dags att börja tänka nu. Vet i alla fall att jag inte vill att alla kommer med en hel massa paket...det räcker med ett paket från varje familj. Och inga onödiga plastleksaker som låter pling plong plong och tiii tuuuuu! :)

• goshheidi

Mareldsbarn, Jo på måndag blir det dr brown jakt.
    Men gudars vilken söt bild på Julia! :)

• goshheidi

Jucea, det är sant det du skriver om tummen...den finns alltid tillgänglig - på både gott och ont kanske man kan tycka.
    Förstår din oro ang magliggande. Jag skulle inte heller våga...orolig som jag är om allt möjligt :)

• goshheidi

Jag vill gärna ha böcker åt F till julklapp. Är ni bekanta med barnkammarböckerna? Gillar dem jättemycket och vi köper själva en sån i gången åt vårt Gudbarn. En när hon fyller år och en till julklapp. Vi började med den vita barnkammarboken...

Svar på tråden Augustibebisar 2008