• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • mosterYster

För övrigt har vi en massa sprit hemma. Och vin och öl. Men så bor vi ju i Tyskland nu, där köper man en kul flaska när man handlar mjölk och ost...

• Virriga Vera

Ja, vi har ett ganska välfyllt barskåp. 10-talet whiskysorter, kanske lika många sortes Rom, olika sorters Tequila och Gin och ett 20 tal olika sorters likörer att använda som drink blandare.

• kaji

Har olika röda o vita viner hemma. För det mesta något mousserande också i förhoppningen att det ska bli "champagneläge".

Så vodka, ljus o mörk rom, gin och några olika sorters whiskey finns alltid.

Dessutom lite gott och blandat som blivit över sedan man köpt det till något särskilt ändamål tex små skvättar sherry, portvin och likörer.

Öl eller cider och blanddryck köps bara om/när vi ska fest, eller möjligtvis till helgen eller semestern om man känner att man vill ha.

• Arentorpbebis

vi har lite av varje hemma men vi drickar i princip aldrig

• EnFruSislak

Ja, vi har det mesta, det mesta har åxå stått där i flera år, så det e kanske dags att se om ölen har bäst före datum snart...

• Evenstar

Vi brukar rätt och slätt ha rödvin hemma, inte alltid men som oftast.

Jag tycker det är otroligt mysigt att ta ett glas rött till lördagsmiddagen.

Dock så "super" vi aldrig.

• hönamor

Jag räknar inte riktigt lättöl som alkoholhaltig men det brukar jag ha nån liggande ifall jag får för mig att göra nån gryta, annars köper vi hem för tillfället men det är ytterst sällan

• milimina

ja, vi har nog allt hemma om jag tänker efter. det var så längesen vi öppnade och kollade att jag inte vet sist det blev nåt drucket var väl på nyår. vi har olika likörer, spritsorter, öl och vin, förmodligen en eller två flaskor champagne också, men vi dricker så sällan (och jag dricker inte alls för tillfället ) att jag inte vet exakt vad som finns. köpte hem till en trettioårsfest där det mesta blev kvar och sen har det liksom stått

• pretoria

Vi har en del i barskåpet men själv dricker jag bara ett glas vin till maten och enbart på helgen. När man har varit gravid och ammat så tar det ett tag innan man klarar av så mycket alkohol. Men är trött en då och somnar i soffan. Nu är det över ett år sedan jag var gravid och har inte ammat sedan i somras men känner ännu att jag inte vill dricka så mycket. Man har ju ett ansvar för sina barn och ska orka med dem dagen efter också.

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?