• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #2837
    Vinner inte mycket på det det ända jag vinner är att hon blir vanad att inte gör om detta mot mig eller någon annan.

Jag födde ju amadeus på 5810g och 62cm fick planeradsnitt vecka 41+2 som han vara lite farligt mot barnet.
    Jag höll på att dö natten där på efter att jag blödde 1-2liter blod + att jag hadde massa luft i tarmmarna och magsäcken så dom var nära att sprängas.
    Detta står i jornalen på BB till och med läkarna marnorskor var jävligt oroliga och vågade inte lämna mig ensam alls.
    Sambon var skit rädd när jag låg i sängen halvdöd med massa slagar över allt droppar fick äta mediciner ta i mot sprytor mm.
    050607 - 080814
  • Kesso

I dag så ahr vi tagit julfoto på barnen. Det blev här hemma framför brsan med ved och paket. vilma var tomteklädd.

VT:
    Det hoppas jag med men eftersom det bara har fortsatt så har man i huvudet vad ska hända härnäst? Min man har sagt vid något tillfälle. Nu är det bara jag kvar. Ja, så jobbigt! Fy, man är ju rädd. Jo, det här med amningen så funderar jag på gröt 2 ggr. på dagen. då ahr ju mindre risk att tappa suget på bröstet. med flaska så blir det mera från bröstet tror jag.

• Lana

carina; ska du verkligen ge honom mat för en 5månaders? även om han äter det så kanske hans kropp inte är redo?

• Hallonsocka

Jucea: Grattis till tillökningen

Carina: Härligt att ha fått det gjort! Jag undrar också lite som VT. Jag har missat lite, blev du felaktigt behandlad (att det var något sådant?). Och vill du att hon ska få en anmärkning eller ngt annat?

Kesso: Fy! Vi har haft nått liknande i min släkt. Först dog pappa för 5år sedan, efter det, 06 dog farmor och 07 min yngsta farbror... på det är det släkt på längre avstånd, grannar och vänner Jäkla skit det där med döden.

• Kesso

Lana: Hej! Hur är läget? Har Elly gått upp i vikt?

I dag är min Nils 4 månader. vad tiden går fort.

• Hallonsocka

Carina: Haha, du var snabbare än mig och han svara innan jag frågade glöm mitt inlägg alltså

• Carinamamma84
    Svar på #2834
    Min Bm gjorde kännstefel mot mig då jag var gravid med Amadeus.
    Hon kollade inte upp mig som hon skulle ha gjort då han gick över både Sf-måttet låg i vecka 37 så hade jag 40cm fast det spelar inte någon roll igentligen kanske lite för hon blev förvånad likom.
    Sf-kurvan låg han över och låg 2cm på kurvan.
    Ja han var ju stor.
    Det hon sa till mig när jag sa till henne att JAG misstänkte att han var ett stor bebis så sa hon till mig att
    ''Andra barnet behöver inte bli lika stor som första var''
    Och sket i att kolla upp detta fick inte tillväxt då jag ville ha.
    Fick mitt första Tillväxt i vecka 41+2
    och jag fick honom 2 DAGAR efter tillväxtet så fick jag planeradsnitt och höll på att dö natten där på
    050607 - 080814
  • Hallonsocka

Oj! Jösses, att min M precis blitt 3månader och era redan blir 4!!!

• Hallonsocka

vt: hahahaha läste precis din kommentar i bloggen det var fanken en komplimang som hette duga!!

• Carinamamma84
    Svar på #2844
    Blev inte så bra underskt då jag själv misstäkte att han var stor.
    Hon ville inte tro att han var stor när jag hade gått över 7 dagar så sa hon att jag kan tänka mig nu och skrattade hånflinade mot mig att han kan vara runt 4,5gram

Vill anmäla henne på grund av att hon inte tog detta få förlora mitt liv natten där på efter snittet förlorade 1-2 liter blod oxå och magesäcken och tarmmarna var nära att explodera på grund av att han var stor och att min kropp fick en chock av att det blev som det blev och att det var massa luft som inte kunde komma ut
    050607 - 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008