• Anonym (fräsch)

Min man duschar inte

Jag skrev rubriken så krasst mest för att locka läsare, för jag behöver massa råd!!

Speciellt under vinterhalvåret duschar inte min man så ofta, typ varannan dag kanske, för annars blir han så torr säger han. Jag har köpt apotekets duscholja till honom för att uppmuntra honom att duscha oftare, han säger att den är bra men själva vanan att duscha har inte ändrats på märkbart.

När vi ska ha sex så vill jag att han ska duscha och göra sig fräsch för mig. Jag känner att på det viset visar han för mig att han vill göra sig fin för mig, precis som jag gör mig fin för honom. Men vad kan jag säga när vi har fixat en fin lördagsmiddag med vin och levande ljus och han har inte duschat?

Jag tycker det är as-svårt att säga något utan att såra eller förstöra stämningen. Jag måste prata med honom om det här men jag vet inte hur. Jag kan ju inte gå omkring och bli avtänd på min annars fina man?? Det känns så fånigt att vi har varit tillsammans i 5 år men jag kan inte prata med honom om hygien. Men det är ju ett känsligt ämne. Eller anser jag iaf att det är känsligt, vet inte hur man ska säga det.

Samma sak om han har dålig andedräkt, hur säger man det??

Jag är nog mer av en "fräschoman", jag duschar alltid en gång per dag (ibland ibland även 2 ggr) och jag borstar tänderna 2-3 ggr/dag. Jag skulle själv bli alldeles förfärad om jag är ofräsch eller har dålig andedräkt. Jag är väldigt noga med sånt.

Det här är mitt enda "problem" med min man och det verkar banalt men det är ett problem för jag vet inte hur jag ska hantera det.

Snälla hjälp! Hur ska jag få ändring på det här innan vårt sexliv går käpprakt åt skogen??

• Svar på tråden Min man duschar inte
  • NadiaMi

Det är STOR skillnad mellan att duscha varannan dag och att bara duscha en gång i veckan (eller ännu mer sällan).

De flesta håller sig nog inom det normala (dit jag räknar en dusch varje till var tredje dag ifall man inte har något fysiskt jobb eller annat som orsakar att man blir svettig eller smutsig under dagarna) men sedan finns det undantag.
    Och de finns åt båda hållen.

Vissa har en hudkvalitet som tillåter att man duschar flera gånger om dagen utan problem, medan så täta duschar skulle orsaka att andra torkar ut huden. Jag t.ex. skulle garanterat få problem med huden om jag duschade två gånger om dagen oavsett hur mycket jag smörjde in mig med hudcremer eller oljor.
    Händerna blir ju tvättade några gånger om dagen och de blir tok-torra vintertid om jag inte håller efter med en riktigt bra handcreme utan konstiga tillsatser.

• Nennnie

Duscha varannan dag tycker jag låter rimligt.

• Anonym

jag duschar inteheller varje dag är jag äcklig?
    förra veckan duschadejag bara 2 ggr.det är bra för håret
    man slösar ¨på vatten genom att duscha flera ggr pr dag!om du gör det kanske de beror på att du stinker men det gör inte jag...
    emaljen måste väl slitas om man borstar gaddarna tom 3 ggr pr dag?`?

• Nennnie

Fast å ena sidan, TS, så tycker jag att han kan duscha när ni ska mysa till det på lördagskvällen.. Du kan ju göra så att du gör det till en vana att duscha ihop de dagar, om det finns tillfälle

• Anonym (mittex)

Jag använder bara duschcreme under armarna när jag duschar och jag duschar snabbt.. Man behöver inte tvåla in hela kroppen varje gång man duchar..

• Don38

Hur fasiken kunde du kyssa han när du visste att han inte borstade tänderna ? för nån gång måste du ju gjort det ..
    jag hade ett ett som gärna petade tänderna framför mig och jag klarade inte av att kyssa henne sen ( äckligt med alla matreser som sitter kvar )
    Anonym (mittex) skrev 2008-11-16 11:37:50 följande:

Mitt ex använde inte deodorant. Och borstade inte heller tänderna. Trots att jag köpte tandborste och deo till honom.Han duchade dock. Men luktade svett ändå efter någa timmar..Och tänderna gick sönder en efter en. Något han löste genom att dra ut en del.. ofta var det skitränder i kalsongerna med..Behöver jag säga att han numera är ett ex..Synd för att han såg mycket bra ut.. Att sunka ner sig så helt..Svårt att förstå faktiskt..
  • Anonym (värre)

Förstår att du tycker att det är ett problem...
    Men kan ju säga som såhär att det kunde varit värre, mycket värre!!
    Min sambo duschar MAX 1 gång i veckan året runt!! Om jag har tur!!! Ibland mer sällan än så - vid vissa tillfällen har det gått mer än två veckor!!
    Jätteäckligt, jag vet, och jag tjatar på honom att han ska duscha, men det hjälper inte.
    Så som sagt; det kunde varit MYCKET värre!!
    Jag hade själv varit överlycklig om min sambo duschade så ofta som vartannan dag!!!

• Anonym (mittex)
    Don38 skrev 2008-11-16 11:45:56 följande:
    Hur fasiken kunde du kyssa han när du visste att han inte borstade tänderna ? för nån gång måste du ju gjort det ..jag hade ett ett som gärna petade tänderna framför mig och jag klarade inte av att kyssa henne sen ( äckligt med alla matreser som sitter kvar )Anonym (mittex) skrev 2008-11-16 11:37:50 följande:
    Han borstade tänderna innan.. Hahahah... Tjatade som sjutton på honom.. Vi kysstes inte så ofta kan jag säga..
  • LindaSundberg

Haha men oj sicka problem. Då är väl jag också jävligt ofräsche som bara duschar varannan dag. Skulle jag duscha varje dag skulle hela jag se ut som ett torrt russin sen. Jag har aldrig luktat illa eller fått gliringar om det :S Jag fattar inte hur man kan tycka att någon inte är fräsch för att man inte gör det varje dag :S Jag trodde när jag gick in här att det skulle handla om en gång i veckan eller så, detta är patetiskt. Och du, prata med din man istället för att sitta här och skriva om han, ingen av oss kan säga till han att duscha.

• Mishka

jag säger rakt ut till min sambo då hans andedräkt luktar,lika så han till mig vi brukar skämta bort det sedan och den som luktar går och borstar sina tänder

Svar på tråden Min man duschar inte