• MissGoodie

Listerine

Jag har gått på den där fåniga reklamen (med skeppet) om Listerine. En grön tandsköljsvätska som man ska gurgla/skölja i 30 sek morgon och kväll.

Är det någon som har den? Är det NÅGON som pallar att ha den där suuuuperstarka vätskan i munnen i 30 sek??
    Jag är glad om jag lyckas ha den kvar i munnen 20 sek och då har jag tårar i ögonen, så stark är den! Eller är det kanske en vanesak?

• Svar på tråden Listerine
  • sakoline

Man vänjer sig! Först klarar man bara 2 sek sen gråter man! Nu kan jag gå runt med det i 1-2 min om jag vill :)

• iacata

men nu tar tandläkarna bort sin symbol ifrån flaskan då det inte alls är så vansinnigt bra....

• NovasMorsa

ja min bästa kompis mamma är typ nån slags chefs tandläkare i luleå eller ja vet inte säker men ganska hört uppsatt iaf.. ja skit samma hon sa till mej att listerin är visst jätte bra för att det dödar nästan alla bakterier i munnen MEN Listerin innerhåller INTE fluor och fluor hjälper ju till att motvärka hål i tänderna.

hon rekomenderade SB12 eller Flux men dom dödar INte lika mycket bakterier som Listerin. men borstar man tänderna morgon och kväll i 2min (även tungan och kinderna) så är det bara ett stort plus om man oxå använder munsjölj av något slag helst med flour i.
    man får vitare tänder av Flux och SB12

• NovasMorsa

sen kan jag säga att Flux är så där lagomt stark att man kan ha den i munnen utan problem i den/de minut/minut eller om det var 30sek man skulle ha i..
    den smakar typ som tuggummi gott alltså

• Okaa san

ja om du vill bli av med dålig andedräkt, listerine ska ju "bara" döda bakterier.
    Men jag säger som du TS, de är svårt att ha de i munnen i bara 10 sek, jag får späda ut de med lite vatten om jag ska ha inne de i rätt lagom tid.

Viewsonic skrev 2008-10-22 11:35:41 följande:
    Min tandläkare säger att den enda som fungerar länge är SB12.
    Life i fragile
  • Okaa san

haha, jag sa samma sak :D

Rispan skrev 2008-10-22 11:42:23 följande:
    jag blandar alltid ut listerinet med vatten..blir inte så starkt då
    Life i fragile
  • Viewsonic
    Okaa san skrev 2008-10-31 12:35:39 följande:
    ja om du vill bli av med dålig andedräkt, listerine ska ju "bara" döda bakterier.Men jag säger som du TS, de är svårt att ha de i munnen i bara 10 sek, jag får späda ut de med lite vatten om jag ska ha inne de i rätt lagom tid.
    Listerine marknadsförs väl för god andedräkt? Det är bakterierna som orsakar den dåliga andedräkten. Förutom att man inte borstar tänderna kanske.
  • CMH

Jag älskar Listerin, tycker den smakar skit gott, men visst är den skit stark, brukar stå o hoppa som en galning sista 10 sekunderna men det svider så skönt i tandköttet efterråt så det är värt det, det känns verkligen rent o fräscht!

Egon 080109
  • Okaa san

Jag har även hört att listerine inte är så himla bra, jag fick flagor i munnen efter 2 veckors användning, så jag la av emd de, och sedan spädde ut de med vatten.

Life i fragile
  • sakoline

Äh, man vänjer sig nu med lísterin!

det finns ju listerin med fluor?

Svar på tråden Listerine