• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

I morrn bitti stiger jag upp och kokar risgrynsgröt som äts med saftsås (jag VET att det är en skånsk tradition med saftsås - men en jäkligt god sådan för er som himlar med ögonen och tycker det låter skumt) Det där med gröt på morgonen vet jag inte var jag fått från. Varken jag eller M är uppvuxna med gröt på julaftonsmorgonen. Hemma hos oss pressade vi ner en rejäl portion gröt EFTER ett rejält julbord Och eftersom det låg en mandel gömd var man ju tvungen att äta MASSOR för att förbättra oddsen  

Tänkte därför införa en ny tradion med julgröt på morgonen. Får väl se hur väl den faller ut. Både L och M kanske ratar den

• Essi73

Diggar idéen med gröt på morgonen Önskar att jag gillade gröt då hade jag apat efter! Istället tänker jag nog ge J sovmorgon så att jag får gå upp med Boll och duka fram dömysig frukost med levande ljus etc.
    Men tbx till gröten, själv förknippar jag nog gröt med jul, kanske har att göra med barndomen då vi i Brasilien trodde att svenskar mestadels åt.. gröt *s*. Gröt = vitt = snö = kallt = Jul i Sverige. *Barns ekvationer*.

Men berätta, vad får L? Jag fick hejda mig på Toys R Us i söndags som sagt. Kan känna just NU att jag kanske kunde ha köpt fler saker samtidigt som jag inte alls tycker så eftersom han inte riktigt fattar det där med klappar.

• Essi73
    Pikku myy skrev 2008-12-23 20:30:19 följande:
    God jul till allihopa.Här är vi inne på edwins andra öroninf på 2 mån. Suttit 1 timme på vc nu i em... tråååkigt. Nu har vi bastat och försöker nu få alva isäng.Ha det så gott. Tittar in imorn kväll när julstöket är över och jobbet fortsätter igen.
    , krya på Edwin och önskar er en riiiiktig mysig dag imorgon!
  • Pess

Eh, hon ska få en dammsugare, en gunghäst, ett pussel, ett barbahus, en badrock, en hemlig klapp från pappa. Och två klappar från min syrra uppskickade från skåne...

Måste lämna över datorn tillfälligt *brb*

• Pess

....glömde en klapp....Duplo finns även i säcken...

• Essi73

Tillbaka, kollade på en dokumentär på 9:an.

Åh just det, dammsugare skall ju L få. Idag och igår bröt Boll ihop i ett mycket ledset gråt då vi var tvugna att säga Godnatt till den stora dammsugaren här hemma Kiddon blev genuint ledsen, hur sött som helst. Så det skall bli kul att se honom använda sin egna dammasugare sen!

• Essi73

Jaha nu börjar J dra ihop sig mot sänggående.. han som har sovmorgon imorn. Knepigt.
    och ses imorn bitti/förmiddag/kväll

Och Zyyyynk, jag trodde att du skulle hinna in ikväll !

• Nafrung

Ville bara titta in och säga GOOOOOD JUUUUL! Har nu äntligen slagit in alla klappar, vilket jag ju allid sparar till sista kvällen. Nu är det sängen som gäller, och redan klockan 10 i morrn ska vi till sambons brors familj.

T sover gott, och på tal om att klippa dem så ska jag nu gå upp och klippa luggen på honom. Det är vårt knep, inte en chans att det funkar när han är vaken.

Har förresten druckit vin och käkat NK-mint hela kvällen. SMASK!!! Skickar kramar från oss alla!!

• Pess

God Juuuul på självaste julafton....

Kram på er

Svar på tråden Minnas tjejer X