• Obehörig

stödjer ni mördaren?

köper ni nestlé barnmat till era barn?, med tanke på hur mycket bebisar dom mördat i världen så köper jag inga nestlé produkter. änkte bara fråga om det finns fler som bojkottar dem? eller tycker ni att dom beter sig helt korekt och förtjänar att stödjas?

kom att tänka på den med tanke på att dom har reklam här på sidan...

se mer på tex:

• Svar på tråden stödjer ni mördaren?
  • Umm Elias

Jag menar det jag skrev. Varför dricker folk inte vattnet om de inte vet att det är dåligt?

Lolilla skrev 2008-10-18 15:59:20 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-18 15:57:02 följande:
    Vad menar du?
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 15:50:41 följande:
    De som köper ersättningen i u-länderna kan knappast klassas som välutbildade. De _vet_ inte att deras barn kan dö pga dåligt vatten. Det vet däremot både de på nestle och de läkare som de ger "presenter" för att sälja in ersättningen på sjukhusen i dessa länder. Uppsåtet är visserligen inte att döda, men det blir _konsekvensen_ av deras beteende.
    Bra då har vi kommit fram till att ordet mördare är helt fel och är ett korkat ordval.
    Är du då inte en lika stor kålsupare om du vet att vattnet är dåligt men inte gör något?
    OMFG dU E en MöördaRe!!
  • Lolilla
    Danne123 skrev 2008-10-18 16:04:20 följande:
    Bra då har vi kommit fram till att ordet mördare är helt fel och är ett korkat ordval.Är du då inte en lika stor kålsupare om du vet att vattnet är dåligt men inte gör något?OMFG dU E en MöördaRe!!
    Har jag sålt en produkt som gör att spådbarn dricker detta vatten och dör?
  • Lolilla

Umm Elias skrev 2008-10-18 16:00:29 följande:

Jag menar det jag skrev. Varför dricker folk inte vattnet om de inte vet att det är dåligt?
    De dricker ju det. Kanske skillnad på spädbarn och vuxna? Eller att dricka ur en flaska som omvandlats till en bakteriehärd.
  • Rokka Jill

allt och alla är bara ute efter att tjäna pengar!
    80% av alla sopor hamnar på samma ställe.

mycket av de "ekologiska" grönsaker släpper ut mer skit i luften med dessa vidriga växthus som drar hur mycket energi som helst. Dessutom ger de ingen smak för allt är fake...till skillnad från båtfärden spanien hit.

maxis jävla "eco" påsar? höjdes med 50 öre. bara för att det står eco på dom. Men påshelvetet känns lika tjockt o tungt för det..

Det bästa är ju att vi med vårt "ha begär" inspirerar våra barn till shoppandet.
    Vet många som egentligen inte har råd, men bor väldigt fint.
    "vill inte ha begagnat" osv....

Många bäckar små? my ass....

• Lolilla

Rokka Jill skrev 2008-10-18 16:24:10 följande:

allt och alla är bara ute efter att tjäna pengar!80% av alla sopor hamnar på samma ställe.mycket av de "ekologiska" grönsaker släpper ut mer skit i luften med dessa vidriga växthus som drar hur mycket energi som helst. Dessutom ger de ingen smak för allt är fake...till skillnad från båtfärden spanien hit.maxis jävla "eco" påsar? höjdes med 50 öre. bara för att det står eco på dom. Men påshelvetet känns lika tjockt o tungt för det..Det bästa är ju att vi med vårt "ha begär" inspirerar våra barn till shoppandet.Vet många som egentligen inte har råd, men bor väldigt fint. "vill inte ha begagnat" osv.... Många bäckar små? my ass....
    www.nafia.nu/bojkott/index.html

Läs speciellt sista stycket, nestle och etiopien.
    Ett bra exempel på "många bäckar små"
  • Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 16:29:20 följande:
    Rokka Jill skrev 2008-10-18 16:24:10 följande:www.nafia.nu/bojkott/index.htmlLäs speciellt sista stycket, nestle och etiopien.Ett bra exempel på "många bäckar små"
    Hahaha, fint sida. Redan i rubriken särskriver de.

Nej, jag ska nog kila och köpa lite nestlé-produkter nu.
  • Umm Elias

hur vet du att vuxna dricker vattnet?

Lolilla skrev 2008-10-18 16:11:44 följande:
    Umm Elias skrev 2008-10-18 16:00:29 följande:
    De dricker ju det. Kanske skillnad på spädbarn och vuxna? Eller att dricka ur en flaska som omvandlats till en bakteriehärd.
  • Jagvetmest

Ts: Du tycker inte att Bofors är mördare? De tillverkar ju vapen! Dina skattepengar går bla dit...

• Danne123
    Lolilla skrev 2008-10-18 16:45:55 följande:
    FinT?Så på grund av en särskrivning är det inte tänkvärt menar du?
    Typo.
    Skillanden är att jag skriver på ett forum och inte på en sida som försöker vara seriös.
Svar på tråden stödjer ni mördaren?