• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 7

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681.html

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7
  • Singeladopt
    sosobaby skrev 2009-01-18 21:59:54 följande:
    Hej! Linda Al! nirakkarlsson! mjölk! hannaS86! MrsNilsen! kubben! interrupted! Jag vill ställa en fråga. varför vill ni göra det(donera ägg)? kan ni vara snälla o svara alla som har,håller på eller ska gjöra de svara på min fråga.
    Hej sosobaby.
    Jag donerar för att jag vill hjälpa dem som behöver. Jag hoppas att jag kan få hjälp om jag behöver någon gång.
    Förhoppningsvis kan jag donera fler gånger. Jag vet att det är många som behöver ägg, och få donatorer.
    Har man inget vettigt att säga, är det bättre att vara tyst.
  • sosobaby

Hej Interrupted.
    Jag önskar dig all lycka och framgång i världen,
    utan behov av någon annan utan kunna stå på egna ben.

den dagen mådde jag så dåligt,jag var leddsen, när jag fick negetiva besked från olika håll o att jag orättvis människa som ber att jag få hjällp innan den som står i kö fast jag förklarade varför jag ber om det o hur ligger det till.

• mammatillmiranda
    Hej!Linda Al!nirakkarlsson!mjölk!hannaS86!MrsNilsen!kubben!interrupted!Jag vill ställa en fråga.varför vill ni göra det(donera ägg)?kan ni vara snälla o svara alla som har,håller på eller ska gjöra de svara på min fråga.
    Hejsan!
    Kan väl bara hålla med tjejerna som skrivit ovan, jag donerar för att jag kan, för att jag vill hjälpa andra att få ta del av den största lyckan i livet. Att få ett barn.

Såg en artikel i aftonbladet förra året och bestämde mig direkt för att detta var något jag ville göra.

Lycka till sosobaby, kön är lång, men väntan är värd det. alla vill ju få sin efterlängtade bebis på en gång, men kösystemet finns ju av en anledning. vet inte vad du har för skäl till att du måste gå före kön, men jag hoppas att det löser sig för dig! Stor kram
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Snork fröken

Hur lång väntetid är det?

• mammatillmiranda
    Snork fröken skrev 2009-01-22 08:32:49 följande:
    Hur lång väntetid är det?
    På huddinge tror jag att de sa att det var ca 2 år...
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Mjölk
    Hej!Linda Al!nirakkarlsson!mjölk!hannaS86!MrsNilsen!kubben!interrupted!Jag vill ställa en fråga.varför vill ni göra det(donera ägg)?kan ni vara snälla o svara alla som har,håller på eller ska gjöra de svara på min fråga.
    Hej! Jag vill donera ägg så att någon annan kan bli gravid och få barn. Jag har donerat till tre par och håller nu tummarna för att det ska gå hela vägen. Hoppas allt går bra för er!
  • anemonasussegotta

Shit - ska börja spraya till helgen och i går hade vi sex.... mot slutet hör jag kommentaren "jävlar du har slutat med pillren va.."..... men det var så dags då...
    hur f-n gör jag nu då!! Vågar jag börja spraya ändå???
    /A

• anemonasussegotta

käkat minipiller och då försvinner det mesta och det "skvätter" mest, men vi bestämde oss för att kalla den 22 jan för första dagen i sista cykeln. Det är ju sååå dålig timing... alltså, vi pratade om att jag slutat med pillren och skämtade om det senast i går på dagen och jag fattar inte att han inte kom ihåg det. Lika mycket mitt fel - jag vet, men i min enfald så trodde jag att han hade koll..
    Var in och kollade slemhinna i går - ca 7 mm. Inga stora äggblåsor som tydde på ägglossning inom närmsta dagarna. Tänker man på det så bör det ju inte var någon fara. Det ska ju vara om jag precis haft ägglossning i sånna fall, men då borde ju slemhinnan vara tjockare..samtidigt har jag ju ätit minipiller och då blir den ju typ mini-mini..., fast det borde ju ha gått över då jag ju slutade med pillren första dagen...
    Jösses vad rörigt..
    Hmm.. ingen drömsituation det här...

• HannaS86

Ja men då borde det vara lugnt om du inte hade något som tyder på ägglossning. Sen även om du sprayar är det inte farligt vid ev. graviditet så om du tar ett gravtest i slutet av sprayningen, säg efter 14 dagar så borde du få svar.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7