• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Minna72

...Och en sak till, sen skall jag sluta hålla monolog: Mensen kom helt otippat igår redan. Detta innebär att jag för första gången på eeeeevigheter haft noll koll på ÄL (kanske ett tecken på att mina graviditetsönskningar börjar minska lite i styrka) och dessutom en rekordkort PCO-cykel (32 dgr). Känns fint!

Aetti 26 mars 2007
  • Pess

Hurray Minna, bra jobbat. Du vet väl att de flesta barn (dock inte alla) har 3 nätter. L hade bara två. Jag följer med spänning och senast framåt julafton borde ni få sova som smao grisar allihop

Jag tyckte Strixxlorna var grymt söta. Hade gärna haft en eller annan här hemma. Men be dem akta sig för Naffe, hon skicka anticimex på dem...

M och jag har haft ännu en skönt mysig dag. Nu är han iväg en stund på trav (*suck*) men å andra sidan skulle han köra till ett öppet apotel och skaffa de starkaste halstabletter man kan finna (utan recept) HUUUUUR länge kan man egentligen ha grymt ont i en hals? Jag har aldrig varit med om dess like...Måste ha ett sår i halsen eller nåt. Kanske blev jag ändå intuberad vid narkosen för två veckor sedan? Det brukar man inte bli vid så korta sövningar.

• Essi73

Di dära Strixxlarna var dösköna! Vad coola, jag fnissar när jag ser dem.
    Minna vad roligt att nätterna har gått bra. Bara som pepp så är det lätt att bli nervös när de inte gör som vi förväntat oss, tänker på när Öki inte åt lika mkt igår. Här har Boll som sagt haft lite disco ett par nätter och jag själv (med hur mkt "kunskaper" jag än har) blir ställd när Boll plötsligt får uppvak. Vad jag vill säga är åter igen att det är lätt att bli nervös. Så om jag skall komma med ett tips till så är : Lita på att Öki grejar att somna om snart/så småningom. De små kan ju och fattar sååå mycket; men dä' vet du ju, jag bara peptalkar

Här slog jag slag i saken och åkte till Toys R Us iaf eftersom jag fick med mig Rossy. Jätte roligt att ta en spontanträff bara så där.
    Kom hem med en dammsugare, en skruvdragare (Boll totally älskar vår men jag är rädd att det ryker tår när han tappar den) och sån där pusselmatta som JJ hade/har/visade för länge sen. Det blir våra klappar till Lillherrn.

Just det, vår gran gick på 450:-, en kungsgran. Samma pris som de 4 föregående åren och ändå är det snack varje år på radio/tv om att i ååååår blir granarna dyra. -Men di är fina

• Pess

Vilket gran-kap Vår kostade 500

Kul med Rossy, hörru, du sa väl åt henne att titta in här lite oftare?

• Pess

Nu har vi postat några julkort till de närmaste....(vanligt porto ) Det blev L som fick måla på lite finare papper....Schyssta och mycket personliga motiv. Sedan fick hon "lite" hjälp med att plita dit God Jul

• Essi73
    Pess skrev 2008-12-21 15:32:55 följande:
    Vilket gran-kap Vår kostade 500 Kul med Rossy, hörru, du sa väl åt henne att titta in här lite oftare?
    Men vi bor liksom i förort, här är aaallt billigare *aasg*
    Men åh så fina julkort era närmaste får. Jag hade blivit tårögd  
    Och så för att tjata lite mer om dagis så höll jag på att spricka av stolthet och kärlek när jag såg Bolls alla konstverk och kommer att SVIMMA den dagen han kommer med en teckning till mig.
  • Pess
    Essi73 skrev 2008-12-21 17:35:43 följande:
    Men vi bor liksom i förort, här är aaallt billigare *aasg*Men åh så fina julkort era närmaste får. Jag hade blivit tårögd  Och så för att tjata lite mer om dagis så höll jag på att spricka av stolthet och kärlek när jag såg Bolls alla konstverk och kommer att SVIMMA den dagen han kommer med en teckning till mig.
    *håller för öronen och ropar bingo*

• Essi73
    Pess skrev 2008-12-21 17:42:34 följande:
    *håller för öronen och ropar bingo*
    *S* wicked woman!
  • Pess
    Essi73 skrev 2008-12-21 17:45:08 följande:
    *S* wicked woman!
    Närå, jag fick bara en ganska stor whiskey av M nyss i min hand. Jag gillar inte denna ädla dryck alls och dricker nästan aldrig starksprit öht. Men den stora lulligheten har inträtt.... Tilläggas bör att jag fick den i kurativt syfte. För att en gång för alla döda alla baciller som härjar i kroppen.
  • Pess

Lovisa fick förresten en resväska i julklapp av sin mormor och morfar. En sådan där med handtag på hjul fast i mindre format och med Nalle Puh på. Hon ÄLSKAR sin resväska och packar och packar....sedan går hon omkring med sig väska...

(julklappstips)

Svar på tråden Minnas tjejer X