• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

Hejhej!

Han verkar stanna som det ser ut nu och jag stannar i sängen på förlossningen till minst i morgon kväll.

Enligt UL är tappen mindre påverkad och jag verkar svara på droppet. Skönt! Fast jag har fortfarande jädras ont.

Lillkillen väger nästan 2kg enligt ulet och har en söt pussmun med tjocka läppar och två kulor i pungen

Raur: Det är säkert inget fel alls!

Kram på er alla! Ni är guld!

• Lillajag1979
    v i r r a skrev 2008-12-12 17:33:19 följande:
    Hejhej!Han verkar stanna som det ser ut nu och jag stannar i sängen på förlossningen till minst i morgon kväll. Enligt UL är tappen mindre påverkad och jag verkar svara på droppet. Skönt! Fast jag har fortfarande jädras ont. Lillkillen väger nästan 2kg enligt ulet och har en söt pussmun med tjocka läppar och två kulor i pungen Raur: Det är säkert inget fel alls! Kram på er alla! Ni är guld!
    Oj vilket äventyr! Du får snacka förstånd med lillkillen!!
    Men vi hoppas han blir kvar till bf. Kraam!
  • A L T A

Eva Marianne:
    Vet inte hur man räknar det där med magiska gränsen. Är det när man går in i vecka tolv eller när man gått 12 fulla? Går iaf in i vecka 12 på måndag. Känns som om det börjar ticka på med veckor för mig:)
    Kram

• Mimmi P

Här händer det saker.

Virra, skönt att höra att han verkar stanna kvar ett tag till. Skönt att din BM tog tecknen på allvar och skickade dig på kontroll.

Lillajag, klart att det känns lite tungt att du kunde haft din bebis hos dig nu, så måste man få känna.

Jag har haft pappa på besök i några dagar, vi har slappat på soffan och varit och ätit julbord. Jag är ingen storätare i vanliga fall och nu fick jag verkligen inte i mig mycket, lillkillen lämnar inte så mycket plats till magsäcken. Men det var gott.

Jag har varit stilla i en vecka men var uppe och gjorde några ärenden idag och det känns verkligen i fogarna nu ikväll. Inte roligt. Jobbigt att vara fast i soffan/sängen i 10 veckor till. Skönt att maken är hemma iallfall så jag slipper sköta allt själv just nu.

• gustafssons

aahh snarrt är det ju inga kvar framför mig...nästan! det närmar sig!

Ska inhandla
    hallonblads the och arnica nu så det finns hemma

Gör allt för att livmodern ska orka och vara stark under förlossningen denna gång..

• hopee

virra: vad omtumlande det måste vara! Samtidigt måste det vara skönt att veta att det inte är någon fara om han ändå tvunget vill ut tidigare

Själv börjar jag få ångest inför förlossningen, läser allt för mycket om alla hemska förlossningar här på fl. Nästan alla mina kompisar har också haft jobbiga, så pass att en av dem kommer inte att skaffa flera barn... inte lätt att förtränga detta men han måste ju ut!

• gustafssons
    hopee skrev 2008-12-12 22:42:21 följande:
    virra: vad omtumlande det måste vara! Samtidigt måste det vara skönt att veta att det inte är någon fara om han ändå tvunget vill ut tidigare Själv börjar jag få ångest inför förlossningen, läser allt för mycket om alla hemska förlossningar här på fl. Nästan alla mina kompisar har också haft jobbiga, så pass att en av dem kommer inte att skaffa flera barn... inte lätt att förtränga detta men han måste ju ut!
    min förra förlosssning va hemsk på många sätt, å vi skulle inte skaffa fler barn...sterilisering diskuterades oxå..
    men nu fyller lillan 2 i jauari och beben komme ri mars..
  • gustafssons

men nervösare är jag denna gång...!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!