• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Peeess, ja livet är ASGLAMMIGT Jag ser.. jag ser fyverkerier, jag ser stjärnor, jag ser glitter och champagne. Skitglammigt! Du vet du vad, vi låter L och Boll sova ihop. Boll har fortfarande smådisco så han kan behöva en dams sällskap.
    Sen kan jag trösta dig med att J skall ner till centrumet idag och stressa, jag skall säga till honom att insupa julstämning där åt dig

• Pess
    Essi73 skrev 2008-12-23 09:10:12 följande:
    Peeess, ja livet är ASGLAMMIGT Jag ser.. jag ser fyverkerier, jag ser stjärnor, jag ser glitter och champagne. Skitglammigt! Du vet du vad, vi låter L och Boll sova ihop. Boll har fortfarande smådisco så han kan behöva en dams sällskap.Sen kan jag trösta dig med att J skall ner till centrumet idag och stressa, jag skall säga till honom att insupa julstämning där åt dig
    Ja göööör det hygglo....Lite julstämning från centrumet
  • Pess

Disco på nätterna vare ja. Både hos mig och hos L faktiskt. Det är väl den dära 18-månadersfasen som gjort entré här (ja, inte hos mig dårå) Men L är mammigare, "bärigare" och vaknar ofta.... Hon och Boll kanske kan roa varandra utan att blanda in oss päron i det hela?  

• Pess

Jag minns oxå förra julen. Herregud vad små de var (och ändå tyckte jag hon blivit stor då) Och att du var ensamt med Boll hela hösten har jag fortfarande fullaste respekt för. Fattar inte att du faktiskt orkade...

• Pess
    Julen -07 038.jpgDå, på julafton på hotellet i fjällen....

oktober-08 017.jpgNu
  • Minna72

Oj Pess! Tufft och oglammigt. Men vänta bara till imorgon när L sitter där med sina stora saliga ögon och "lycklar" (=är lycklig), då sänker sig lyckan över dig också!
    Här blev natten en kopia av gårdagnatten, dvs ett 5 min långt uppvak. Först "maaammmaaa", sedan en liten slurk vatten och dyk ner i sängen och omsomning. Stoooor skillnad mot att behöva gå upp och göra mjölk etc.

Essi, så du jobbar idag? Känns märkligt att det är en "vanlig" vardag idag. Men snart så: leeedigt!

Fisken! Skönt att höra att du fått ta det lugnt ett tag! Och jag måste erkänna att jag tycker det känns tryggt att du får ligga på sjukhuset (hur trist det än är) så att både din och lillbebis välmående kommer i första rummet.

Majavännen, förväntan, Cirkel och förväntan (tack för medd i gb:n , som du ser gick natten väl) och alla andra: GOD JUL!! Mormor har kommit hit nu så jag vet inte hur mycket tid jag kommer att ha att titta in här så jag passar på att önska er alla en "sockersöt" jul!

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Oaaawwrrghh PESS *spänner ögonen i dig* lägger du inte fler såna där bilder på L så kommer jag och hämtar henne. Shit pommes hon är så söt!! Nej nu får tiden faktiskt stanna av lite granna.. de blir bara större och större, snart kan vi inte ens vagga dem i famnen längre, *buhuuu*. Jag brukar leka "Liten" med Boll och stoppa ner honom i min famn precis som han vill då han var liten. Kan säga att JAG är mer road av den leken än han som ormar sig loss.

Jo det ÄR 18-månadersfasen hos Boll, helt klart. Han är jätte mammig och pappig och så tror jag att han drömmer mycket. På nätterna så lugnas han av att vi pratar med honom då han vaknar, så somnar han om på tre röda.

Pess skrev 2008-12-23 09:14:43 följande:
    Jag minns oxå förra julen. Herregud vad små de var (och ändå tyckte jag hon blivit stor då) Och att du var ensamt med Boll hela hösten har jag fortfarande fullaste respekt för. Fattar inte att du faktiskt orkade...
    Generad Tack bejb !

Minna jaa det är jätte konstigt att jobba idag, jag har ju aldrig behövt bry mig förr. Endera så jobabde jag för att jag var ombord och då var alla dagar lika men 23e och 24e ändå mer speciella eller så drönade jag hemma och förundrades över andra som måste jobba idag. Men du borde ha Jullov va?
    Gott IGEN att höra om er natt *ZzzzZZz*
  • Essi73
    Pess skrev 2008-12-23 10:36:15 följande:
    För Minna only: Hyvää Joulua!!!
    Och jag säger:
    Ei saa Peitää!!

Svar på tråden Minnas tjejer X