• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Smock

Klart jag bojkottar dom, HIPP också

• Garageänkan

jag undviker att köpa deras produkter ja men de har även många dotterföretag som bör bojkottas.

• Lena

Jag undviker dem så gott det går och då inte bara när det gäller barnmat.

• Majsan70

Svårt att bojkotta Nestle när de är inblandade i så stor del av matuíndustrin under annat namn. De flesta stora bolagen är ju samma i grunden.

• Nazeeya

Jag stödjer mördaren. Dels för att de har bra produkter, dels för att jag inte helt delar bojkottens grunder.

• Nadadija

Har tittat på youtube, men förstår inte riktigt varör dom beskyller Nestlé? För att det ges som ersättning i U-länder? fattar noll....

• Garageänkan

Det var/är samma sak med Coca Colas mördande reklam i U-länderna. Många fattiga luras tro att Coca Cola är det bästa som finns och det resulterade i att spädbarn matades med denna "fantastiska" dryck i många fattiga länder pga okunskap. Hur det slutade förstår ni säkert själva. Men det är så som multinationella företag marknadsför sig.

Svar på tråden stödjer ni mördaren?