Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08
    lillastjärnan skrev 2008-11-27 18:36:22 följande:
    lille: ja här bajsas d efter varje matning, minst. Är nog ngn snuva som är orsaken. Isa har varit grinig hela kvällen!! Inget duger, ligga i famnen o smiskas på rumpan går ibland o korta stunder. O hon riktigt gråter oxå. Suck, var är avlösningen?!
    Låter som vi har det likadant med våra små just nu. William var jätteledsen förut innan han till slut somnade. Han hade lite feber också så han fick lite alvedon för allra första gången. Nu har han sovit drygt en timma och jag hoppas att han sover gott i natt. Lillskrutten... förkyld och hängig...

Avlösningen här hemma fanns inte heller då han jobbar extra länge just idag. Men nu är det lugnt här. William sover som sagt och vi har precis ätit middag. Kände mig alldeles yr och konstig förut. Kom på att allt jag ätit idag är fika i förmiddags då några vänner var här (frukost hanns inte med) och en banan i eftermiddags medan jag sprang runt på stan för att uträtta några ärenden.
  • lille08
    BV: Vad skönt att Gabriel utvecklas så bra! Barn är ju så olika när det gäller hur snabbt de utvecklas och lär sig nya saker. Att bromsa upp är väl inte så lätt, utan är han redo och har lärt sig nåt nytt så är det väl bara att låta honom hållas?!
    Det är ju ungefär som när barn lär sig gå. Det är ju rätt stor skillnad mellan att lära sig det när man är 9 mån mot t ex 18 mån, men oavsett vilket så är det ju normalt vilket som. Barn är olika helt enkelt!

jucea: Ja, visst är det så att en del börjar gå innan de kryper och att en del hoppar över krypningen helt. Men jag har även läst att just krypningen är viktig för barnets utveckling och att man bör uppmuntra barnet att lära sig att krypa.

Carina: Så söt han är Amadeus! Fina bilder!

VT: Duktig du är som trotsar regnet och ger dig ut på promenad ändå. Jag BORDE göra det för jag var aldrig ute på promenad igår... men usch, det lockar verkligen inte... regnigt, grått och trist är det här idag! Ska nog ta och städa upp lite och plocka fram adventspynt istället.
  • lille08

Carina: Nä, egentligen var det inte så längesen man var gravid. Jag var på efterkontrollen igår och barnmorskan frågade mig då hur jag upplevde graviditeten. Det kändes som det var SÅ längesen jag var gravid och kom knappt på nåt speciellt om den...

• lille08

jucea: William har också börjat låta allt högre nu det sista och jag tror precis som Rimfolina skriver att det är som så att de upptäckt sin egen röst och kan göra en massa olika ljud.

• lille08

Hoppas ni alla haft en bra helg! Ska läsa ikapp här sen tänkte jag...

KaOl: Åh vad fina ni var!! Kul att höra att allting var helt underbart!

Jag har nyss laddat upp ett filmklipp på William inne på min blogg om ni vill kika på den "lille indianen"...
    lindaskriver.blogspot.com

• lille08

Håller med om att det blir lite tråkig stämning här inne. Dessutom är det ju så otroligt lätt att det blir missförstånd när man skriver.

Hoppas att allt är bra med er alla. Vi har varit på bvc idag. William var 3 mån gammal för några dagar sedan och var nu 7070 g och 63,5 cm. Vi skulle träffat barnläkaren för en månad sedan på 2-mån-kontrollen, men han var sjuk då så det blev idag istället. Men allting såg bara fint ut och William var på ett strålande humör och pratade och skrattade... tills det var dags för sprutan! Då var han ledsen en liten stund, men det gick över ganska snabbt som tur var.

• lille08

carina: Här bajsas det mest gult och ibland åt det gröna hållet (förmodligen för att han varit lite förkyld nu?). När de börjar äta mat kan det bli alla möjliga färger!

• lille08
    Svar på #3130
    Lana: Det gick bra hos doktorn, men han fick en reaktion på vaccinationen. Han var lite ledsen och varm igår kväll, men det blev värre i natt. Han har vaknat hur många gånger som helst och inte riktigt kunnat komma till ro. Tempade nu på morgonen och då hade han strax över 38, men jag tror han hade mer i natt för han kändes varmare då. Han har fått alvedon nu och ligger och sover så gott. Borde väl egentligen passa på att göra detsamma, men hamnade visst här istället!
Svar på tråden Augustibebisar 2008