Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Smultronhjärta skrev 2008-11-09 21:37:18 följande:
    Jag ringde till Swedbank om just den där 10:an..De sa att det är kostnaden de tar för att skicka ut utdraget via brev och att jag skulle be mina köpare säga till att ingen avisering skulle skickas till mig. Dock har jag fortfarande fått betala 10kr eftersom jag senare fick veta att ingen av mina finska köpare förstod vad jag ville att de skulle göra
    aha men det förklarar ju saken då! Ja den där aviseringen är ju ändå onödig, brukar slänga den direkt, har ju ändå sett pengarna på kontot innan aviseringen kommer!
  • Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-11-09 21:40:34 följande:
    MAlou - Jag är såååå imponerad av F matchning och klädval på Maia !!!!!!!!!!!! Min gubbe är inte riktigt lika bra Ska lägga fram kläder i fortsättningen OM han ska klä Hilda.
    Men han brukar få till ganska galna kombinationer Felipe också Detta hade han ju framför näsan så inte så svårt Jag ville först matcha med Me&Is röd/vitprickiga tights men det tyckte han blev "clownigt" så det fick jag inte Tror faktiskt det kan bli fint ihop så får väl testa det någon annan dag...
  • Zvartaliljan
    loveliva skrev 2008-11-09 21:44:04 följande:
    081016 - Kollade du lagret i Maias rum ???
    Fick du inte mitt mail om det i morse? Åh den har krånglat flera gånger nu den mailen Skrikandes
    Tyvärr fanns där bara 100+ och 110+ som jag trodde du får maila om hur du vill göra med dockan...
  • Zvartaliljan
    Tjejtriss skrev 2008-11-10 08:27:48 följande:
    Njae, det tycker inte jag att de är..
    Det tycker jag. Maia har ju 104 i lammen i BT. Den är inte mycket större än blomtröjan jag köpte i 92 och den är mindre än gitarrerna i 98 Förvånad Maia brukar ju aldrig ha 104 i nåt! ligger på 92 i det mesta fortfarande.
  • Zvartaliljan
    Emmsan skrev 2008-11-10 08:29:21 följande:
    höörni.. kan ni inte kolla om ni tycker melkers tröja i BT ser liten ut??? köpte lite kläder i 74 bara för att jag inte kunde låta bli
    Så fiiin
    Vet du vad...igår frågade Felipe om mitt eget företag kunde räknas in i SGI, jag tar det som att han börjat fundera på något *operation övertalning*
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2008-11-10 08:41:25 följande:
    Har fått hjärnsläpp här, Småfolk 1-2 år, är det 86/92?
    Ja. Maia kan ha det men har börjat köpa lite större så tar mest 3-4år nu i tröjor och hoods till henne från Småfolk
  • Zvartaliljan
    Emmsan skrev 2008-11-10 08:45:18 följande:
    åhhååååååå det lönade sej med lite tjat  ngr timmar i bilen kanske stackars stackars felipe ;)men huuuuuuur gick det igår??????????????????????
    Det gick bra. En jobbarkompis till Felipe och hans fru tog hand om Maia och hon var en ängel de 5 (!) timmarna hon var där (tog lite längre tid än planerat då det ju började regna!!)
    Hur mår alla? Du o melker fortfarande friska?? 
  • Zvartaliljan

Ser ni diskutterar NS. Jag har 3 par till Maia, 86, 92 och 98 o alla funkar och sitter jättebra i mudden o så

Ängeln - Var det du som funderade på dom till liam? Tycker som de andra då att du inte ska ta XL, inte så bra på smalfisar som våra

Ska fixa lite med bilder nu...Maia har provat nya IdaT idag

• Zvartaliljan
    melizza skrev 2008-11-10 11:18:04 följande:
    fast jag tror inte barn tycker det är lika illa som oss bekväma vuxna att det blåser lite och regnar lite...det är ju bara kul att kunna plaska och grejer...bara de har ordentligt på sig så...
    Jag var precis o lämnade på dagis...men när jag kommer dit så är barnen ute o leker i regnet o blåsten o Maia fick inte vara inne...blev förbannad på dom o hade lust o ta hem henne igen! De vet ju vilka problem hon har med astman men de vill inte "särbehandla" henne! Åh jag blir så kokande arg Skrikandes Saknar hennes gamla dagmamma Gråter

Det var liksom ändå en ur personalen inne o fixade med maten...då kunde ju Maia fått vara inne o hjälpt henne eller suttit o typ ritat så länge...hon är verkligen inte svår att sysselsätta och alla barnen är så små där så ingen skulle märka av någon "särbehandling"

• Zvartaliljan
    melizza skrev 2008-11-10 11:20:58 följande:
    081016 1 skrev 2008-11-10 11:19:12 följande: hur lång är Maia?
    92cm
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11