• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

Eva Marianne
    Jag tycker du ska berätta när du, eller ni, känner att det är dags! Om du kan hålla dig Det låter inte konstigt att vänta till första ULet. Jag har en kollega som just kläckte att hon är gravid i v20(!) och dom hade väntat till efter RUL med att berätta. Sen kan det ju bli som för mig också att magen står rakt ut nästan på en gång så att det mest bara är pinsamt att hålla inne med det för att alla ändå ser

Mimmi P, Så du tänker också så... Jag sitter och räknar... Bara TVÅ före mig (enligt BF iaf)

• Eva Marianne

Jag har förresten "löst" pepparkaksdegs-teorin! Alltså varför det möjligen kan vara bra att äta det när man är gravid. Ingefäran, såklart! Just att ingefäran inte är gräddad än måste vara anledningen till att det är "nyttigt" med deg med tanke på illamåendet och att ingefäran kan hjälpa att bota den.
    Kalla mig trög om ni andra förstått det för länge sedan, men jag kom på det först idag då jag smakade "rå" pepparkaksmuffinssmet, som hade en stark smak av nån krydda som jag spårade till ingefära.
    Dessvärre kan jag inte med vare sig deg eller smet för det vill inte min mage ha Nu när jag äntligen "får" äta det utan att få för dåligt samvete, smakar det inte. Så typiskt!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • hopee
    A L T A skrev 2008-12-10 17:24:54 följande:
    Tack! Får nog låta bli laxen får jag tror inte de finns någon som jag kommer kunna fråga. O på jobbet är det ingen som vet om våran hemlighet än.Tråkigt för jag älskar verkligen rökt lax men vad offrar man inte för pyret.
    Ja gör det som känns bäst för dig. Jag brukar köpa varmrökt i affären då får man ju ett bäst-före datum, och är det inte i slutet av hållbarheten så är det lugnt. Kan inte vara utan den och dessutom är det så nyttigt.På julbordet var vi den första och enda sittningen så jag antog att laxen var ny tror inte de ställer fram gammal, men var kanske dumt av mig.
  • Lillajag1979

Oj oj oj! Här händer det grejjer!! Man är borta några få dagar och så har nr 3 kommit!!!

Har jobbat massor dessa dagar och har verkligen inte haft orken att kika in hit. Men kände att det var dags så jag inte halkar efter för mycket.

G R A T T I S Catt!!!!!

Och ni som mår illa... Jag är nog lite bortskämd med min graviditet. Har ju bara mått illa i ca 3 veckor. Sen har jag mått hur bra som hellst. Fast, jag börjar känna lite mer av fogarna. MEN, jag känner att jag egentligen inte har rätt att gnälla. Jag lider med er med erat illamående.

• lightfish
    Catt
    Varmt grattis till lilla Tuva!

Ego
    Ni kommer inte tro mig men allt jag sovit de senaste 36 timmarna är ca 2 1/2 timme på eftermiddagen och då tyckte jag mest att jag vilade... . Hostade mig igenom hela natten, vid 6.30 efter att ha spytt två ggr av hostan gav jag upp... Tog en taxi; till fel sjukhus i min trötthet... Strul pga det och kom till slut till KS och Förlossningen. Tydligen vill inte vanliga akuten ta det om man passeratt vecka 22 utan då vill de kolla bebis först... Fundersam Visst, jag är tacksam att de kolla så att hans hjärta slår...men det var/är ju jag som är sjuk... Hur som så behöll de mig på förlossningen eftersom jag var helt slut och hade sådan träningsvärk i magmusklerna efter all hosta. De var verkligen supergulliga varenda en! Nixx lyckades ta sig från jobbet, trots att han behövdes där...men till slut ville han bara vara hos mig.

Puls,blodtryck, bakterier, vita blodkroppar samt en näsodling togs....(odlingen får jag svar på senare i veckan). Kom till slut därifrån med två sorters hostmediciner (som hjälper ytterst lite ) och en avsvällande kortisonspray för näsan.

Nu är både jag och Nixx sjuka
  • Lillajag1979

lightfish skrev 2008-12-10 20:42:26 följande:

CattVarmt grattis till lilla Tuva! EgoNi kommer inte tro mig men allt jag sovit de senaste 36 timmarna är ca 2 1/2 timme på eftermiddagen och då tyckte jag mest att jag vilade... . Hostade mig igenom hela natten, vid 6.30 efter att ha spytt två ggr av hostan gav jag upp... Tog en taxi; till fel sjukhus i min trötthet... Strul pga det och kom till slut till KS och Förlossningen. Tydligen vill inte vanliga akuten ta det om man passeratt vecka 22 utan då vill de kolla bebis först... Visst, jag är tacksam att de kolla så att hans hjärta slår...men det var/är ju jag som är sjuk... Hur som så behöll de mig på förlossningen eftersom jag var helt slut och hade sådan träningsvärk i magmusklerna efter all hosta. De var verkligen supergulliga varenda en! Nixx lyckades ta sig från jobbet, trots att han behövdes där...men till slut ville han bara vara hos mig.Puls,blodtryck, bakterier, vita blodkroppar samt en näsodling togs....(odlingen får jag svar på senare i veckan). Kom till slut därifrån med två sorters hostmediciner (som hjälper ytterst lite ) och en avsvällande kortisonspray för näsan. Nu är både jag och Nixx sjuka
    Usch va jobbigt!
    Hoppas att båda ni blir friska snart!! Har du inte nog med ditt illamående... Krya på er!
  • Lillajag1979

Usch, i helgen blev jag lite sentimentel. Hade förra graviditeten gått vägen så hade jag haft bf i lördags.... *suck*

• Kallo

Catt: Grattis i massor!! Kul att lilla tjejen kom ut så snabbt.

Lightfish: Nää, vad tråkigt att ni är sjuka!!

Jag är precis hemkommen från jobbets julbord och jag är sååå mätt! Det var kanongott och även om jag inte kollade laxen så åt jag faktiskt två små bitar. Mums!!

Nu är det natti natt!

• AxelOlivia

LF: Tycker att du har nog med ditt illamående. Inte en dunderförkylning på köpet. Skönt att Nixx kunde komma ifrån jobbet, ibland för man prioritera. :) Krya på er nu och ta hand om varandra.

Evamarianne: Ja ingefära ska ju vara bra för illamåendet så kanske är det därför. Själv klarar jag bäst färdiga pepparkakor just nu men mår illa av eftersmaken..

Kanelbulle: Ja kanske bäst att låte bli för att inte riskera något men personligen tror jag inte att lite skadar, men det är ju min åsikt. :)

Ego: Så har jag nu skrivit min sista tenta. Har kvar två rapporten inkl seminarier nu och de ska in först efter jul. Känns skönt att kunna slappna av nu och bara behöva pallra sig till skolan för föreläsningar. Vilket är nog det, stolarna i skolan är hemska och sitta där mer än två timmar på en dag tar stryk för min rygg och nästa vecka är det föreläsningar mån-fre..

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!