• MissGoodie

Listerine

Jag har gått på den där fåniga reklamen (med skeppet) om Listerine. En grön tandsköljsvätska som man ska gurgla/skölja i 30 sek morgon och kväll.

Är det någon som har den? Är det NÅGON som pallar att ha den där suuuuperstarka vätskan i munnen i 30 sek??
    Jag är glad om jag lyckas ha den kvar i munnen 20 sek och då har jag tårar i ögonen, så stark är den! Eller är det kanske en vanesak?

• Svar på tråden Listerine
  • denna där

Åh ja, så farligt stark är den inte. Jag levde med listerin som min bästa kompis när jag hade tandvärk förra sommaren. Då hade jag det i munnen för att bedöva.

• Skarpa

Jag tyckte det var olidligt starkt de första gångerna jag använde det, men sen blev jag härdad Har dock slutat med det sedan någon snubbe på TV (tror det var på PLUS) menade att det inte var någon större mening med att använda sådant.

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • kikelikan

Det gör jätteont i början. Men efter några dagar blir det bättre

• Kyltsi

Så farligt stark tycker inte jag att den är, har inga problem att gurgla i 30 sek med den, men har inte den gärna i munnen längre än så.

• Meduziz

Utan problem
    Bara tungspetsen som blir lite sur på mig.

Använder dock bara Listerine flouride då de andra inte innehåller fluor.

Luktar så mycket fräschare i munnen med listerine än utan.

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • MissGoodie

Hmm, så då gäller det bara att härda ut, så blir man van efter ett tag? ;)

Skarpa - Sa han varför det inte var någon vits?

• Gyllan

Jag tycker faktiskt att den är riktigt jobbig att ha i munnen så länge, likaså maken. Våran har mest blivit stående i skåpet. Sen kanske det blir bättre, men så långt kom inte vi i alla fall

Det finns ju andra sorter som "smakar" betydligt mildare, om man nu vill använda nått...

• ElviraSofia

Jag har varit tvungen att använda det när jag piercat mig i läppen varje gång. de första gångerna var hemskt, nu är det en vana och käns inte alls :D

det är destovärre när man råååkar svälja en munfull :D haha

• Skarpa
    MissGoodie skrev 2008-10-17 23:37:42 följande:
    Hmm, så då gäller det bara att härda ut, så blir man van efter ett tag? ;)Skarpa - Sa han varför det inte var någon vits?
    Han menade att det hade väldigt liten effekt på bakterierna. Men visst, för fräschörens skull kan man ju använda den ändå
    Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Meduziz

Jag använder den jämt. Har gjort det i flera års tid nu.
    För mig är det fortfarande jobbigt för tungspetsen men inte i resten av munnen.
    Härda ut eller byt

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
Svar på tråden Listerine