• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

Kesso: lillen krånglar varje gång vid höger bröst och mitt på dagen så äter han ett mål i nästan 1½h! Mjölk har jag och går upp i vikt gör han, men det kunde ju underlätta om han inte skrek sig galen vid höger bröst hela tiden också. Men jag har seg utdrivningsreflex där och sen när det väl kommer så kommer det kraftigt. Gissar att det är därför han krånglar.

Jobbigt att lillen inte går upp i vikt. Jag skulle inte orka med att både amma och ge ersättning.

Vilda Tiger: vad skönt att operationen gick bra. Mår han dåligt, fysiskt? Tre veckor går snabbt, men det kommer nog kännas långt ändå. Hoppas på mycket gott resultat för honom/er.

• Kesso

Jag tycker det är så konstigt. För med flickan alltså första barnet så ahde jag så mycket mjölk. Det gick så bra. men inte nu. Det känns som att jag inte har tillräckligt mjölk denna gången. Det är ju lustigt. Det kna ju vara så att Nils inte sög ordentligt från början. men jag tyckte första månaden gick bra.

Nej! att både amma och ge tillägg är jobbigt. Särskilt om det ska vara vid varje mål.

• Carinamamma84
    Svar på #2801
    Så jag ringde socilalstyrelsen och fock adressen ja detta du gav mig.
    Nu har jag fyllt i papper som jag ska skicka in i morgon.
    Käringen slipper inte undan.
    Detta känns underbart just nu haha nu j*vlar ska hon få äta sin egna medicin den J*veln.
    Alla tycker att hon har gjort kännstefel mot mig under graviditeten och det tyckte många hära inne i Fl.
    Så nu är det gjort.
    050607 - 080814
  • anette 81
    Carinamamma84 skrev 2008-11-26 22:10:35 följande:
    Så jag ringde socilalstyrelsen och fock adressen ja detta du gav mig. Nu har jag fyllt i papper som jag ska skicka in i morgon. Käringen slipper inte undan. Detta känns underbart just nu haha nu j*vlar ska hon få äta sin egna medicin den J*veln. Alla tycker att hon har gjort kännstefel mot mig under graviditeten och det tyckte många hära inne i Fl. Så nu är det gjort.
    vad är det som har hänt?
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Vilda Tiger

Snart

Han mår inte dåligt fysiskt. Hade varit uppe och gått lite ikväll till och med. Mår inte illa och känner sig väl lite mörbultad, men inte mer. Jag hoppas att det går snabbare än jag kan tänka mig, de här tre veckorna.

Det känns overkligt, allting. Cancer. I min familj? I min Marcus? Det känns inte på riktigt vissa stunder, medan det slår en hårt i huvudet i nästa sekund. Jag har inte fattar riktigt än...

Kesso

Jag är ledsen att du har haft så mkt jobbigt i familjen, och fortfarnade har. Att behöva ta farväl av en älskad person som man vet kommer att gå bort är bland det hemskaste man kan behöva göra. Har själv gått igenom det flera gånger, med pappa, mormor och morfar. Jag hoppas att du snart känner att den här onda cirkeln med massa hemskheter snart slutar.

Jucea

Kattungar, va underbart!

Tack igen, alla! För era tröstande ord.

• Vilda Tiger

Carina Vad vill du vinna på att anmäla henne? Kesso Har du tänkt på att amma vissa måltider bara, som morgon och kväll, mer som mysamning, och ge ersättning resten av målen?

• Vilda Tiger

Kesso, ditt namn kom med i texten ovan. Mellanrummet försvann.

• Carinamamma84
    Idag köpte jag två boddysar åt mannen min hehe ja Didos
    En boddy som är babyblå med massa spöken på skitsnygg både bak o fram
    Sen en boddy som ser ut som en liten hummla hehe gulligt
    första kotade 39kr andra 43kr hålléns..

Tror min man är lite förkyld Han är lite konstig när han sover men andras vanligt men gråter då och då..Ebba har hosta men fick hostmedicin igår.

Igår köpte vi oxå första julklappen åt ebba och detta kommer hon att ÄLSKA hehe
    Didos ska få en tomte dräkt när ebba ska ha lucia

Sen köpte jag burmat för 5 månader som var oxkött med potatis ÅÅÅÅh Jösses vad han åt han verkligen ääääälskade det haha

Hur har ni andra det???
    050607 - 080814
  • Hallonsocka

Hej, M har idag vaccinerats (att läsa om i bloggen, www.socka.blogg.se) nu har hon varit kinkig, och jättemammig. Stortjutit och slutat då hon sett mig (jag gick ut ur sovrummet ngra gånger och hon låg i sängen med A. varje ggn jag försvann grät hon och hon slutade varje ggn hon såg mig?!?!?) nu har hon somnat. Lilltjoffa

Svar på tråden Augustibebisar 2008