• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Nu pågår spökbad....M och L badar balja (ja, bara L i baljan ) Men massor av levande ljus i badrummet....Spöööök

• Essi73

Serioulsy jag kan bara önska att Lillasyster blir lika go och härlig som L! (Då kan hon också lära Boll att åka..) Spökbad är ju också ett tips inför framtiden, just nu så förstår inte Boll riktigt det där med att bada, det var så gräsligt länge sen. Men duscha är skoj, i synerhet om man får stå där själv.

Oh fy för den lede, hoppas whiskeyn hjälper för det ÄR rävdricka.

• Pess

Duscha = fara för livet här hemma Bada är skitkul och göres varje kväll Så olika de är.

• Essi73

Men JA det är ju hur otroligt som helst, så små och helt olika personligheter.

Ngt hemskt höll på att hända här ikväll. Bol ville ha på sig sin fleeceoverall, han är tokkär i den. Så det fick han, naken under. Då den skulle av vrålar Boll och J ser att Bolls snopp sitter fast i blixtlåset. Jag vet inte riktigt VEM jag ville nacka i den stunden (J så klart). Som TUR var så lossnade snoppen av sig självt men vad ont Boll hade en stund. Aaaaldrig att ett blixtlås kommer i närheten av Bolls snorre igen. *Svettig*

• Pess
    Essi73 skrev 2008-12-21 19:28:52 följande:
    Men JA det är ju hur otroligt som helst, så små och helt olika personligheter.Ngt hemskt höll på att hända här ikväll. Bol ville ha på sig sin fleeceoverall, han är tokkär i den. Så det fick han, naken under. Då den skulle av vrålar Boll och J ser att Bolls snopp sitter fast i blixtlåset. Jag vet inte riktigt VEM jag ville nacka i den stunden (J så klart). Som TUR var så lossnade snoppen av sig självt men vad ont Boll hade en stund. Aaaaldrig att ett blixtlås kommer i närheten av Bolls snorre igen. *Svettig*
    AAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj *svimmade av en stund* Fy vad ont det måste gjort i ER då? Nästan ondare än i Boll
  • Essi73

Ja fy faahn, jag såg värsta blodbadet framför mig. Det hade fått bli akuten helt klart. Jag ville svimma och kräkas och mörda (J som tog på honom overallen). Där har vi fördelen med snipa, inget som fastnar inte.

Så där ja, nu är våra paket inslagna och under granen. Boll har jullov från dagis och det blir således spännande att se om paketen får förbli under granen. Vill inte ALLS jobba imorgon *ugh*.

• Minna72

God morgon!

Tjohoo! Ett steg närmare målet: Öki vaknade vid 5, grät helt kort men insåg snabbt att det ju inte skulle bli nån mjölk och det var mkt lätt att söva om honom. Det hela var över på 5 minuter.

Snoppkläm - aj som f-n! Skrikandes

Aetti 26 mars 2007
  • Pess
    Minna72 skrev 2008-12-22 07:09:07 följande:
    God morgon!Tjohoo! Ett steg närmare målet: Öki vaknade vid 5, grät helt kort men insåg snabbt att det ju inte skulle bli nån mjölk och det var mkt lätt att söva om honom. Det hela var över på 5 minuter. Snoppkläm - aj som f-n!
    Utbrister ännu ett HURRAAAAA idag. Bra jobbat.
  • maja under eken

Hej vänner!!

Har bara hunnit läsa sista sidan, jag jobbar... Vet itne ens om jag får surfa in på nån sån här mystiskt sajt.. probably vill dom hellre att jag jobbar...

Aj i lilla snoppen!! Skalman gjorde d samma när han var m en kompis i hans sommarstuga nån mil utanf V-ås. Han fastnade m snoppen i gylfen på morgonen när dom vaknat. Tror han var runt 8-10 år. Han sa snabbt att han var tvungen o åke hem, o så tog han sykeln o cyklade hem... Han stod upp i en mil o trampade.... Sen kom han hem o sa bara hej t sin pappa o så kröp han ner i sängen. Pappan undrade vad han gjorde hemma så tidigt och gick in f att prata med honom. Då kom d fram vad som hade hänt. Men dom fick inte upp gylfen utan fick åka t VC. Där sa hans pappa högt o ljudligt (han e 2 m lång, stooor mage, gigantiskt mustasch, kebba på huvudet=riktigt stor långtradarchaffis...) "Grabben här har fastnat med grejen i gylfen!" Skalman stackarn höll på o skämmas ihjäl... Ssk klippte ett litet hack tvärs över gylfen o vips så hoppade den upp o Skalman var fri igen...

D här hade jag ju kanske inte tid med... Saknar er. Vi bor hos mormor o morfar sen i lördags morse, Elvira o jag. Pappa Skalman renoverar köket, d drar ut på tiden o verkar inte bli klart idag, inte ens imorg... Men imorg får iaf komma hem en sväng. Hinner nog dock inte in här, ska slå in alla klappar...

Härligt att Ökis flaskavvänjning går mot ljusare tider o härligt o höra om en nollkollmånad! Kram!

Pess, min hals verkar ha gett sig igår. Dock har jag ögonfluss på ingång. Skumt, många går o har ont i halsen o känner sig småkymiga men inget mer händer.

Kram på alla!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess
    maja under eken skrev 2008-12-22 10:34:32 följande:
     Skumt, många går o har ont i halsen o känner sig småkymiga men inget mer händer.
    Exakt, min hals DÖDAR snart mig. Inatt var jag uppe flera timma

KRAM och God Jul Maja
Svar på tråden Minnas tjejer X