• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

LF, inte kul att höra att vi är fler. Jag var visserligen uppe på 130/70 i bt vilket jag tyckte lät högt eftersom jag legat på 110/65 typ tidigare men enl BM så var det bra.
    Jag undviker helst huvudvärkstabletter överhuvudtaget eftersom jag har en tendens att ha mycket spänningshuvudvärk och jag är rädd för att bli beroende. Men nu sen jag blev sjukskriven har jag sluppit huvudvärken men det kanske är för att förlossningen och tiden efter faktiskt kommer närmare och närmnare som jag har börjat spänna mig igen.

• Lillajag1979

AMS: Oh va sööt hon är!! Grattis än en gång! Vill ha min snutt ännumer nuuu!!

Ego: Har varit på ikea idag. Har handlat massor till herrn i magen. Har handlat delarna till skötbordet som sambon har planerat att fixa iordning. Det är bra med en händig man! Har även handlat nya handdukar, en badbalja, sängkläder, täcke, kudde mm Nu ska det byggas ska ni se

Häromdagen kom sambon hem med en skötbädd med Laban på, hur söt som helst!

• v i r r a

Hej alla! Nu är vi äntligen hemma!

GRATTIS A&OMS Jag är rätt säker på att din lilla och min lille undersöktes samtidigt idag. Fick sina huvuden mätta Hoppas allt gick bra för er men det gissar jag eftersom ni verkar vara hemme redan.

Och om oss: Vi mår fint och allt börjar sakta, sakta sjunka in. Vi har givetvis fått det mest näpna och vackra barn som någon i någonsin har fått Jag känner mig fortfarande förvånad över att ha fått en så liten, nätt och ljus son! Han är mycket nöjd med livet utanför magen och vill mest bara sova. De två första dygnen vaknade han knappt för att äta ens. Idag har han varit lite mer vaken. Obeskrivligt att han kommit till just oss.

Sammanfattningsvis: Ordet lycka har fått en ny innebörd!

Jag kommer att ha väldigt svårt att skriva en förlossningsberättelse. Jag har en omkring 4h lång minneslucka från förlossningen. Förlossningen varade i 8h och jag krystade i lite drygt 30 minuter men allt är ett enda töcken av smärta. Tydligen ska allt ha gått väldigt smidigt och trots att jag var helt väck i skallen och bad min make gå för att hänga tvätten på psykiatrin har jag lyssnat på råd och svarat på tilltal. *piiiip* så ont det gjorde!

Sammanfattningsvis: Ordet smärta har fått en ny innebörd.

"Oro" är också ett fenomen som jag trodde jag visste var det var men som nu också har en annan innebörd. Vår lille grabb har ett litet hjärtfel som tydligen är väldigt vanligt. Ventrikel Septum Defekt (VSD). Han har 3 små hål mellan höger och vänster kammare. Vi har fått uppgifter om att den här typen av hål växer igen av sig själv hos 80% av alla barn med diagnosen. Det ska inte heller påverka hur han mår. Så, EGENTLIGEN finns det inte mycket att vara orolig för... egentligen... men fyy så knäckt jag var igår. Idag känns det inte alls lika jobbigt även om det så klart inte är roligt att det finns minsta lilla fel på ens barn.

Sammanfattningsvis: Oro har fått en ny innebörd.

Men. Nu är vi som sagt hemma. Allt känns bra. Vi är mindre oroliga just nu men mer lyckliga Nu ska hela familjen mest bara sova, äta och bajsa

KRAM! Och tack för alla gratulationer!

• Mimmi P

Virra, han är verkligen liten och jättefin!
    Jobbigt med hjärtfelet även om det låter som att det inte är nåt att oroa sig för så förstår jag att det kändes jobbigt att få veta. Men det är väl en del av den nya rollen som mamma, att oroa sig.

• Yinsan

Virra, vilken perfekt pojke.
    Vad gäller hjärtfelet så kommer det gå hur bra som helst. Har en lillebror med flera komplicerade fel som inte skulle överleva när han föddes men idag jobbar han heltid har en son på 2,5 och lever som vilken normal vuxen som helst.
    Även om det inte skulle växa bort och han mot all förmodan skulle tillhöra de sista 20% så är de så himla duktiga idag fixar felet lätt som en plätt!
    Kramar på er och stort grattis till en helt underbar pojke!

• gustafssons

Grattis virra!! vilken söt gosse!

• Eva Marianne

Underbart, Virra!
    Jag tror också att din son kommer få ett underbart, långt och friskt liv även om jag förstår att
    hjärtfel inte direkt är något man vill höra någon andas om i närheten av ens barn...

Snart är det din tur, Annika77! Det går lite fortare mellan BF för många ett tag, nu. Men det är ju det här vi alla längtar till

Ni är redan ett litet gäng ovanför "födda-strecket" så jag antar att diskussionerna kommer förändras till viss del ju fler som hamnar där. Men fortfarande är vi ju rätt många i väntans tider också...

Majsanna & Serafine: självklart hoppas vi att det bara dröjer ett ögonblick eller två, innan ni också mäter magar och lyssnar på hjärtljud!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Catt

Grattis Virra och AMS nu ska jag spana in bilderna :)

• majsanna

just nu känns det som att det aldrig blir blir nån lite för min del. Jag får väl fortsätta att samla på orkideér och så får vi väl skaffa oss en katt till.

har väl ägglossning nu de närmaste dagarna och vi har inte fått till det en ända gång än, då jag har varit sjuk och mannen jobbat i stort sätt varje dag. Så den här omgången kan vi nog räkna bort.

Såg att den här tråden snart stängs (4/2). Vill du, Eva Marianne öppna en ny?

• Eva Marianne

Du har rätt, Majsanna! Visst kan jag göra det! Fast nästa gång, om ytterligare 3 mån, hoppas jag ni inte känner att det är jag som är den enda som kan öppna trådarna. Den som bäst kommer ihåg det, kan lika gärna göra det

Misströsta inte! Nångång blir det er tur också! Jag vet att det låter trist att höra och är enkelt att säga för en som åtminstone redan väntar. Men det bara måste vara så!

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!