• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Umm Elias

Hade inte hört talas om detta innan, kollade skåpet nu, hade en burk från Hipp, en från nestle och två från semper...

• Eshka
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:58:35 följande:
    Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...
    Håller helt med dig!
  • PrettyinPink

Jag köper ersättning från Nan.

Däremot köper eller äter jag aldrig choklad som KitKats eller After-Eight; glass från Mövenpick, Häagen-Dazs, Hemglass eller Diplom-Is; dryck från Nescafé, Zoegas eller NesTea; eller färdigmat från Lean Cuisine. Eftersom jag är vegetarian besöker jag heller aldrig McDonald's.

Självklart gör inte ni Nestlé-bojkottare det heller?

• southernbelle

En tanke bara....Hur vet vi att denna gratis ersättning som Nestle nu ger ut inte bara ges till mödrar som inte kan amma och med tanke på att det är länder i tredje världen som får denna gratis hjälp så kan det faktiskt vara så att bröstmjölken mödrarna har i dessa länder kanske inte innehåller näring nog för ett barn.
    Efter dom här två veckor så är det kanske meningen att organisationer som tex rädda barnen skall hjälpa till med ersättning och det kan nog visst vara så att kanske inte alla får denna hjälp.
    Jag tycker inte klippet från youtube var direkt någon pålitlig källa och vart finns den mer pålitliga faktan om att det verkligen är Nestles gratis ersättning som får barnen att svälta ihjäl?? Hur vet vi inte att barnen skulle svälta ihjäl ändå?? Jag vet det låter jätte grymt att säga men jag tror vi höttar finger till fel företag/ organisation. Jag tycker faktiskt helt tvärtom att Nestle gör en bra insatts med att hjälpa mödrar som kanske inte kan amma pga av olika anledningar sen kanske vi borde titta närmare på varför inte tex rädda barnen når ut med mer gratis ersättning så barnen kan få den hjälp som behövs.

• Garageänkan
    PrettyinPink skrev 2008-10-18 00:04:43 följande:
    Jag köper ersättning från Nan. Däremot köper eller äter jag aldrig choklad som KitKats eller After-Eight; glass från Mövenpick, Häagen-Dazs, Hemglass eller Diplom-Is; dryck från Nescafé, Zoegas eller NesTea; eller färdigmat från Lean Cuisine. Eftersom jag är vegetarian besöker jag heller aldrig McDonald's.Självklart gör inte ni Nestlé-bojkottare det heller?
    Nej det gör jag inte.
  • PrettyinPink

Tyckte det var komiskt att jag precis såg en stor banner från Nestlés barnmat här på den här sidan. Uppenbarligen håller inte Familjeliv med!

• Garageänkan
    NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:58:35 följande:
    Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...
    Varför tror du Coca Cola sponsrar ungdomsevents mm? Jo för att fler kids ska dricka deras läsk och de tjänar pengar på det.

Jag kunde inte amma min son pga mediciner som jag måste ta på dentiden och fick ge honom Nan som kommer från nestlé för han tålde inte någon annan tillgänglig ersättning ...det var inget val jag KUNDE göra på den tiden men nu när jag kan göra val så väljer jag bort företag som jag VET om att är oetiska.

Man kan kankse inte alltid göra val pga utbudet där man bor osv men visst gör det skillnad. Ju fler som får upp ögonen och börjar rannsaka sina inköp ju bättre blir det.
  • Garageänkan
    PrettyinPink skrev 2008-10-18 00:12:27 följande:
    Tyckte det var komiskt att jag precis såg en stor banner från Nestlés barnmat här på den här sidan. Uppenbarligen håller inte Familjeliv med!
    Mc Donalds med.
  • denna där

Jag hörde om det där lite vagt när dottern var liten (8 år sedan) och blev ju alldeles skärrad och sedan dess har jag inte köpt nestles produkter.
    Har inte läst på något vidare utan väljer helt enkelt att bojkotta dom för någon sa något till mig för 8 år sedan som jag sedan tog som fakta...

Svar på tråden stödjer ni mördaren?