• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 7 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    majsanna: ÄL ca /24,10 BIM ca 7/11 inga barn sedan tidigare. Försök 7. Norrköping
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele

• Eva Marianne

Här är så den nya tråden

Mimmi P: att få första barnet utan den blivande pappan i närheten, låter onekligen som en mindre angenäm tanke. Men som du säger måste ju pengarna fortsätta trilla in för att det ska gå att klara sig utan alltför mycket uppoffringar, speciellt i början av barnets levnadstid går det ju snarare åt extrapengar än att man kan leva extra fattigt.
    Funderar du på att ta med dig nån annan under förlossningen (alltså om inte pappan kan vara med, trots allt) eller ska du gå igenom det helt själv?

Henlin: spännande, spännande! Vilken dag som helst kan ju trådens första barn titta ut! Förstår verkligen om du inte känner dig som en supermamma med tanke på hur jobbigt det måste vara att bara orka med sig själv sådär långt in i graviditeten. Men jag tror nog inte du ska vara orolig, din(a, snart) barn vet garanterat att du älskar dem ändå!

• lightfish

Då inviger jag tråden!

Majsanna
    Spännande med nytt jobb och jag antar att det är skönt att få lite ledigthet emellan dem. Hoppas du såg mina tummar och tår!

Sen till er andra tröttisar:
    Ja, trött känns som ett normaltillstånd just nu... Inte kan man säga att det går över efter de 9 månaderna har passerat heller...

Jag längtar efter mer plus i tråden!

• Catt

Skriver en rad så att tråden hamnar bland favoriter :)

• hopee

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    majsanna: ÄL ca /24,10 BIM ca 7/11 inga barn sedan tidigare. Försök 7. Norrköping
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele

Ändrar mitt bf. Det skiljde sig iof bara med en dag, så det kändes nästan löjligt men det var på rätt håll iaf

Ni andra som ska ha barn i mars, shoppar ni loss nu eller försöker ni vänta? Jag har börjat så smått men så var det en expedit som påpekade att det kommer ju in så mycket nytt och fint till våren. Så då kanske det är dumt att köpa en massa "vinterkläder". Hon sa också att köp inte för mycket man får ju så mycket. Ingen vidare bra försäljare det där men jag uppskattade att hon var ärlig.

• BejbyBoo

Nu har jag precis kommit hem från besök hos BM. Blodtrycket var lågt som vanligt, bra socker-värde, puls och sf-mått. Men jag frågade henne hur bebis låg nu, eftersom den för två veckor sedan lagt sig med huvudet neråt med buller och bång. Igår hade jag en till "buller och bång"-dag och igårkväll sa jag till min man att jag tror banne mig den har vänt sig igen, det kändes nämligen precis som den gången när jag vet att den lade sig tillrätta med huvudet neråt.
    Mycket riktigt, bm kände efter noga och sa att det var inget tvivel om saken - bebis ligger i säte. Än är jag bara i v 33 så det är ingen panik, men om bebis inte lagt sig rätt på nästa besök om 2 veckor så blir vi skickade på ul för att säkerställa läget och därefter vändningsförsök. Men hon sa att dit är det långt, än hinner mycket hända!
    När jag var där kändes det lugnt, men nu när jag kommit hem blev jag plötsligt orolig. Jag som varit lugn inför förlossning och allt blev plötsligt väldigt orolig att vi ska behöva handskas med en bebis i säte... Hjälp!!
    Nu ska det ju förhoppningsvis inte bli så, men ändå...

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • henlin

Lämnar ett litet avtryck i den nya tråden så den hamnar bland favvisarna!! Vill ju för guds skull inte tappa bort er!

• Kallo

FlakeZ: Hur mäts SF måttet? Ståendes eller liggandes? När börjar man mäta det? Hoppas din lille vänder sig i magen! (Jag är nog den ende som hoppas att vår bebis ligger i säte så jag får snittas.. )

Disa D: Det med shopping tycker jag är jättesvårt! Maken var i England för 3 veckor sedan och kom hem med ett startkit innehållande en söt mössa, pyamas, body, haklapp och ett par vantar. Sen hade han köpt en nappflaska med. Storleken han köpte var 1-3 månader. Hur man omvandlar till våra storlekar vet jag inte. Bebisen som kommer ut kanske inte alls passar i storkek 50 och man måste börja med 56. Eller den kanske till och med kommer förtidigt och man måste köpa storlek 44..

AxelsmammaSanna: Jag undrar hur billigt det är i Kina nu, var och växlade in pengar idag. I april då jag var iväg senast kostade en Yen ca 0.80 och idag låg den på 1.19.... Så har den legat sedan OS. Får se till att pruta ännu bättre.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!