• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • förväntan

Hello!!

Hoppas alla haft en skön jul!! Krya på er alla sjuklingar.

Även här var en brandbil en hit som julklapp.

Ha det så bra, imorgon åker vi ett par dagar till danmark med familjen!!

Syns nästa år!!

Gott nytt!!

• Minna72
    Nafrung skrev 2008-12-27 17:09:38 följande:
    Badboll 2009 blir det!!! I alla fall för mig!
    Badboll 2009? Finns det redan en pingisboll därinne? Eller feltolkar jag? 

God fortsättning på er alla, sjuka som friska!
    Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Betty: Näe, lunginflammation?! Stackare! Hoppas att du repar dig snabbare än vad min kompis gjorde. Kram på dig!

Naffe: jag undrar också samma som Minna. Det var min första tanke.

Vi har också haft det bra i jul! Emma sa ojojoj, när hon öppnade paketen och såg vad som var i. Favoritklappar är "pluppbräda", spis med katruller och så fick hon en bilmatta med bilar.

• Minna72

Måste klippa in vad Zynk just skrivit i VISP-tråden (tror det är en nyhet här också ):

"Hej hej!

Kilar in med goda nyheter som jag hoppas Fisken tycker är oj att jag sprider-kan ju inte hålla mig:

På juldagen fick hon en liten prinsessa. Jag hoppas och tror att de alla mår bra! Oj vad vi har väntat på dessa nyheter. 

STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade glömt min mobil på jobbet igår men kände på mig att jag behövde den så jag var och hämtade den nu - och visst där fanns ett underbart sms. 
    Oj vad jag längtar efter att få hör mer detaljer. Gissar att Fisken mår betydligt bättre nu.
    Å tänk att få snusa bebis igen "

Aetti 26 mars 2007
  • cirkel

Oj, vad roligt! Hoppas att allt är bra med både fisken och prinsessan.

• Essi73

Åhh vad roligt för Fisk Hoppas och antar att nu äntligen mår hon bra igen, hoppas också att hon fick vilat ordentligt innan förlossningen!
    GRAAAATTIS Fisk !!

Massa krya på alla sjuklingar, det tycks ha varit en kräk och förkyld Jul för tråden. Sänder över drösar med KKungens, piggar alltid upp!

• Nafrung

OJ grattis till Fisken och lillfisken!! Vad härligt!! Och nej, minna ingen pingisboll! Bara en jäkla massa julmat!!

• Essi73

Förresten.. KUUUUUUN! I have a situation..
    Vi skall bjuda våra vänner på middag på Nyår men både J och jag sitter som fånar och kommer inte på ngt bra. Har du några bra förslag allas vår käraste matklokakvinna?
    -Ingen fisk bara.

-Eller har någon annan något bra förslag?

Svar på tråden Minnas tjejer X