• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer 7

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681.html

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7
  • Magnolinda

Mammatillmiranda: Samtidigt som jag tog de sista proverna fick jag genomgång av sprutorna och började med dem på helgen efter träffen. Behandlingen var två veckor ungefär (inkl plock), har inte schemat riktigt i minnet, men det gick i alla fall snabbt! De måste ju ha räknat med att proverna är ok och börjat förbereda mottagarparet på att donation snart är på g - är ju våra cyklar som ska tajmas! Mensen kom sedan 10 dagar efter plock! kan ju oxå vara bra att veta med tanke på bröllopsnatten!

• Singeladopt

Hej allihop.
    Jag fick ju (som de flesta andra) mens 10 dagar efter plocket. Nu letar jag ägglossning.
    Hur har det varit för er andra? Har cyklerna varit normala efter äggplock? Långa, korta?

• Magnolinda

Interrupted: Kan inte hjälpa dig där. Förutsatte att mensen efter plocket var en riktig mens och att det sedan skulle bli som vanligt - men så kanske det inte är? För i så fall så skulle min mens börja idag - vilket den inte har gjort. Men för ett par dagar sedan hade jag vad jag förmodar var mensverk.

Har du kollat med äl-stickor eller så? Och inte haft äl sedan plocket alltså?

• Mjölk
    Interrupted skrev 2008-11-22 17:49:21 följande:
    Hur "tätt" kan man donera ägg? Jag har ju donerat nu i Novemner och känner absolut att jag kan göra det fler gånger. Just nu är jag lite upptagen med annat, men framåt våren skulle jag kunna göra det igen. Vet ni om det finns några gränser eller regler?
    Hej! Jag gjorde donationerna med två månaders mellanrum och det gick ju bra.
  • Singeladopt
    Magnolinda skrev 2008-12-02 10:49:05 följande:
    Interrupted: Kan inte hjälpa dig där. Förutsatte att mensen efter plocket var en riktig mens och att det sedan skulle bli som vanligt - men så kanske det inte är? För i så fall så skulle min mens börja idag - vilket den inte har gjort. Men för ett par dagar sedan hade jag vad jag förmodar var mensverk. Har du kollat med äl-stickor eller så? Och inte haft äl sedan plocket alltså?
    Ja, jag kollar med stickor varje dag. Har inte haft ÄL än, men den borde kunna komma vilken dag som helst.
  • Singeladopt
    Mjölk skrev 2008-12-02 11:52:17 följande:
    Hej! Jag gjorde donationerna med två månaders mellanrum och det gick ju bra.
    Dåså, då kan jag ju köra på en gång till i vår, om jag har lust.
    Det är lite knöligt att vara borta från jobbet.
  • Magnolinda

Men Interrupted, I vår ska du ju vara GRAVID!!!

• Magnolinda

Fick veta idag att av de 12 äggen blev bara 2 befruktade. Ett till frysen och det andra tog sig dessvärre inte. De har inte gjort frysförsök ännu. Usch, stackars det paret! De hade fått alla äggen vilket ju i sammanhanget var tur, kanske för att spermierna inte är toppkvalitet heller...

Donerar ev igen i februari!

Blev lite deppigt här...

• Mjölk
    Magnolinda skrev 2008-12-04 13:01:38 följande:
    Fick veta idag att av de 12 äggen blev bara 2 befruktade. Ett till frysen och det andra tog sig dessvärre inte. De har inte gjort frysförsök ännu. Usch, stackars det paret! De hade fått alla äggen vilket ju i sammanhanget var tur, kanske för att spermierna inte är toppkvalitet heller...Donerar ev igen i februari!Blev lite deppigt här...
    Vad synd! Ja, de kanske prövade IVF, nästa gång kör de nog ICSI. Blir det ev. din andra donation i februari då?
    Interrupted skrev 2008-12-02 13:30:59 följande:
    Dåså, då kan jag ju köra på en gång till i vår, om jag har lust.Det är lite knöligt att vara borta från jobbet.
    Precis! Hoppas det går bra! Men hade du själv planerat barn i vår?
  • HannaS86
    Svar på #28
    Ja det är synd om paret men du har iaf gjort allt du kunnat :) Jag skulle gärna vilja att man fick donera till samma par igen, som senast jag donerade fick ju ett par ett ägg till frysen och det ena paret inget till frysen. Om de skulle vilja ha helsyskon=ny donation skulle jag ställa upp utan problem. Om man fick...
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 7