• Anonym (olycklig)

Jag orkar inte leva längre..

Jag ligger i min säng och det känns som om jag ska gråta upp mina innälvor. Det gör så otroligt ont i min själ så jag kan inte ligga still..

Han sitter i köket och dricker kaffe och skojar med vår dotter.

Jag har dubbla täcken, feberfrossa och halsfluss. Har inte ätit något på flera dagar. Jag har svårt att se för mina ögon är så svullna efter att jag gråtit i tiotal timmar och jag har sår under näsan efter att jag snytit mig hela tiden. Det värker i mig jag är så olycklig och känner mig som världens mest ensamma människa.

Han är glad för ikväll ska han ut och supa med sina 2 kompisar som också är nyblivna singlar.

Igår gjorde min sambo slut med mig. Vi har varit tillsammans i 4,5 år och har en dotter på 1,5 år. Han älskar inte mig längre. Och han är inte ens ledsen för det. Jag vet inte var jag ska ta vägen, har panikångest. Är så extremt olycklig så jag är helt bedövad. Orkar inte leva. Hur ska jag kunna ta hand om våran dotter, jag kan inte ens röra på mig så olycklig är jag. Jag vill kräkas och dö på samma gång. Jag hör hur han sitter och skrattar och skojar. Jag har aldrig betytt något för honom och jag har aldrig kännt mig så oälskad. Hur ska jag kunna forstätta leva? Jag står inte ut det gör så ont att existera jag klarar inte det här. Varje andetag är en låga...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 20:25
    Hur länge känner man såhär? Jag skulle så gärna vilja veta från er med erfarenhet, hur länge känner man sig totalt panikslagen, ensam, totalt olycklig och helt förkrossad? Under hur lång tid fortsätter man att hoppas? Hur lång tid tar det innan man känner sig som en människa igen? Självklart är det individuellt men hur var det för er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 13:42
    Nu har det gått 5 dagar sedan han gjorde slut. Mitt känsloliv går verkligen upp och ner och då och då fylls jag av en stor ilska och besvikelse, varvat med extrem sorg, saknad, ensamhet och även stunder då jag inte känner något alls, överhuvud taget. Helt bedövad.
    Jag pendlar fram och tillbaka.

Ena sekunden kan jag sitta inbilla mig att allt löser sig och hoppas till den grad då jag nästan är glad och övertygad att allt kommer lösa sig ( vilket det absolut inte kommer).

Andra sekunden är jag arg och förbannad och tänker på hur oerhört känslokall och egoistisk han är, hur han inte ens kunde avsluta förhållandet på ett bra sätt utan gjorde slut, packade sina saker och stack inom loppet av 2 timmar. Lämnade mig där (med våran dotter) i ett så dåligt psykiskt tillstånd så jag knappt kunde röra på mig och dessutom 40 graders feber + halsfluss.

Sen kommer stunderna med sorg och saknad, jag tänker på hans mjuka hy, hans underbara doft, hans vackra leende och underbara humor. Jag tänker på när vi fick nycklarna till vår första gemensamma lägenhet och målade om på nätterna efter jobb. När vi var så lyckliga. Tänker på när våran underbara dotter föddes och vi två blev tre. Åhh vad jag har älskat honom (och gör än..)

Sen har vi stunderna då jag inte känner något alls. Jag känner ABSOLUT inget. Det är obehagligt. Jag blir rädd för vad som komma skall. Om nästa känslo-chock ligger och luraar bakom hörnet..

MEN jag tycker i allafall att jag lyckas ta mig igenom vardagen så gott det går. Är i lekparken med min dotter, träffar mina föräldrar mycket, lagar mat, tittar lite på tv, gråter... osv. Jag vill också säga att alla era ord gör mig starkare och ni hjälper mig verkligen genom det ni skriver. Jag hoppas att alla ni andra som sitter i samma (skit-)båt kommer att må bättre och bättre för varje dag. Nu är det dags att tänka på sig själv!!! Och barnen då SJÄLVKLART.

Ikväll kommer han igen och träffar dottern, får se hur jag mår imorrn...:(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-15 15:29
    Hej alla mina vänner här inne..
    Det är så mycket jag skulle vilja skriva till var och en av er alla men just nu orkar jag inte. Jag ska bara berätta vad som hänt.. Ni kommer att tycka jag är den mest naiva människan som finns... Förra söndagen, lite drygt en vecka efter att min sambo lämnade mig så tiggde jag och bad med tårar och allt möjligt att få honom tillbaka... och jag lyckades! Det kändes som att vakna upp från de döda, jag kunde äntligen andas igen!! Jag blev så lycklig så jag grät av lycka och kunde inte tro att det var sant! Hela den här veckan har jag gjort allt i min makt för att han ska vara nöjd med mig (Hör själv hur SJUKT det låter) dvs. haft maten klar när han kommit hem och städat innan, inte klagat över att han varit borta och hittat på annat mestadels av veckan utan varit glad och nöjd över det jag fått.. Så i går så skulle han ut på krogen IGEN med sina singelkompisar och jag ville ju inte gnälla så jag önskade honom en trevlig kväll och lät bli att höra av mig till honom. Han kom hem 20 över 4 och jag tycker ändå att han var trevlig trots att han var onykter. När jag precis somnat om vaknar jag av att han får ett sms, klockan 05.12 och jag går då upp för att stänga av ljudet på hans mobil. Meddelandet är ifrån en tjej och lyder: ? jag har varit bla bla ikväll, är du barnfri i helgen;)?. Alltså ett svar på något sms han har skickat till henne. Jag frågade honom imorse om vem tjejen är, inte alls på ett anklagande sätt och då sa han bara att han inte orkar med mina frågor så nu är det definitivt slut för alltid. Hur kunde jag vara så dum och naiv och hur kan han ta tillbaka mig för att krossa mitt hjärta en gång till!? Jag känner nu att jag klarar inte av mer. Jag måste verkligen få hjälp nu? Jag känner mig som en sop-påse som han kastar runt med. Typiskt nog är min familj (mamma, pappa och syster) bortresta utomlands. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag lyssnade inte på vad någon sagt till mig utan tiggde att få honom tillbaka för att han skulle kunna krossa mig en än gång, trots alla varningar ifrån folk som bryr sig?. Jag rår inte på mig själv längre och våran dotter mår så fruktansvärt dåligt både fysiskt (feber och förkylning) och psykiskt hur mycket jag än försöker lägga på en glad mask framför henne. Jag känner mig som den minst respekterade människan i världen och dessutom som en usel mamma. Hur kunde jag bli så här? Jag har alltid varit den som folk minns som jätteglad och positiv tjej men nu är jag bara en skugga och genombitter. Förlåt för mina mörka tankar men nu tror jag ärligt talat inte att jag klarar mer. Lider med er andra som sitter i samma sits något fruktansvärt, jag vill inte att någon annan människa ska behöva känna på det här sättet.

• Svar på tråden Jag orkar inte leva längre..
  • Anonym (sanna)

Kan inte skriva något som skulle få dig må bättre, MEN det blir bättre, inom tid. Hoppas din familj kommer hem snart så du får stöd av dom.
    Önskar dig all styrka och att du så snart som möjligt blir lyckig!

• Mollie77

Lider med dig o beklagar att du har de så här nu!!! Men när de ser som mörkast ut o de känns som man sjunker i ett bottenlöst vatten,,då vänder de o man kan faktiskt gå vidare...

Du är ingen dålig mamma, utan den bästa din dotter kan ha..du kommer ta dig igenom detta!!Kramar o tankar!!

• knaster

Jag tycker såååå synd om dig.
    Du är inte någon dålig människa, inte någon dålig mamma, inte svag, inte naiv, utan MÄNSKLIG. Alla gör saker de ångrar ibland. Och du är i en krissituation. Vet sjutton handlar logiskt då? Inte jag iallafall.

Du hade ju ingen aning om att det skulle gå såhär, när du var storsint och tog honom tillbaka. Du visade honom kärlek (trots att du själv var ytterst besviken) och visade att du var en större människa än så. Jag tycker du var stark. Och väldigt, väldigt generös mot honom.

Det som hände var helt enkelt att du gav honom ett ytterligare försök trots att jobbiga saker hänt er emellan. Så småningom kanske du kan känna att det kanske var bra, du visade att du verkligen ville ha er familj tillbaka, och samtidigt fick du med besked vetskap om vad han höll på med. Även om det smärtar, tror jag det är bra att veta hela sanningen.
    Men jag förstår om det känns piss just nu.

Gå igenom hela tråden och börja om från början igen. Du är förmodligen tillbaks på ruta ett, men det kanske var värt det.

Inboxa mig om du vill. (ibland kan det vara skönt att prata av sig till någon som inte är närstående)

Superstor kram!

• dio

Aj, läser ditt senaste inlägg ts och det gör ont i hjärtat på dig.
    Kom ihåg att när man har nått botten så kan det bara gå uppåt. Du kommer må bättre! Du kommer klara dig! Du är inte alls en dålig mamma. Allt kommer bli bra en dag även om du inte tror det nu, eller att det inte känns som det. Ta en dag i taget!

• dio
    dio skrev 2008-11-15 19:53:43 följande:
    Aj, läser ditt senaste inlägg ts och det gör ont i hjärtat på mig. Kom ihåg att när man har nått botten så kan det bara gå uppåt. Du kommer må bättre! Du kommer klara dig! Du är inte alls en dålig mamma. Allt kommer bli bra en dag även om du inte tror det nu, eller att det inte känns som det. Ta en dag i taget!
  • Anonym (Samma)

Jag vet inte om det är någon tröst, men jag tog tillbaka mitt ex TRE gånger för att jag så förtvivlat gärna ville att vår familj (två barn varav ett var nyfött) skulle fungera och finnas för alltid. Jag gjorde precis som du och blev trampad på varenda gång. Det enda positiva med detta var att jag slutligen kunde förstå att det aldrig kunde bli vi igen och att det aldrig kunde bli bra mer. Tillslut sökte jag psykologhjälp via BVC och det var mycket bra och hjälpfullt. Det fick mig att inse hur hemskt mitt ex betedde sig och att det var han inte jag som var den dåliga föräldern! Sök hjälp du med, det kommer att bli bättre. Nu har det gått ett halvår sedan min man stack och även om jag fortfarande saknar honom och vår familj så går det inte att jämföra med hur fruktansvärt jag mådde de första tre-fyra månaderna. En stor kram till dig!

• Anonym (vart där)

Du anar inte hur mycke jaglider med dej,
    detta är de värsta so0m kan hända en människa.
    Men jag kan berätta min historia:
    Jag hade en sambo som jag älskar mest av allt,
    vi fick en bebis i juni i år å när bebisen va 3 veckor så lämnade han mej/oss, han hade flyttat härifrån ino0m loppet av 15 min.
    HAN var mitt allt, jag såg INGET liv utan honom.
    Jag mådde så fruktansvärt dåligt (har fått hjärtat krossat förr men de va ingenting emot detta).
    Jag grät, grät å grät.
    JG åt absolut ingenting, sov nästan ingenting, orkade knappt ta hand om mina 3 barn så mamma hjälpte mej väldigt mycke med barnen å de var guld värt då.
    Jag hade allvarliga funderingar på att ta mitt liv, hur egoistiskt de än va så ville jag de men jag vågade inte å jag kunde ju inte lämna mina barn.
    Mina vänner var de bästa stödet i denna svåra tid, dom puscha mej, dom stöttade mej, dom lyssnade på mej när jag ringde å grät mitt i natten.
    Tack vare dom har jag lyckats resa mej.
    Nu har de gått exakt 4 månader sen han lämnade oss & de är först nu som jag ser en framtid utan han, visst jag saknar han å älskar han fruktansvärt mycke men får jag han inte tillbaka så ser jag ända en framtid utan han.
    För första gången på 4 månader ler jag igen, jag skrattar å jag äter, sover å mår rätt bra så jag lovar dej, hur ont å jävligt de än gör nu så kommer de att bli bättre, jag lovar dej.
    Jag har precis vart längst nere på botten.

• Vipera

Visst är man naiv i kärlek, annars hade det väl aldrig fungerat eller hur? Jag är som de flesta, man ger råd som är bra och gör tvärsom. Jag tiggde och bönade samt förklarade min kärlek mot bättre vetande senaste gången. Dock fick jag göra det så länge så att jag han vakna under tiden. Jag kom till insikt om vad jag gjorde och kunde ta ett beslut. När jag förstod att det jag levt i inte var bra så hade jag faktiskt två alternativ, antingen gick jag vidare eller så blir jag ett vettigare alternativ för den jag älskar och mig själv. Jag valde det sista men med förstånd (tycker jag, kanske naivt). Jag ser till mig själv på ett helt annat sätt nu och strävar efter att vara mig. Jag klarade inte det förut utan var kvävande och kontrollerande i vårt förhållande. Antingen klarar jag att se till mig själv och ändå vara tillsammans med den jag älskar eller så kommer jag att må dåligt och behöva gå vidare ändå. Oavsett hur man går vidare så är det utveckling. Ditt fall låter verkligen som om du måste släppa och gå vidare med dig själv. Nu har han ju återigen sett till att du får möjligheten till ett liv, ta den möjligheten! Var glad åt detta(de stunder du orkar). Min förra fru tackade jag när hon gick, det var inte mitt val men all förändring är av godo och utvecklande sade jag (det var lögn men det kändes bra att säga det när det var helt kört). Prata med öppna psyk de hjälper dig över det värsta!
    Kramar!

• knaster

TS, hur har det gått? Hur mår du?

• Anonym

hej ts hur har det gått...

det e klart du ska orka leva för din dotter. han e inte värd dig. du e bra, skit i han, han kommer inse en dag vad han förlorat men då blir det försent för han, det gör ont kärlek gör ont men du kommer över det, du gör det tro mig du måste va stark för din dotter...

Hoppas verkligen du klarar dig igenom detta prata med din familj lämna bort dottern till de och till pappa så att du kan gråta ut det kommer kännas bättre jag vet men du måste låta dig gråta ut och sen blir det bättre du e inte den första och inte den sissta heller lycka till

Svar på tråden Jag orkar inte leva längre..