• MissGoodie

Listerine

Jag har gått på den där fåniga reklamen (med skeppet) om Listerine. En grön tandsköljsvätska som man ska gurgla/skölja i 30 sek morgon och kväll.

Är det någon som har den? Är det NÅGON som pallar att ha den där suuuuperstarka vätskan i munnen i 30 sek??
    Jag är glad om jag lyckas ha den kvar i munnen 20 sek och då har jag tårar i ögonen, så stark är den! Eller är det kanske en vanesak?

• Svar på tråden Listerine
  • Fleece

Vad mycket man inte vet... tur att FL finns så att man kan lära sig något nytt

• MissGoodie

Haha, eller hur?? :)

NU har jag dock använt den lite till och det ÄR faktiskt inte lika farligt. Nu klarar jag 30 sek, men inte utan att bli lite tårögd, haha...

Nästa fråga är om den verkligen är bra att använda :/

• Hamnbo

Den är väldigt stark men effektiv, jag kör den blåa flaskan, men har haft gröna förut... Första gångerna ömmade och brände det rejält i munnen men det är nog en vanesak. för nu funkar det bra.

• Zaria

Det finns ju olika Listerine,den rosa skall väl vara mildare? Trodde jag iaf.

Är dock rekommenderad att inte använda Listerine av en som är tandsköterska,utan bara flourskölj och dyl.

Har även läst att man även tar död på bakterier nere i magen eftersom man ju alltsid sväljer lite Listerine och det inte är bra att få i sig.

• Hamnbo

vad konstigt att det kan va så olika, jag blev rekommenderad listerine av min tandläkare, fick till och med en liten provflaska av dom.

• Kaldorei

Skölj inte precis innan ni ska köra bil bara, har hört folk som åkt fast i poliskontroll för att dem nyss sköljt å sen fått blåsa. det ska tydligen ge bra mycket utslag. men ger naturligtvis inga utslag när man kommer ner på stationen.....

• pluttebarn

Stämmer att den gör utslag på blås-tester. Vi har alkholås på firmabilen. Chefen fick inte igång bilen när han varit hemma på lunchen o gurglat med listerin. Skrattande

• Skogsflickan

Hahahah, jag fattade först inte vad dom menade med båten...tills jag provade den själv......Men ett tips, böj huvudet framåt när du sköljer runt den, då blir det inte lika starkt...

• Skogsflickan
    pluttebarn skrev 2008-10-19 08:00:51 följande:
    Stämmer att den gör utslag på blås-tester. Vi har alkholås på firmabilen. Chefen fick inte igång bilen när han varit hemma på lunchen o gurglat med listerin.
    Japp, den slår även ut på polisens alkotester...Försök skylla ifrån då...Likadant med aqua fresh munskölj som slår ut på deras test...Har två grannar som fick åka med in till station pga det..
  • Fleece
    Svar på #26
    Kaldorei skrev 2008-10-19 01:25:04 följande:
    Skölj inte precis innan ni ska köra bil bara, har hört folk som åkt fast i poliskontroll för att dem nyss sköljt å sen fått blåsa. det ska tydligen ge bra mycket utslag. men ger naturligtvis inga utslag när man kommer ner på stationen.....
    Herregud... starka grejer...
Svar på tråden Listerine