• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 01:06:42 följande:
    Läste du ens vad jag kommenterade på?WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?
    Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.
    Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
  • fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 01:06:42 följande:
    Läste du ens vad jag kommenterade på?WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?
    Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.
    Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
  • Libby07

Nej, jag köper aldrig Nestle.

• southernbelle

Tack! Jag tycker man alltid skall se till det "bigger picture" och inte bara lita pa allt som blir tillfordelat en. 

NicoleSthlm skrev 2008-10-18 00:46:06 följande:
    Bra skrivet!!
  • NicoleSthlm
    southernbelle skrev 2008-10-18 01:21:01 följande:
    Tack! Jag tycker man alltid skall se till det "bigger picture" och inte bara lita pa allt som blir tillfordelat en. 
    Håller med... det är lätt att snöa in på en version....
    Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
  • Helene OSV
    fain skrev 2008-10-18 00:33:46 följande:
    Men...Ska vi försöka vända på det? Och tycka att det var _bra_ att alla dessa barn dog? För tänk hur många som inte hade funnits oom alla nestleumgar överlevt? Vilken svält skulle det inte funnits då?*velar*
    Seriöst??
    Så lösningen på världssvälten är alltså att döda bäbisar?

Grejen är ju att det inte bara handlar om smutsigt vatten, det handlar även om att amningen faktiskt sänker födelsetalen, mamman blir inte gravid igen tätt inpå förlossningen och får alltså inte lika många barn.
  • NoXigen

Många företag man borde skita i då. Arla McD mm mm ... eller ska man bara strunta i den som dom skriver om i tidningen för stunden?

• NoXigen

Har bara läst TS

NoXigen skrev 2008-10-18 09:56:29 följande:
    Många företag man borde skita i då. Arla McD mm mm ... eller ska man bara strunta i den som dom skriver om i tidningen för stunden?
  • Lolilla
    fain skrev 2008-10-18 01:12:17 följande:
    Jomenvisst, hatr du läst who´s rapport?Speciellt fatastiskt blir det när fattigga mammor undervisas i hur "bra" det är att köpa tillägg - och att de ska luta amma. Hur hela familjens försörjning går till tillägget.Fantastiskt är ett ors som smakar rätt fadd i munnen efter att man _läst_ deras rapport...
    Ännu mer intressant blir det om man sett dokumentären om Nestle där läkare i u-länder får "gåvor" för att förklara för mödrar hur "bra" det är att ge ersättning istället för att amma.

www.babybag.se/foraldra/bojkott.pdf
  • mariliza

Anledningen till att who rekommenderar amning så länge är ju just pga av att i många u-länder är vattenkvaliteten så dålig. Det säger ju sig självt att kvaliteten på mjölkersättningen inte blir något vidare och att barnen blir sjuka. Att istället utbilda sjukvårdspersonal i dessa länder, som kan hjälpa till att befrämja amning vore bättre att lägga pengar på. Nu är inte jag någon amningshysterika (ammar inte ens själv), men i u-länder utan rent vatten, är det faktiskt det bästa alternativet, om man nu kan amma!

Svar på tråden stödjer ni mördaren?