• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

tjingeling igen! Jag har ett litet förslag till vår lista... kan man lägga in BF-datumen för alla födda små godingar också så att man ser när de var beräknade och när de verkligen kom ut!

Jag tycker det skulle vara intressant att se om hur det blir med BF efter alla turer med flyttningar efter UL och så. Stämmer RUL eller era egna beräkningar etc...

Vad säger ni?

• v i r r a

ja typ något sånt tänkte jag på

A L T A skrev 2008-12-10 14:32:12 följande:
    Man kanske kan lägga in BF inom parentes efter när de är födda.
  • Mimmi P

Catt, stort grattis!! Låter som att det gick väldigt bra.

Virra, det låter som en intressant idé.

NU är jag nummer 5 på bf-listan, det blir bara fler och fler tecken på att det faktiskt närmar sig på riktigt.

• A L T A

Tänkte på en sak, det är ju julbord med jobbet imorgon.

Får man äta sill? Och hur är det med varmrökt lax? Någon som har koll?

• hopee

Ja du får äta sill och varmrökt lax( om den är nygjord)Var själv på julbord i lördags det var lite saker jag fick förorsaka men inta alls mycket!! hoppas du får skoj!

• Eva Marianne

GRATTIS (igen), Catt! Härligt med dottern på utsidan istället, nu börjar livet!

Flake (OBS! Rätt namn...): Det verkar verkligen som din lill* också vill ut, till varje pris... Cool bild!

Serafine: Så tråkigt!

Majsanna: Kämpa på! Det SKA gå!

Lightfish (och jag menar LF...) Hur går det idag? Lät inte alls kul...

Har själv just sagt hejdå till en väninna som varit här på fika med sin son (5 mån). Hon var den första förutom min make och hans son sedan innan, som fick veta vad jag har i magen . Det var skönt att få prata av sig lite med någon med åtminstone lite erfarenhet av det jag just går igenom. Hon fick sin son 8/7 iår och jag är ju beräknad lite drygt ett år senare. Hon blev jätteglad, såklart. Hon är också den enda som kommer få veta något, om inget oförutsett händer, förutom min makes familj, före 12-v gränsen.
    Förresten har jag funderat lite på det där. Om vi får ett tidigt UL, vilket jag hoppas, är jag lite inne på att inte säga något förrän efter det. Känner mig liiite nojig över att jag vill se vad som finns därinne, innan jag berättar det för hela världen. Självklart ska 12 v-gränsen passeras allra först men det känns som det lika gärna kan vara något fel som man inte vet om, även om den hinner gå utan att man märker några problem. Vad tycker ni? Är jag bara nojig?

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • A L T A
    hopee skrev 2008-12-10 16:44:07 följande:
    Ja du får äta sill och varmrökt lax( om den är nygjord)Var själv på julbord i lördags det var lite saker jag fick förorsaka men inta alls mycket!! hoppas du får skoj!
    Men hur vet man att den är nygjord? De är säkert från en cateringfirma som vi får maten.
    Älskar verkligen varmrökt lax så man vill ju gärna äta den men vet ju inte om den är nygjord eller inte. Och tror inte att man kan fråga någon som vet heller eftersom de säkert bara kommer hit och lämnar maten.
  • AxelOlivia

Kanelbulle:
    Från livsmedelsverket:
    Kan jag äta julbord när jag är gravid?
    Den mesta maten på julbordet kan du äta när du är gravid. Alla typer av sillinläggningar, julskinka, lutfisk, varma rätter och grönsaksrätter går till exempel bra!

Det som du bör vara uppmärksam på är rökt eller gravad fisk, rökt eller torkat kött/korv, kalla röror, patéer och dessertostar.

Vakuumförpackad rökt och gravad fisk kan innehålla bakterien listeria. Nyrökt och nygravad fisk, till exempel hemgravad, går däremot bra att äta. Om du äter julbord ute, fråga personalen om fisken har varit vakuumförpackad eller inte.

• A L T A

Tack! Får nog låta bli laxen får jag tror inte de finns någon som jag kommer kunna fråga. O på jobbet är det ingen som vet om våran hemlighet än.
    Tråkigt för jag älskar verkligen rökt lax men vad offrar man inte för pyret.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!