• Anonym (fräsch)

Min man duschar inte

Jag skrev rubriken så krasst mest för att locka läsare, för jag behöver massa råd!!

Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske, för annars blir han så torr säger han. Jag har köpt apotekets duscholja till honom för att uppmuntra honom att duscha oftare, han säger att den är bra men själva vanan att duscha har inte ändrats på märkbart.

När vi ska ha sex så vill jag att han ska duscha och göra sig fräsch för mig. Jag känner att på det viset visar han för mig att han vill göra sig fin för mig, precis som jag gör mig fin för honom. Men vad kan jag säga när vi har fixat en fin lördagsmiddag med vin och levande ljus och han har inte duschat?

Jag tycker det är as-svårt att säga något utan att såra eller förstöra stämningen. Jag måste prata med honom om det här men jag vet inte hur. Jag kan ju inte gå omkring och bli avtänd på min annars fina man?? Det känns så fånigt att vi har varit tillsammans i 5 år men jag kan inte prata med honom om hygien. Men det är ju ett känsligt ämne. Eller anser jag iaf att det är känsligt, vet inte hur man ska säga det.

Samma sak om han har dålig andedräkt, hur säger man det??

Jag är nog mer av en "fräschoman", jag duschar alltid en gång per dag (ibland ibland även 2 ggr) och jag borstar tänderna 2-3 ggr/dag. Jag skulle själv bli alldeles förfärad om jag är ofräsch eller har dålig andedräkt. Jag är väldigt noga med sånt.

Det här är mitt enda "problem" med min man och det verkar banalt men det är ett problem för jag vet inte hur jag ska hantera det.

Snälla hjälp! Hur ska jag få ändring på det här innan vårt sexliv går käpprakt åt skogen??

• Svar på tråden Min man duschar inte
  • solfrost
    Anonym skrev 2008-11-18 14:40:33 följande:
    Är småbarnförälder.. Så här behövs ingen väckarklocka inte! :)
    grodanboll85 skrev 2008-11-18 14:41:38 följande:
    kallt vatten i ansiktet rena kicken för å vakna på morgonen
    Skrattandeok,just småbarnsförälder är för mig en ännu större orsak till att duscha,,,gäller att vara skärpt efter 5 timmars sömn*S*
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Pormoicheia
    solfrost skrev 2008-11-18 14:39:19 följande:
    Ni som inte duschar varje dag...Hur vaknar ni till liv?
    Oset av bebisbajs, kräks och kissblöja i kombination med hundens andedräkt får en att piggna till snabbt kan jag lova
    A
  • CottonCandy

heher ja brukar säga till min karl,, nu stinker du sådär igen.. å då kilar han in å duschar.... han e duschar varje dag mn när han gjort vissa saker kan han stinka... samma gäller andedräkten.. innan han vill pussas brukar ja säga att han år borta gaddarna hehe vi skrattar bara åt de tillsammans han tar inte illa upp.. han brukar säga att ja du känner ju dedär bättre än jag..

• Anonym (Hmm...)

Själv har jag en sambo som duschar både morgon och kväll... inga problem med lite spontant oralsex då

• Okaa san

"Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske"

vadå lixsom? varannandag är ju helt normalt, har man torr hud ska man undvika att duscha varje dag! och visst, har man hft sex kan man ju åtminstone skölja av sig.

men jag tycker nog du överdriver lite :P

Life i fragile
  • Neko

Varannan dag är ju helt normalt =P

Min sambo duschar typ 1-2 ggr i veckan enbart ifall han inte tränar något, annars efter träningen. Och han luktar hur bra som helst (har också torr hud dock) =)

• Mummyfied

Alltså det är faktiskt inte bra att duscha varje dag, som din man säger så blir man uttorkad. Däremot bör man helst tvätta sig under armarna och sen ta deo och sådant för att vara fräsch. Men så länge man inte svettas onomralt mkt så räcker det med att man dushar ett par ggr i veckan.

• tessum

Anonym (ryyyyser..) skrev 2008-11-18 14:11:20 följande:

Att man inte duschar varje dag är för mig en gåta (såvida man inte har allvarliga hudproblem). Många latmaskar skyller på att huden blir torr osv ;). Men det är verkligen äckligt att inte duscha dagligen, för luktar det gör det! Jag känner direkt vilka männsiskor som är noga med sin hygien och vilka som inte är det. Även om dom inte luktar ren svett så får dom en slags unken lukt. Och som sagt, dom som är vana vid att själva inte duscha så ofta känner det garanterat inte, men jag gör det. Samma om man vant sig vid att ens partner inte duschar så ofta så vänjer man sig vid den lukten också. Samma sak med vissa hem, där luktar det också illa. Men dom boende känner det inte...
    Säg att du skämtar?!
  • NadiaMi

Anonym (ryyyyser..) skrev 2008-11-18 14:11:20 följande:

Många latmaskar skyller på att huden blir torr osv ;).
    Så hudsprickor, fjällning, utslag och torr hud beror på att man är lat?

Och dendär "unkna doften" du skriver om ger jag inte mycket för.
    Jag tror att vi är alldeles för vana vid artificiella dofter från handdiskmedel, hudcremer, handcremer, tvålar, champoo, balsam, parfym, sköljmedel och allt möjligt annat att många "glömmer" att kroppen även har naturliga dofter.
    Att lukta 'rent och fräscht utan tillsatser' är långt ifrån samma sak som att lukta 'illa'.

Dessutom blir det mest bara jobbigt när folk blandar fem olika dofter från deo, hudcreme, parfym, sköljmedlet i kläderna och stylingprodukterna som man lätt gör om man envisas med att köra hela artilleriet fullt ut varje morgon. Och så lägger man till lite kaffe-andedräkt och eventuellt en pust cigarettrök eller två så blir doftbilden komplett.
    Jag tror faktiskt att det snarare är de personer som använder för mycket doft-tillsatser som blir lite blinda för alternativen.
    För att ta ett lite kontroversiellt exempel så märker rökare sällan när de luktar rök...
  • enny signatur

varannan dag är ofta och inget att rekommendera väl?

Svar på tråden Min man duschar inte