• Marayah

VI från Linköping del 2!!

Ännu en ny tråd.  Va vi e duktiga på att pladdra.

Marko 031103, Filip 080621
  • Svar på tråden VI från Linköping del 2!!
  • Mammatill4a

Nu så är vi klara med alla julklappar inslagna och klara. Tänkte lägga dom under grannen imorgon kväll när barnen somnat. Här har vi under kvällen fått en sjukling till i familjen. Lille arvid har blivit nästäppt och lite febrig, så imorgon får gubben sj åka och inhandla all julmat, för inatt kommer ja nog inte få så mkt sömn, hör hans snörvel endå in till vardagsrummet. Tack maria för dom tummarna, har inte haft så ont ikväll heller faktiskt. Kanske bara var nåt tillfälligt.

• Maria84

Här har inte grabbarna kommit i säng ännu. Båda har istället somnat här nere i tvrummet, Lucas i vagnen och Liam i fåtöljen. Liam har fått feber nu ikväll också men får behålla allt ialla fall..

Fick en rolig nyhet idag också, jag ska bli moster igen! Lillsyrran ska ha i sommar. Jag hade det redan lite på känn innan hon berättade det

Mammatill4a - stackars Arvid! Hoppas att de frisknar till allihopa snabbt.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma

Här är inte heller julstämningen helt på topp. Allt har gått så fort o det känns som man gör allt automatiskt, jag brukar alltid längta som en galning efter julen redan i oktober, men inte i år. Tror att det har med att göra att jag inte har hunnit bearbeta allt som hänt detta år, både massor med tråkigt o massor med roligt. Sitter just nu o tittar på granen o fattar verkligen inte att det är jul i övermorgon. Men nu känns det ju extra jobbigt oxå med tanke på mormor. Men, men..det blir bra ändå, det måste det bli.
    Det jobbiga är bara att mormor skulle ha kommit o firat jul med oss, hon bor/bodde i Loftahammar nere i småland så hon skulle komma hit på första gången på jättelänge för att fira jul med oss alla, eller ja till min mamma skulle hon komma.

Grejen är den att det som nästan är ännu värre än just att försöka acceptera att hon har dött, är på sättet som hon dog. Hon bodde som sagt var nere i Loftahammar, det är ca 1,5 timmes bilfärd dit, så vi träffades inte så ofta, men det var bestämt att min moster o hennes man skulle komma o hämta henne i lördags eller söndags. De började att ringa mormor på torsdagen för att kolla att allt var ok inför helgen, men fick aldrig nåt svar. Till slut blev de oroliga så min moster o hennes man åkte dit tidigt i lördags förmiddag, som tur var så bodde hon på första våningen, så de hade med en stege som de klättrade upp med. Då hittade de min älskade mormor död på golvet Hon hade antagligen ramlat för hon hade brutit armen, sen hade hon väl inte klarat att ta sig upp. De tror att hon har legat där i nästan en vecka Det är såå jäkla hemskt. Jag mår sååå himla dåligt när jag tänker på att ingen vet hur eller när hon dog, om hon dog på en gång eller om hon led o hade dödsångest Jag blir galen på detta! Fy så dåligt jag mår.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-12-22 20:57:57 följande:
    Nu så är vi klara med alla julklappar inslagna och klara. Tänkte lägga dom under grannen imorgon kväll när barnen somnat. Här har vi under kvällen fått en sjukling till i familjen. Lille arvid har blivit nästäppt och lite febrig, så imorgon får gubben sj åka och inhandla all julmat, för inatt kommer ja nog inte få så mkt sömn, hör hans snörvel endå in till vardagsrummet. Tack maria för dom tummarna, har inte haft så ont ikväll heller faktiskt. Kanske bara var nåt tillfälligt.
    Stackars lille gubben. De är ju så små och hjälplösa
    Hoppas han piggnar till snart!!
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-22 21:28:30 följande:
    Här är inte heller julstämningen helt på topp. Allt har gått så fort o det känns som man gör allt automatiskt, jag brukar alltid längta som en galning efter julen redan i oktober, men inte i år. Tror att det har med att göra att jag inte har hunnit bearbeta allt som hänt detta år, både massor med tråkigt o massor med roligt. Sitter just nu o tittar på granen o fattar verkligen inte att det är jul i övermorgon. Men nu känns det ju extra jobbigt oxå med tanke på mormor. Men, men..det blir bra ändå, det måste det bli.Det jobbiga är bara att mormor skulle ha kommit o firat jul med oss, hon bor/bodde i Loftahammar nere i småland så hon skulle komma hit på första gången på jättelänge för att fira jul med oss alla, eller ja till min mamma skulle hon komma.Grejen är den att det som nästan är ännu värre än just att försöka acceptera att hon har dött, är på sättet som hon dog. Hon bodde som sagt var nere i Loftahammar, det är ca 1,5 timmes bilfärd dit, så vi träffades inte så ofta, men det var bestämt att min moster o hennes man skulle komma o hämta henne i lördags eller söndags. De började att ringa mormor på torsdagen för att kolla att allt var ok inför helgen, men fick aldrig nåt svar. Till slut blev de oroliga så min moster o hennes man åkte dit tidigt i lördags förmiddag, som tur var så bodde hon på första våningen, så de hade med en stege som de klättrade upp med. Då hittade de min älskade mormor död på golvet Hon hade antagligen ramlat för hon hade brutit armen, sen hade hon väl inte klarat att ta sig upp. De tror att hon har legat där i nästan en vecka Det är såå jäkla hemskt. Jag mår sååå himla dåligt när jag tänker på att ingen vet hur eller när hon dog, om hon dog på en gång eller om hon led o hade dödsångest Jag blir galen på detta! Fy så dåligt jag mår.
    Förstår verkligen att det är mycket som snurrar i huvudet på dig och att tankarna far iväg. Det är fruktansvärt när man har så många frågor som man grubblar över, och som man aldrig kommer få svar på... Klart att det inte är lätt att koncentrera sig på julen då. Du får försöka att sysselsätta dig så mycket du orkar och mysa med familjen. Kram till dig!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma

Jenny: Ja, jag försöker hålla mig sysselsatt hela tiden, jag är en sån som lätt grubblar o tänker massor. Nu försöker jag verkligen vara glad för barnens skull o för min egen oxå, nu ska det ju vara jul

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah

Fy så jobbigt för dej...

Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-22 21:28:30 följande:
    Här är inte heller julstämningen helt på topp. Allt har gått så fort o det känns som man gör allt automatiskt, jag brukar alltid längta som en galning efter julen redan i oktober, men inte i år. Tror att det har med att göra att jag inte har hunnit bearbeta allt som hänt detta år, både massor med tråkigt o massor med roligt. Sitter just nu o tittar på granen o fattar verkligen inte att det är jul i övermorgon. Men nu känns det ju extra jobbigt oxå med tanke på mormor. Men, men..det blir bra ändå, det måste det bli. Det jobbiga är bara att mormor skulle ha kommit o firat jul med oss, hon bor/bodde i Loftahammar nere i småland så hon skulle komma hit på första gången på jättelänge för att fira jul med oss alla, eller ja till min mamma skulle hon komma. Grejen är den att det som nästan är ännu värre än just att försöka acceptera att hon har dött, är på sättet som hon dog. Hon bodde som sagt var nere i Loftahammar, det är ca 1,5 timmes bilfärd dit, så vi träffades inte så ofta, men det var bestämt att min moster o hennes man skulle komma o hämta henne i lördags eller söndags. De började att ringa mormor på torsdagen för att kolla att allt var ok inför helgen, men fick aldrig nåt svar. Till slut blev de oroliga så min moster o hennes man åkte dit tidigt i lördags förmiddag, som tur var så bodde hon på första våningen, så de hade med en stege som de klättrade upp med. Då hittade de min älskade mormor död på golvet Hon hade antagligen ramlat för hon hade brutit armen, sen hade hon väl inte klarat att ta sig upp. De tror att hon har legat där i nästan en vecka Det är såå jäkla hemskt. Jag mår sååå himla dåligt när jag tänker på att ingen vet hur eller när hon dog, om hon dog på en gång eller om hon led o hade dödsångest Jag blir galen på detta! Fy så dåligt jag mår.
    LIlla Arvid då!!!
    Mammatill4a skrev 2008-12-22 20:57:57 följande:
    Har oxå typ fått "dåliga nyheter" idag... Min bror är inlagd på psyket... Han var till en vän i helgen, dom hade fest. Så hade han blivit jätte konstig och så.. Så mamma och pappa sa att han fick komma hem. Så han åkte hem. O hela helgen sen har han fantiserat om folk som e efter han vålnader, och suttit o kurat under en bänk, gått ut i bara strumpor och kallingar i snön, hoppat ur bilen när mamma o pappa stanna när dom var på väg ner till sjukan. Så han hade tydligen bar sovit en timma på hela helgen. Dom(mamma o pappa) tror att han hade fått nått stoppat i sitt glas, som typ nån drog eller så. Shit va dåligt ja mådde när mamma ringde o berätta... Sa till henne, att ja vill inte veta.. Men så babbla hon på. Men ja sa en gång till att ja VILL inte veta. Var så tårarna var nära o spruta.... Som att de inte är nog att han inte får träffa sin son, för bitchen till mamma....... Min älskade lilla lillebror!!!!!
  • Mammatill4a

Lovm: fy vad tragiskt, håller tummarna att ni får en god ju trots omständigheterna. Jenny och maria: arvid är inte bättre snarare sämre, inatt kämpade han för att få luft trots näsdroppar och knappt ätit nåt och är brännhet, och apoteket öppnar inte försen halv 10 här. Nu är iallafall magnus och stora barnen och handlar all julmat innan han ska till jobbet, börjar inte försen 11 idag. Så nu ska jag vila en stund här. Maria tråkigt för din bror hoppas han snart blir bättre

• Familjetrollet

hoppar in och önskar en god jul

här kommer man ha fullt upp hela jullovet,men nån liten rea och fika ska man hinna med.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-12-23 08:10:28 följande:
    Lovm: fy vad tragiskt, håller tummarna att ni får en god ju trots omständigheterna. Jenny och maria: arvid är inte bättre snarare sämre, inatt kämpade han för att få luft trots näsdroppar och knappt ätit nåt och är brännhet, och apoteket öppnar inte försen halv 10 här. Nu är iallafall magnus och stora barnen och handlar all julmat innan han ska till jobbet, börjar inte försen 11 idag. Så nu ska jag vila en stund här. Maria tråkigt för din bror hoppas han snart blir bättre
    Nä men lilla plutten då! Stackars liten. Hoppas verkligen att det går över snart!!
    Marayah skrev 2008-12-22 22:33:38 följande:
    Fy så jobbigt för dej... Har oxå typ fått "dåliga nyheter" idag... Min bror är inlagd på psyket... Han var till en vän i helgen, dom hade fest. Så hade han blivit jätte konstig och så.. Så mamma och pappa sa att han fick komma hem. Så han åkte hem. O hela helgen sen har han fantiserat om folk som e efter han vålnader, och suttit o kurat under en bänk, gått ut i bara strumpor och kallingar i snön, hoppat ur bilen när mamma o pappa stanna när dom var på väg ner till sjukan. Så han hade tydligen bar sovit en timma på hela helgen. Dom(mamma o pappa) tror att han hade fått nått stoppat i sitt glas, som typ nån drog eller så. Shit va dåligt ja mådde när mamma ringde o berätta... Sa till henne, att ja vill inte veta.. Men så babbla hon på. Men ja sa en gång till att ja VILL inte veta. Var så tårarna var nära o spruta.... Som att de inte är nog att han inte får träffa sin son, för bitchen till mamma....... Min älskade lilla lillebror!!!!!
    Men fy så jobbgigt Min första tanke var också droger faktiskt. Mitt ex betedde sig så där en gång när han fått nåt i glaset. Trodde han var förföljd och gud vet vad...
    Tur att de åkte och hämtade honom. Hoppas han snart mår bättre och att ni kan fira en mysig jul tillsammans.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • Marayah

Huvva, liiiten killet... Så jobbigt med sjukdomar på dom där små bebbarna juh... Tack gumman.

Mammatill4a skrev 2008-12-23 08:10:28 följande:
    Tack!! De tråkiga e juh att vi inte får fira jul tillsammans, han bor i Ånge. Men efter helgerna blir de en resa uppöver.
    JePaLuLi skrev 2008-12-23 08:51:56 följande:
    Men fy så jobbgigt Min första tanke var också droger faktiskt. Mitt ex betedde sig så där en gång när han fått nåt i glaset. Trodde han var förföljd och gud vet vad... Tur att de åkte och hämtade honom. Hoppas han snart mår bättre och att ni kan fira en mysig jul tillsammans.
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!