• Anonym (fräsch)

Min man duschar inte

Jag skrev rubriken så krasst mest för att locka läsare, för jag behöver massa råd!!

Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske, för annars blir han så torr säger han. Jag har köpt apotekets duscholja till honom för att uppmuntra honom att duscha oftare, han säger att den är bra men själva vanan att duscha har inte ändrats på märkbart.

När vi ska ha sex så vill jag att han ska duscha och göra sig fräsch för mig. Jag känner att på det viset visar han för mig att han vill göra sig fin för mig, precis som jag gör mig fin för honom. Men vad kan jag säga när vi har fixat en fin lördagsmiddag med vin och levande ljus och han har inte duschat?

Jag tycker det är as-svårt att säga något utan att såra eller förstöra stämningen. Jag måste prata med honom om det här men jag vet inte hur. Jag kan ju inte gå omkring och bli avtänd på min annars fina man?? Det känns så fånigt att vi har varit tillsammans i 5 år men jag kan inte prata med honom om hygien. Men det är ju ett känsligt ämne. Eller anser jag iaf att det är känsligt, vet inte hur man ska säga det.

Samma sak om han har dålig andedräkt, hur säger man det??

Jag är nog mer av en "fräschoman", jag duschar alltid en gång per dag (ibland ibland även 2 ggr) och jag borstar tänderna 2-3 ggr/dag. Jag skulle själv bli alldeles förfärad om jag är ofräsch eller har dålig andedräkt. Jag är väldigt noga med sånt.

Det här är mitt enda "problem" med min man och det verkar banalt men det är ett problem för jag vet inte hur jag ska hantera det.

Snälla hjälp! Hur ska jag få ändring på det här innan vårt sexliv går käpprakt åt skogen??

• Svar på tråden Min man duschar inte
  • Don38

Jag fattar inte hur ni står ut med dessa män och kvinnor som knappt aldrig duscha alt borsta tänderna ..jag hade heller levt själv än med en gris som lukta illa
    ja ni får skylla er själv för ni måste sett det innan ni flyttade ihop

• Mishka
    Don38 skrev 2008-11-16 12:07:20 följande:
    Jag fattar inte hur ni står ut med dessa män och kvinnor som knappt aldrig duscha alt borsta tänderna ..jag hade heller levt själv än med en gris som lukta illa ja ni får skylla er själv för ni måste sett det innan ni flyttade ihop
    kärleken är blind
  • Nennnie

dålig andedräkt kan ju bero på annat också..

• Anonym (usch)

I mitt fall började det efter han flyttat in hos mig

• NadiaMi

Det finns många exempel på hur både män och kvinnor förändras när de börjar leva med någon annan under samma tak.

Ibland går man in i de gamla könsrollerna mer eller mindre medvetet, andra gånger kan någon av parterna sluta anstränga sig för den andra "för nu är det ju klart, nu har man varandra" och det behöver inte heller vara medvetet...
    Det är inte alltid varningssignalerna har funnits där från början.

Mitt ex t.ex. förvandlades till något av en förvuxen tonåring den dag vi blev sambos, men var både ansvarstagande och något av en pedant när han hade sin egen lägenhet.

• Anonym

låter mer som om ts har problem och inte hennes man, i mina öron.

• Anonym (fräsch)

Nej, du är inte äcklig för det, men jag skulle inte vilja ha sex med dig.

Anonym skrev 2008-11-16 11:41:23 följande:
    jag duschar inteheller varje dag är jag äcklig?
  • Hjege

På vilket sätt skulle ts ha problem bara för att hon vill ha sex med en nyduschad man framför en som inte duschat på två dagar?
    Nummer ett är gjort ett flertal gånger och nummer två minst två gånger om han har normal mage, toapapper tar inte bort allt, det luktar inte fräscht, men du kanske gillar sånt?

Anonym skrev 2008-11-16 12:46:53 följande:
    låter mer som om ts har problem och inte hennes man, i mina öron.
  • Anonym (fräsch)

Jag börjar få nya perspektiv med hjälp av den här tråden, jag är väldigt tacksam över att få så många svar!

Anonym (värre) skrev 2008-11-16 11:47:59 följande:

Förstår att du tycker att det är ett problem... Men kan ju säga som såhär att det kunde varit värre, mycket värre!! Min sambo duschar MAX 1 gång i veckan året runt!! Om jag har tur!!! Ibland mer sällan än så - vid vissa tillfällen har det gått mer än två veckor!! Jätteäckligt, jag vet, och jag tjatar på honom att han ska duscha, men det hjälper inte. Så som sagt; det kunde varit MYCKET värre!! Jag hade själv varit överlycklig om min sambo duschade så ofta som vartannan dag!!!
  • Anonym

Att duscha varannan dag under vinterhalvåret är inte ohygieniskt. Tvättar händer och ansikte gör man ju vilket som.

Kan förstå att det känns trist om han inte duschar när du/ni har lagat en god middag en helg - vad efterrätten blir då kan man ju lätt gissa sig till... Att fixa till sig och göra sig fin vid ett sånt tillfälle är ett "måste" tycker jag.

Svar på tråden Min man duschar inte