• MissGoodie

Listerine

Jag har gått på den där fåniga reklamen (med skeppet) om Listerine. En grön tandsköljsvätska som man ska gurgla/skölja i 30 sek morgon och kväll.

Är det någon som har den? Är det NÅGON som pallar att ha den där suuuuperstarka vätskan i munnen i 30 sek??
    Jag är glad om jag lyckas ha den kvar i munnen 20 sek och då har jag tårar i ögonen, så stark är den! Eller är det kanske en vanesak?

• Svar på tråden Listerine
  • Cheera

Jag klarar knappt av att ha den i munnen i 10sek...så den används inte allt för flitigt.

• Jagbyttenick

Jag fick tips av min tandhygienist att blanda Listerine utan fluor med Dentan fluorskölj, man slår två flugor i en smäll och det blir mycket mildare!

• Fleece

Jag blandar med lika delar vatten.. klarar inte av det starka...

• violet

Har hört att den kan ge erosioner på tänderna (eller hur det stavas) istället och inte alls är så bra för tänderna som folk vill tro.

• Kenzie

Min tandläkare rekommenderade att man inte använder den varje dag eftersom den även tar död på de goda bakterierna. Ett par gånger i veckan tyckte han var fullt tillräckligt.

Jag gurglar med den andra listerine som även är mot tandsten, den är lite mildare att gurgla tycker jag.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • Cheera
    Kenzie skrev 2008-10-18 09:27:26 följande:
    Min tandläkare rekommenderade att man inte använder den varje dag eftersom den även tar död på de goda bakterierna. Ett par gånger i veckan tyckte han var fullt tillräckligt.Jag gurglar med den andra listerine som även är mot tandsten, den är lite mildare att gurgla tycker jag.
    Jag har den mot tandsten.....tycker inte att den är mild för 5 öre....
  • Emerald88

Utan problem! Det är jävligt starkt i början, men sen när man har använt det ett tag så är det inte så farligt.

• lunkentuss
    Skarpa skrev 2008-10-17 23:35:02 följande:
    Jag tyckte det var olidligt starkt de första gångerna jag använde det, men sen blev jag härdad Har dock slutat med det sedan någon snubbe på TV (tror det var på PLUS) menade att det inte var någon större mening med att använda sådant.
    Ja precis, det var en tandläkare med i programmet som sa att den inte var bra. Bättre med "vanligt" flourskölj elr sånt man fått utskrivet av tandläkarn.
  • tilda84

Min pappa har använt den och han fick bruna tänder hans tandläkare rkomenderar inte att att använda den

Svar på tråden Listerine