• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 7

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681.html

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7
  • Licens To Kiss

Om man inte förlorar inkomst då?

• HannaS86

Då går man plus ;) Jag fick 4000 rätt in på kontot och åkte till MediaMarkt och köpte det jag ville ha, t.ex. spel till min Wii och en massagedyna man sätter på en fåtölj. Men det känns inte som jag säljer äggen utan som att jag faktiskt förtjänade det för jag hade varit snäll :)

• Singeladopt

Hur "tätt" kan man donera ägg? Jag har ju donerat nu i Novemner och känner absolut att jag kan göra det fler gånger.
    Just nu är jag lite upptagen med annat, men framåt våren skulle jag kunna göra det igen.
    Vet ni om det finns några gränser eller regler?

• HannaS86

För mig har de planerat in starterna med ungefär ett halvårs mellanrum. Första startade jag i mars, andra i september. Denna gången erbjöd de mig start i februari men jag kan inte förrän i april eftersom jag inte vill göra äggplock under innebandysäsongen (är domare o äp tar ganska hårt på mig) sen går min provanställning ut i mars o om jag mot förmodan inte skulle få jobba kvar så behöver jag iaf inte pussla med tider/ta ledigt för donationen. Det var inga problem alls enligt dem :)

• Licens To Kiss

Om man har adhd, får man då bli äggdonator?

• Singeladopt
    HannaS86 skrev 2008-11-23 10:00:09 följande:
    För mig har de planerat in starterna med ungefär ett halvårs mellanrum. Första startade jag i mars, andra i september. Denna gången erbjöd de mig start i februari men jag kan inte förrän i april eftersom jag inte vill göra äggplock under innebandysäsongen (är domare o äp tar ganska hårt på mig) sen går min provanställning ut i mars o om jag mot förmodan inte skulle få jobba kvar så behöver jag iaf inte pussla med tider/ta ledigt för donationen. Det var inga problem alls enligt dem :)
    Ok. Då ska jag kolla när jag är där på återbesök, om de vill ha fler ägg. Jag ställer gärna upp.
  • Bette

Himmelkropp: Jag tror inte att man får donera då.

• Magnolinda

Hej på er! Hur står det till i stugorna? ;)
    Jag var sjuk när jag skulle på återbesök och har därför inte hört något om resultatet än... :( Är SÅ nyfiken!!!

• mammatillmiranda

God morgon!
    Har en liten fråga...
    Hur lång tid efter att man gjort andra omgången med tester (alltså dem efter 6mån) brukar man sätta igång med behandlingen? Hur hur lång tid efter det är man redo för ÄP?
    Tog de första proverna i början på november,och undrar när jag kan räkna med att vara "färdig".
    Ska gifta mig i Augusti, och vill inte vara öm och så då... :)

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • HannaS86

Magnolinda: Har du fått ny tid för återbesök? Är jättenyfiken på hur det gick för dig. Och jag är jättenyfiken på hur det gick för mina, båda blev ju gravida men det kan ju ändra sig de första veckorna. Kanske borde ringa o höra :) Men de har aldrig min journal framme när man ringer + att det alltid är sån telefonkö.

mammatillmiranda: Har tyvärr ingen aning eftersom jag är blodgivare och inte behövde göra proverna, men grattis till bröllopet!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7