NicoleSthlm skrev 2008-10-17 23:58:35 följande:
Seriöst, sluta tro att allt är en konspiration.....Är det så illa att McDonalds samlar pengar o ser till att familjer kan bo ihop om man har ett barn som är sjukt?Är det så illa att Cola sponsrar diverse ungdomsevents m.m?Är det så illa att vi som inte kan amma ger våra barn ersättning från Nestle, när det är det enda som funkar?Oavsett hur många ni/vi är som tycker illa om dessa företag och vad dom pysslar med utanför sveriges gränser så kommer vi ALDRIG kunna stoppa vad dom håller på med... tyvärr så kan man inte säga "Många bäckar små" i detta sammanhang... Men visst för ens eget samvete så kan man bojkotta...
Varför tror du Coca Cola sponsrar ungdomsevents mm? Jo för att fler kids ska dricka deras läsk och de tjänar pengar på det.
Jag kunde inte amma min son pga mediciner som jag måste ta på dentiden och fick ge honom Nan som kommer från nestlé för han tålde inte någon annan tillgänglig ersättning ...det var inget val jag KUNDE göra på den tiden men nu när jag kan göra val så väljer jag bort företag som jag VET om att är oetiska.
Man kan kankse inte alltid göra val pga utbudet där man bor osv men visst gör det skillnad. Ju fler som får upp ögonen och börjar rannsaka sina inköp ju bättre blir det.