• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • fain

Jag var starkt ironisk. Attans att jag inte lär mig att det sällan funkar med ironi.
    Jag håller helt med dig i ditt resonemang...

Helene OSV skrev 2008-10-18 09:53:51 följande:

Seriöst??Så lösningen på världssvälten är alltså att döda bäbisar?Grejen är ju att det inte bara handlar om smutsigt vatten, det handlar även om att amningen faktiskt sänker födelsetalen, mamman blir inte gravid igen tätt inpå förlossningen och får alltså inte lika många barn.
  • Danne123

Vem är "mördaren" och vilket uppsåt har nestle att ta livet av sina kunder?

• Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:01:34 följande:
    Vem är "mördaren" och vilket uppsåt har nestle att ta livet av sina kunder?
    De tjänar pengar.
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:19:07 följande:
    De tjänar pengar.
    Genom att ta livet av kunderna? Låter som en dålig affärsidé
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:19:38 följande:
    Genom att ta livet av kunderna? Låter som en dålig affärsidé
    Det finns två val:
    1) Att inte sälja alls = inga pengar
    2) Att sälja, må så vara under en "begränsad tid" = pengar.
    Att de då väljer att aktivt sälja in sina produkter till människor som skulle överleva utan dom säger väl en hel del?
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:36:46 följande:
    Det finns två val: 1) Att inte sälja alls = inga pengar2) Att sälja, må så vara under en "begränsad tid" = pengar.Att de då väljer att aktivt sälja in sina produkter till människor som skulle överleva utan dom säger väl en hel del?
    Jag frågar om uppsåtet. För att det ska kallas mord måste det finnas ett uppsåt att döda. Att nestle ska hållas ansvarig för detta är samma sak som att tillverkaren av till exempel en hammare som används vid ett mord åker dit. Om inte hammaren tillverkats skulle inte personen blivit mördad.
    Det är dessutom upp till konsumenten att bestämma vad man köper och hur produkterna används. Kan man knappast lasta tillverkaren för. Att sedan använda en youtubelänk som "bevis" för en sån här grej känns som en riktig bajsmacka.
    Sunt förnuft saknas verkligen här på FL och väldigt ofta saknas logik. Argumenten känns nästan som att de är hämtade från en redovisning på lågstadiet.
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 15:44:36 följande:
    Jag frågar om uppsåtet. För att det ska kallas mord måste det finnas ett uppsåt att döda. Att nestle ska hållas ansvarig för detta är samma sak som att tillverkaren av till exempel en hammare som används vid ett mord åker dit. Om inte hammaren tillverkats skulle inte personen blivit mördad. Det är dessutom upp till konsumenten att bestämma vad man köper och hur produkterna används. Kan man knappast lasta tillverkaren för. Att sedan använda en youtubelänk som "bevis" för en sån här grej känns som en riktig bajsmacka. Sunt förnuft saknas verkligen här på FL och väldigt ofta saknas logik. Argumenten känns nästan som att de är hämtade från en redovisning på lågstadiet.
    De som köper ersättningen i u-länderna kan knappast klassas som välutbildade. De _vet_ inte att deras barn kan dö pga dåligt vatten. Det vet däremot både de på nestle och de läkare som de ger "presenter" för att sälja in ersättningen på sjukhusen i dessa länder. Uppsåtet är visserligen inte att döda, men det blir _konsekvensen_ av deras beteende.
  • Umm Elias

Så folk vet inte att vattnet är dåligt? varför dricker de inte det själva då?

Lolilla skrev 2008-10-18 15:50:41 följande:
    De som köper ersättningen i u-länderna kan knappast klassas som välutbildade. De _vet_ inte att deras barn kan dö pga dåligt vatten. Det vet däremot både de på nestle och de läkare som de ger "presenter" för att sälja in ersättningen på sjukhusen i dessa länder. Uppsåtet är visserligen inte att döda, men det blir _konsekvensen_ av deras beteende.
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 15:57:02 följande:

Så folk vet inte att vattnet är dåligt? varför dricker de inte det själva då?
    Vad menar du?
Svar på tråden stödjer ni mördaren?