• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Minna72

God juuuuulll!!! Hyvää joulua!!! Och här inleddes morgonen bl.a. med en klapp från morbror: 3-pack DVD med pingu. det är bara det att jag vet att han får 2 st till med pingu under dagen... så det blir mycket pingu! tur att vi vuxna gillar den också!

Aetti 26 mars 2007
  • förväntan

God Jul!!!

Här började vi dagen med att klippa M , med trimmen. ´Tog den längsta nivån o det blev fint. M var mkt arg, men det funkade fint, så nu ser han ut som en liten pojk o alla hans fina blonda lockar är borta *snyft* 1 1/2 år dagen till ära.

Hoppas E snart mår bättre.

Hoppas alla får en underbar jul, med så lite stress som möjligt o massa mys

• Pess

God Jul (igen) Här vaknade L och M för 3 minuter sedan Gröten är klar skinkmackorna likaså....Hunden har varit ute....Nu blir det en lång och lugn julafton

• Rossy

GOD JUL!

Vi som skulle iväg till mina föräldrar har blivit kvar hemma. Jag blev kräksjuk igår. Innan dess hade P kräksjukan och innan dess hade Tim den (det var han som började och smittade oss alla ). Så idag är det ganska misärt här. Ingen julmat, orkar inte ens tänka på mat, ingen gran eftersom vi skulle vara borta i år. Och inte så många klappar till Tim eftersom jag vet att han skulle få högvis med paket hos päronen och alla syrror och kusiner. Men, förhoppningsvis är vi krya nog att dra iväg imorgon och fira jul istället.
    Tim fick en Bosch-borrmaskin (samma som Mio får) och den har verkligen gått varm här på förmiddagen. TACK för tipset, Essi! Jättelyckat! Och jag är så glad att vi åtminstone hade en leksaksjulklapp till honom här hemma. Annars så får han dvdn och böcker av oss.

Hoppas ni alla andra är förskonade från kräksjukaepedimin som verkar härja nu.

!

• cirkel

God jul allihop!

Rossy: Näe, stackars er med kräksjuka! Men ska man inte vara hemma ett extra dygn för att inte smitta ner andra?

Igår kokade jag 14 portioner julgröt, dels för att äta på mornarna och dels till ris a la maltan som vi äter efter julbordet. Jag och Emma har ätit gröt till frukost i över en vecka nu.

• Pess

Näeeee Rossy, misär är bara ordet. Fy vad tråkigt. Här är det lugnt och skönt. God julmat intogs efter Kalle.....Tomten har varit här och klapparna är öppnade. Av alla klappar gjorde dammsugaren störst succé Även gunghästen är poppis.

Dock höll vi på att förlora vår hund under julaftonspromenaden Kopplet gick av, han hoppade i en iskall, väääääldigt ström sjö som leder fram till en båtsluss. Han simmade efter tre svanar lite längre ut och lyssnade inte på oss. Jag skrek, M skrek folk stannade och skrek, men han simmade bara längre och längre ut och närmare slussen Till sluuuut så vände han om och kom tillbaka. Iskall men lycklig Shit vad jag var darrig efteråt, och t.o.m lugna M sa efteråt att nu är det kört, nu dör han. Jäkla olydiga hund.

Nope, åter till chokladen och kaffet

• Serendipity
    Rossy skrev 2008-12-24 13:12:36 följande:
    GOD JUL!Vi som skulle iväg till mina föräldrar har blivit kvar hemma. Jag blev kräksjuk igår. Innan dess hade P kräksjukan och innan dess hade Tim den (det var han som började och smittade oss alla ). Så idag är det ganska misärt här. Ingen julmat, orkar inte ens tänka på mat, ingen gran eftersom vi skulle vara borta i år. Och inte så många klappar till Tim eftersom jag vet att han skulle få högvis med paket hos päronen och alla syrror och kusiner. Men, förhoppningsvis är vi krya nog att dra iväg imorgon och fira jul istället.Tim fick en Bosch-borrmaskin (samma som Mio får) och den har verkligen gått varm här på förmiddagen. TACK för tipset, Essi! Jättelyckat! Och jag är så glad att vi åtminstone hade en leksaksjulklapp till honom här hemma. Annars så får han dvdn och böcker av oss.Hoppas ni alla andra är förskonade från kräksjukaepedimin som verkar härja nu. !
    Uscha. Vi hade den förra veckan.
  • Pess

Innan jag hoppar i säng (ska sjunga julotta i morgon bitti, och vi är bara en ensemble på fyra personer ) så slänger jag in en bild på L och sin redan älskade dammsugare

julen -08 024.jpg

• labilina

halloj!

kikar in o önskar er en riktigt god jul!!!

massa kramar från oss i det labilinska hemmet!

pess, vilken underbar bild på lilla L!!

• Essi73

In en snabbis, precis kommit hem från en jätte jätte mysig Julafton hos bästa vännerna.
    Måste säga att dammsugaren ROCKAR här hemma också. Tårar så fort Boll måste skiljas från den. Borrmaskinen är megapoppis den också, den måste ligga framme hela tiden *s*

Rossy fan också att du blev kräkis! Hoppas du kryar på dig snabbt så att ni får fira Jul Vad bra att borrmaskinen blev en hit!

Svar på tråden Minnas tjejer X