• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Så där ja, Nu står han inklämd i duschkabinen med lödder i pälsen. Ska verka i  10 minuter. Gullplutten Oskyldig

• Essi73

J fick för sig att köpa julklapp till mig *sött* Vi sa att vi inte skulle köpa ngt till varandra men han tyckte annorlunda bevisligen.
    Oh la la Ludde med the fair hair, Guldlock

• Joffe

Julbadet måste göras antingen det behövs eller ej!

Vad sjutton gör jag då, inte nått, dricker kaffe!
    Skulle egentligen tvätta av golven, baka kaka och göra Jansson men kroppen verkar inte gå med på det så än så länge förblir jag sittande.
    Tog ledigt från jobbet i går & i dag då ingen av de ord fröknarna skulle vara på plats, hade jag jobbat så hade jag fått sitta och glo där själv till kl 16,30, föga uppmuntrande.

Måste bara berätta om min svägerska igen som ringde häromdagen och frågade om jag inte hade mängder med pepparkakor kvar sen julfesten..
    Eftersom jag har en hel del så sa jag förstås ja så nu tar hon inte med sig det heller
    Hon kommer väl med sin lilla ädelost bit och ev en liten burk rödkål

Nätterna det sista har varit jobbiga här också, Leon har varit vaken i timmar, i natt var det dock helt ok. Han vaknade vid 1 men somnade i vår säng och låg still & sov till kl 7,30, välbehövligt för mig kan jag säga. I går när sambon kom hem somnade jag över köksbordet, gick inte att hålla ögonen öppna.

Nä, hoppas nu alla får en härlig dag före och en fantastisk julafton var man än befinner sig!

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Essi73
    Pess skrev 2008-12-23 12:49:08 följande:
    pluspoäng till J, pluspoäng till J
    Very much in deed!

Jooooffeeee baka kaka?? Kära nån.. och Janssons... KÄRA NÅN. Jo jag vet att ni skall ha Julen imorn men ändå! Det verkar definitivt som om 18-månadersfasen sätter sitt till hos våra barn. Snart får den gå över så att discot stänger
    Men du, f'låt men besynnerlig svägerska Du skulle ha chockat henne och sagt att ni inte hade några pepparkakor kvar, bara för att höra efter reaktion liksom.
  • Pess

Jogge ska fortsätta sitta still....och svägerskan fortsätta chocka

• Minna72
    *garvar åt er finska* Jo nog känner alla svenskar till den frasen, och inte minst perkele. Men om man här stolt yttrar "ei saa peittää" får man bara en undrande blick tillbaka, typ "jaha? än sen då?"

Granen åkte in här tidigare idag och Öki blev helt överförjust i alla julgranskulor "pallo! pallo!" (= boll)

julgranskulor e kul

Jag skickar med er lite köttbullestekdoft från köket också där jag har parkerat mamma (eftersom hon gör jordens godaste köttbullar).
    Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Och just ja, skickar över en massa snö också! Det kom massor i natt!

Aetti 26 mars 2007
  • Pess

Fiiiiin bild på söt-Öki. Och här luktar det oxå köttbullar faktiskt....Men kan inte skryta med snö...

Svar på tråden Minnas tjejer X