• MissGoodie

Listerine

Jag har gått på den där fåniga reklamen (med skeppet) om Listerine. En grön tandsköljsvätska som man ska gurgla/skölja i 30 sek morgon och kväll.

Är det någon som har den? Är det NÅGON som pallar att ha den där suuuuperstarka vätskan i munnen i 30 sek??
    Jag är glad om jag lyckas ha den kvar i munnen 20 sek och då har jag tårar i ögonen, så stark är den! Eller är det kanske en vanesak?

• Svar på tråden Listerine
  • Janneman

Ja det stämmer bra med promillen. Jag får 0,4 på min alkotestare med nysköljd mun!

• Balehead

Jag tyckte som du TS, att man nästan fick hjärnan utblåst av Listerine. Men så blev jag ändå nästan beroende, för munnen kändes så ren. Vid nästa tandläkarbesök hade min tänder blivit missfärgade för första gången i mitt liv, och sköterskan frågade om jag använde Listerine. Det var ju inte svårt att se sambandet. Jag slutade med Listerine och fick tillbaka mina vita tänder. Men jag saknar det lite. Flourskölj är ju mesigt i jämförelse...

• Viewsonic

Min tandläkare säger att den enda som fungerar länge är SB12.

dator heter det. datOR...
  • Gnällspiken

Har för mig att jag läste en undersökning om just munskölj och deras verkan och då var det Apotekets Flux som fick bäst. De andra gjorde tydligen ingen störra nytta...

Kommer dock inte ihåg vem som utfört testet, men det var i en lokaldagstidning som jag läste svaret.
    Återkommer om jag hittar testet.

• iacata
    Kaldorei skrev 2008-10-19 01:25:04 följande:
    Skölj inte precis innan ni ska köra bil bara, har hört folk som åkt fast i poliskontroll för att dem nyss sköljt å sen fått blåsa. det ska tydligen ge bra mycket utslag. men ger naturligtvis inga utslag när man kommer ner på stationen.....
    Det var samma sak för några år sedan om Magnumglassen (första smaken som kom)
  • LAV0LINA

Nej, fy tusan! Testade hemma hos mamma för ett tag sedan! Trodde jag sköljde munnen med bensin eller liknande!

• Rispan

jag blandar alltid ut listerinet med vatten..blir inte så starkt då

2007-12-06 och 2009-05-18
  • Dinturiel

Jag gurlgade munnen med listerin i 60 sec när jag hade piercat tungan. Det sved som f* i början, men efter man användt det ett par dagar gick det bättre.

• synanceia

Jag provade listerin hos svärmor. Tycker väl inte att den var SÅ stark men det smakade ungefär som krut i munnen efteråt (?)

• Fleece
    Svar på #39
    synanceia skrev 2008-10-22 11:50:46 följande:
    Jag provade listerin hos svärmor. Tycker väl inte att den var SÅ stark men det smakade ungefär som krut i munnen efteråt (?)
    Helt ot.. men hur smakar krut (har aldrig ätit detta)
Svar på tråden Listerine