• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Maja och tack för tips om hur göra när/om det händer igen. Nej nej nej nej det borde vara förbjudet för snoppar att fastna så där (eller... kanske ibland när männen ligger på minus att de kan fastna *s*). Åh nu fick jag ont i hjärtat å Skalmans vägnar men vad skönt att det löste sig då! *AJ*

Pess men fanken då, hade jag bott kvar hade vi kunnat skicka grejer över kanalen i natt. Min hals ondar inte men näsan höll mig vaken 03-05.

Minna hurraaa vad kul att höra om er natt, blir glad för er skull

I övrigt sitter jag på jobbet och det går låååångsamt. Har en aningens svårt att samla tankarna och få något gjort. Allt känns så förbannat overkligt, jag ser bilder av min mamma hela tiden och kan inte fatta att hon är borta (trots att vi inte hörts eller setts på bra många år). Sen kan jag inte fatta att allt har hänt och jag kan inte fatta att jag sitter här.
    Är det så man gör? En förälder dör och man går till jobbet?? *Förvirrad*
    GAH, hatar att vara förvirrad.

• FISK78

Har skummat igenom, tack för att ni har tänkt på mig

Hej på er!!! Jag har fått några timmar permission idag från sjukhuset

Tack Pess för att du medlade... Jag blev alltså akut inlagd på SöS efter besöket på spec-MVC i torsdags. Direkt upp på avdelning, lite chockad men det var faktiskt skönt att äntligen få vila. Hf hade blivit sämre och de ville ha mig under koll några dagar, läskig jäkla sjukdom det här!

Så nu har jag varit där sedan i torsdags och bara vilat, läget är stabilt och jag mår sådär. Har iaf fått sova lite mer där! Så idag fick jag lite permis eftersom Mr D fyller år! Dock inte så rolig födelsedag för honom - hemma med en sjuk Sid som är SUPERGNÄLLIG och en sjuk fru som inte får göra många knop... Dessvärre blir det ju aldrig som man har tänkt sig!?! Känns inte roligt när man aldrig får fira honom ordentligt...

Bebbe i magen verkar må bra än så länge så de avvaktar dag för dag... Utskriven blir jag nog inte förrän vi har bebis, men hoppas på lite permission över julhelgen, iaf några timmar...

Men som sagt läget är under kontroll! Tack för att ni tänker på mig!!!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!! Jag kommer väl inte ha så mycket tillgång till dator...

• maja under eken

Jag kikar in igen f jag glömde ju o skriva

GOD JUL på er alla underbara kvinnor!!

Varm kram t Essi som har många existensiella tankar som snurrar i huvudet!

Kram äv t Fisk, skönt att du fått vila. Hoppas d fortsätter så t ni har en bäbis hemma hos er istf massa trötthet o huvudvärk! Du får göra nåt mysigt o överaskande f Mr D när bäbis e ute o ni e på fötter igen. Allt har en mening, d kanske blir världens mysigaste dag! Du får ligga o fundera ut vad när du ligger där i din sjuksäng.

Kram alla!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Hej tjejer!!

Fisk, många kramer till er. Vad skönt att du får vila lite mer på sjukhuset och härligt med lite permis . Tror säkert Mr D är glad att du får vara hemma några timmar. Gott att lill-fisk har det bra i magen fortfarande. Vilken v är du i nu??. Ha en skön jul och hoppas du får lite fina paket och såklart lite permis .

Essi, tänker att det är så bra att du tänker så mkt på din mamma. Även om ni inte var varandra så nära så var hon ju ändå din mamma. Finns nog inga regler för om du skulle varit hemma eller inte. Kanske ska sluta tidigare idag och åka ettpar timmar någonstans där du trivs och får lugn och ro och bara tänka på din mamma. Kram till dig.

Pess, fasen för jäkla halsen... Hur ska vi skrämma bort det dumma?? Funkade whisky??

Maja, vad skönt att slippa bo i byggkaos när ni renoverar. Vad är det skalman gör med köket?? God jul iallafall!!

Idag har jag varit hos BM, fick lyssna på den lilla bebisen, 160 slag per min. Var orolig för att BM inte skulle hitta någont och ville nästan inte försöka, men som tur var fick hon in fina hjärtljud med en gång .Kan verkligen inte fatta att det bor en liten i min mage igen och att lille Melvin ska bli storebro .

• Pess

Heeej, Fisk. Skönt att få komma hem några timmar. Hälsa D grattis från oss Och glöm inte be om hjälp med Sid om det behövs...

Mysigt med hjärtljud Förväntan...

Här är det julmysigt. Granen är så fin, här är lugnt och skönt och allt är klart för julen....M jobbar både idag om i morgon långa dagar...Har tom jour på julafton...Men då lär han inte gå längre än till datorn här hemme och ringa några samtal. Men jag och L har det julskönt iaf.

För er som inte tittar in med före jul säger jag God Jul (själv lär jag hälsa på även i morgon )

• Pess

...och som svar på din fråga om whisky, Nej, det hjälpte inte. Nu går jag ut hårt med slemslösande, hostdämpande och mucoangin + panodil. Allt på en gång i en härlig coctail...

• cirkel

Aj för onda halsar och klämda snoppar!

Fisk, skönt att du har fått vila och lite mer sömn. Kram på dig!

Förväntan, vad mysigt med hjärtljud! Vilken vecka är du i nu?

Maja: Hoppas att det inte tar så lång tid till med köket. Jag undrar också vad ni gör med det! Tyckte att det lät lite vågat att dra igång så snart innan jul.

Idag har vi varit och köpt kakel till badrummet som ska renoveras i början av januari och hyllor till arbetsrummet, så att vi kan ha våra böcker ngnstans.

Vi var hos BM idag och lillan låg fortfarande helt fel. Jag hoppas verkligen att den vänder sig snart! Jag vill absolut inte göra kejsarsnitt och vändningsförsök är ju också mindre trevliga.

• zynk

Tittar in och säger hej inför jul. Eller hej - nä det säger man väl inte:

Goooooooooooooooooood JuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuL!!!

Extra kram till Pessan hoppas coctailen hade effekt!

Grattis förresten Minna till SÖMNEN .

• Pess

Morrning....Firar alla jul redan eller? Jag funderar på att sova bort julen eller nåt. Just för tillfället är det inte myket sömn här. L har den senaste veckan varit svårsomnad. "Pigg", uppspelt och MYCKET snacksalig när det ska somnas. Igår låg vi hos henne i 70 (!) minuter. Sedan vaknade hon flera gånger och när hon väckt mig kunde inte jag somna för då hade jag HOSTA med stort H och halsont. Och eftersom jag hostade hela tiden kunde inte heller L somna Till slut så gick jag och la mig i eget rum och somnade långt om länge (L somnade oxå ) Men jag blev väckt av en jättenödig hund som dock hann kissa inomhus innan jag hann ut (fick kortison igår) Helveticus Ibland är livet glamoröst...eller hur?

Så jag är trött och julstämningen som fanns igår är borta Ska dock steka köttbullar idag och dammsuga och tvätta golvet...Och börja packa inför fjällen...

God Jul (fast jag kommer ju häcka här av och till hela dagen)

• Essi73

Zyyynk, du kan väl hänga lite här under jul(lovet?)? Du vet, sända oss i säng eller så JAAAA jag sakanr det. Allt bra med dig? Såg att du ruvar och jag håller tummarna stenhårt bejb!

Och så ett jätte hej till Fisk! KLOKT att du las in bejb. Nu låter jag så där äckligt pretto men jag tycker iaf att det är bra att du får vila och ha dig. Vilavilavilavila och massa massa kramar!!

Morrn alla andra också
    Sitter här på jobbet och sitter av tiden, tänkte faktiskt inte jobba mer än till lunch idag, egentligen inte alls men jag är sån däringa skadad som måste "göra rätt för mig". Sen att slösurfa tydligen ingår i den kategorin är en annan sak *fniss*

Kan inte fatta att det är julafton imorn. Jag minns förra året, då åkte jag och Boll ner till centrumet och tog oss en avslappnad fika den 23e på eftermiddan, alla andra stressade. så liten han var då, så gooo. Han hade precis kommit ur sin ångestfas och jag hade hittat den där kärleken som alla andra pratade om, kärleken till sitt barn.
    Ugh det var tungt att vara ensam med Boll men nu när jag ser tbx så var det lite lite mysigt ändå.

Svar på tråden Minnas tjejer X