• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Garageänkan

Sponsring betyder ju direktreklam för sin produkt osv. Att synas på affischer osv är ju knappast dåligt för företagen. Jag menar vem vet INTE hur en Cola logga eller en Mc donalds loggo ser ut?

• Runguska

Jag måste erkänna att jag lägger min energi på familjen istället för att läsa på om företag. Kanske slappt och oengagerat, men så känner jag. I kylskåpet har jag två burkar från Nestlé, lillkillen gillar dem dock inte så jag kommer nog inte att köpa just de sorterna mer. I skåpet har jag vidare tre grötsorter och majsvälling från Nestlé. Tyvärr är killen allergisk mot samtliga så även där blir det inte mer från Nestlé - just nu.

Alltså, jag hör att jag låter helt borta, jag har ju viss koll.

• cloudberry79

Nu har ju även Semper kommit med en hypoallergen gröt, men bara för några månader sedan, när vår grabb började bli mer hungrig, så fanns bara Nestlés Sinlac som specialgröt - glutenfri och mjölkfri. Så, vi började ge den. I övrigt ger vi inga Nestléprodukter och håller på försöka byta till Sempergröten, men det går trögt, för den är slut på Apoteket...

Skillz that Killz 10k+
  • fain

Nä jag stödjer inte nestle. Jag stödjer heller inte ciba ciegy som låg bakom en av de värsta medicinskandaler, ockspå under 70-talet. (hpos läkaren säger jag bara att jag inte stödjer dom och får då en annan medicin. ALla läkare vet VARFÖR.)

Dela ut svarta nappflaskor för att dölja dålig vattenkvalite.

Men...
    Ska vi försöka vända på det? Och tycka att det var _bra_ att alla dessa barn dog? För tänk hur många som inte hade funnits oom alla nestleumgar överlevt? Vilken svält skulle det inte funnits då?
    *velar*

• NicoleSthlm
    southernbelle skrev 2008-10-18 00:07:29 följande:
    En tanke bara....Hur vet vi att denna gratis ersättning som Nestle nu ger ut inte bara ges till mödrar som inte kan amma och med tanke på att det är länder i tredje världen som får denna gratis hjälp så kan det faktiskt vara så att bröstmjölken mödrarna har i dessa länder kanske inte innehåller näring nog för ett barn.Efter dom här två veckor så är det kanske meningen att organisationer som tex rädda barnen skall hjälpa till med ersättning och det kan nog visst vara så att kanske inte alla får denna hjälp.Jag tycker inte klippet från youtube var direkt någon pålitlig källa och vart finns den mer pålitliga faktan om att det verkligen är Nestles gratis ersättning som får barnen att svälta ihjäl?? Hur vet vi inte att barnen skulle svälta ihjäl ändå?? Jag vet det låter jätte grymt att säga men jag tror vi höttar finger till fel företag/ organisation. Jag tycker faktiskt helt tvärtom att Nestle gör en bra insatts med att hjälpa mödrar som kanske inte kan amma pga av olika anledningar sen kanske vi borde titta närmare på varför inte tex rädda barnen når ut med mer gratis ersättning så barnen kan få den hjälp som behövs.
    Bra skrivet!!
    Mamma till Emilia 060707 och Alexander 080603 www.sybubblan.blogg.se
  • NicoleSthlm

Alla stooora företag är så pass väletablerade att reklam o spons inte gör att fler ungdomar dricker cola eller äter på Donken....

Vi kan inte bojkotta dessa företag så att det resulterar i att doms lutar producera, inte går med vinst eller slutar gratisdistrubera ersättning m.m.... vi kan bara stilla vårat eget dåliga samvete....

• fain
    NicoleSthlm skrev 2008-10-18 00:46:06 följande:
    Bra skrivet!!
    Jag antar att WHO inte har såååå fel.
    De har dessutom rapporter helt offentliga alla att ta del av när det gälle rdet här.
    Det enda som behövs är några klick.
  • NicoleSthlm
    fain skrev 2008-10-18 00:52:22 följande:
    Jag antar att WHO inte har såååå fel.De har dessutom rapporter helt offentliga alla att ta del av när det gälle rdet här. Det enda som behövs är några klick.
    Läste du ens vad jag kommenterade på?
    WHO rekomenderar att man ska amma i 2 år... men dom som inte kan då??

Jag tycker att det är fantastiskt med dom mammor i u-länderna som kan ge sitt barn tillräckligt med mjölk... speciellt när inte ens jag kunde det... men även i andra länder kan det skita sig med ammningen...
Svar på tråden stödjer ni mördaren?