• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • VulgusProfanum
    Lolilla skrev 2008-10-19 13:27:39 följande:
    Det är nog de flesta medvetna om. Men utan ersättningen skulle de ju heller inte dricka vattnet. Om de ammade vill säga. Pulvret som sådant är ju inte den direkta dödsorsaken men väl den indirekta.
    Jo så är det ju och visst är det tragiskt när man har ett sådant tillvägagångssätt.
    Men- bakom allt detta så finns ju också verkligheten som oftast inte är så vacker
    Svältande kvinnor som inte kan tillgodose barnens behov av näring och framförallt vars kroppar är så undernärda att de ibland sprattlar på gränsen för vad som är fysiskt möjligt för överlevnad.
    Det är svårt det här.
    Det bästa vore ju om dessa mammor kunde amma just p.g.a. vattnets kvalité eller det allra bästa vore ju att det fanns rent vatten och mat.
    VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • Lolilla
    VulgusProfanum skrev 2008-10-19 13:30:55 följande:
    Jo så är det ju och visst är det tragiskt när man har ett sådant tillvägagångssätt.Men- bakom allt detta så finns ju också verkligheten som oftast inte är så vacker Svältande kvinnor som inte kan tillgodose barnens behov av näring och framförallt vars kroppar är så undernärda att de ibland sprattlar på gränsen för vad som är fysiskt möjligt för överlevnad.Det är svårt det här.Det bästa vore ju om dessa mammor kunde amma just p.g.a. vattnets kvalité eller det allra bästa vore ju att det fanns rent vatten och mat.
    Problemet är inte mammor som inte _kan_ amma. Problemet är de som blir pålurade ett ersättningspulvet trots att de _kan_ amma. Pengar som skulle ha gått till mat åt mamman (för att kunna amma)går istället till ett dyrt pulver som sedan indirekt tar död på barnet.
  • Reglementet

Jag handlar från Nestlé, och kommer inte sluta.

• Lolilla
    Reglementet skrev 2008-10-19 14:23:31 följande:
    Jag handlar från Nestlé, och kommer inte sluta.
    Jaha.
  • Reglementet

lo

Ja, det var ju det som var frågan.

• Lolilla
    Reglementet skrev 2008-10-19 14:27:24 följande:
    loJa, det var ju det som var frågan.
    Det var faktiskt en fråga till i trådstarten om man nu ska vara petig
  • Reglementet

Lo

Jag ser inte att de har mördat någon, så den frågan kan jag inte svara på.

• Lolilla
    Reglementet skrev 2008-10-19 14:46:14 följande:
    LoJag ser inte att de har mördat någon, så den frågan kan jag inte svara på.
    Det var detta jag syftade på:

"eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?"
  • Reglementet

Jag har ingen åsikt i vad de gör, och stödjas, jag tycker varken de förtjänar att stödjas eller att inte stödjas.

• Garageänkan

I någon av länkarna togs det ju upp att föräldrarna i de fattiga länderna inte har råd att skaffa bränslet för att kunna koka det smutsiga vattnet för att sterilisera flaskorna osv.
    Jag vet inte varifrån ni får det att de skulle vara korkade?

Svar på tråden stödjer ni mördaren?