• Sencha

Kan du göra en redd sås?

För mig är det självklart och enkelt. Men ibland blir man påmind om att inte ta för givet

Kan du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du göra en redd sås?
  • Atamon

Ja + pastaredning 
    Smaken på hemmagjorda såser går inte att jämföra med påssåser, det tar inte så lång tid heller. 

• W W

Jag kan göra redd sås men jag vet inte skillnaden på toppredning och bottenredning

Le om du vill ha sex med mig!
  • isisisis
    Atamon skrev 2008-11-16 15:34:57 följande:
    Ja + pastaredning  Smaken på hemmagjorda såser går inte att jämföra med påssåser, det tar inte så lång tid heller. 
    Hemagjorda såser innehåller heller inga transfetter eller glutamat eller annan skit de fyller påsarna med!
  • idiblon yes

Bra sås reder sig själv.

(Nej, det kan jag inte.)

Skillnaden mellan en idiot och en icke idiot är att ickeidioten vet om att den är en idiot. - idiblon yes
  • Sencha
    W W skrev 2008-11-16 15:43:23 följande:
    Jag kan göra redd sås men jag vet inte skillnaden på toppredning och bottenredning
    Bottenredning: smält smör, rör i mjöl, späd med vätska. Redningen är i botten först.
    Toppredning: skaka ihop mjöl och vatten i en redningsbägare. Vispa i detta i vätskan som redan finns i grytan. Redningen tillsätts uppifrån - i toppen.
  • Eisa

Nej det kan jag verkligen inte

• underbara jag

självklart kan jag båda delarna.

• Eisa
    Sencha skrev 2008-11-16 15:50:02 följande:
    Bottenredning: smält smör, rör i mjöl, späd med vätska. Redningen är i botten först.Toppredning: skaka ihop mjöl och vatten i en redningsbägare. Vispa i detta i vätskan som redan finns i grytan. Redningen tillsätts uppifrån - i toppen.
    Redningsbägare?

Haha, då har jag lärt mig ett nytt ord idag. Ska stampa in på IKEA nån dag och fråga efter en REDNINGSBÄGARE.
  • Eisa
    underbara jag skrev 2008-11-16 15:51:04 följande:
    självklart kan jag båda delarna.
    Men vaddå självklart?

/Upprörd
Svar på tråden Kan du göra en redd sås?