• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Essi: Hon är nog inte superstrikt, men jag pratade med henne nu. Hon får helt enkelt äta julskinka.

PEss: Jag goooglade lite innan, det fanns ngn slags äppelmuffins att göra, men det är jag för lat för nu. Ska försöka baka bröd innan jästen går ut 1/1 och så tårta tills imorgon, det får räcka! Strongt att du har kört igång med GI igen! Och så strikt också!

• Essi73

Åååh förresten så fick jag ut sömnpiller hos läkaren idag, *yeeeih* Shit vad jag hoppas på att sova hela natten inatt *ZzzZZz* Däremot fick jag inte nässpray för hon tyckte att Nezeril funkar finnemang, tycker jag med men inte dylika Apotekstanter som skall stoppa mig/inte låta mig köpa 6st åt gången.

• Nafrung

Aha Pess, ska genast gå in på folkhemmet och titta på soffan!!!

Cirkel, tack för IVF-detaljerna.

Kan meddela att v-bottenpajen var ASGOD!! Nu har jag fryst några bitar för framtida bruk. Impad av Essis potatiskaka!

• Essi73

Höörniiii vars är ni?? Förbereder Nyårsmaten för fullt kanske? Vi slog till på en ny potatiskaka UTAN baconet Velpottorna här hemma...

Solen skiner, blå himmel, vitrostig trädgård och vi skall bara slappa hela dan.

Nåja tittar ingen in så Gooott Nytt År darlings!

• Nafrung

Tittar bara in för att säga GOTT NYTT ÅR!
    Sambon och sonen sover på övervåningen och jag slappar. Härligt!

Ska över till en kompis ikväll för firande. Tre barn, T är äldst, sammanlagt tio vuxna. Lär ju bli en aning rörigt, men säkert trevligt. Bara sonen begriper att somna borta så. Men det gör han väl förr eller senare.

Hoppas alla får en bra kväll, med eller utan bacon i potatiskakan!

• Joffe

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

Jag hade inte planerat något för i dag då jag inte är på topp men nu ringde min bror och sa att deras planerade besök hos bekanta hade blivit inställt pga magsjuka så nu kommer de hit.
    Jag sa att de inte skulle räkna med någon direkt service eller att jag klarar hålla mig upp till kl 24 men det får gå
    Har så jäv.......... ont i muflan, har fått åderbrock som inte går av för hackor och de blir blodfyllda om jag sitter och går så jag halvligger helst, känner mig Gråter
    Nu har dessutom vattenpumpen lagt av så sambon sitter ute i garaget och försöker fixa.

Herregud, vilket inlägg, hoppas på nya krafter nästa år

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Pess

Tittar oxå in med ett Gott Nytt År  

Och ett extra bra nytt år och en stor kram till Joffe. Hoppas dina smärtor snart ger sig, annars får lille minsann titta ut lite snabbare än tänkt

Vi är inte med barn, vi är med SOFFA........Tjohoo...Körde och köpte den förut och den levereras kanske redan på fredag eller annars nästa vecka....cant wait. Det kommer bli så snyggt....

Sedan har vi varit och åkt långfärdsskridskor med picknick på fina isar...L satt i vagnen och åkte med

Champagnen på kylning och varsin hummer i kylen....L är dock förkyld och inte på topphumör....

Kram

• Essi73

Åh det ljuvliga tiderna när man var med soffa... Vad bra att beräknad ankomst är snart Pess *s*

Joffe neeej har du åderbråck också? Fasiken, räcker det inte med illamåendet som inte riktigt har släppt? Nej det är ingen lek, andra grav verkar inte vara en dans på rosor för någon utav oss. Bamsekram och du.. ligg på soffan som en gravid pasha ikväll tycker jag

Här är jag skithungrig REDAN!! 3 timmar till mat eller nåt. Ostbågarna ligger pyrt till.. nog bäst att ta mig en skål flingor eller så. Om inte annat för blodsockrets och hemfridens skull!

• FISK78

Här är jag med lite rapport!!!

Tack för att ni har tänkt på mig

Ja som sagt det blev fullt pådrag i julhelgen här på BB! Fick permis på julafton och var hemma och firade med familjen, Sid diggade tomten men var annars på uselt humör pga att jag upptäckte att det rann ur örat på honom när vi klev ur bilen hos mormor och morfar... Så en öroninflammation + feber...

På juldagen blev jag allt sämre fick ännu högre tryck och påverkan på nervsystem, njurar och lever. Så full rulle blev det från avdelningen ned på förlossningen och sen var det dags... Det blev väldigt plötsligt bestämt från en minut till en annan att lillan skulle förlösas, men Mr D hann komma in och byta om till gröna kläder och sen blev det operation!

Så den 25/12 kl 18.39 kom världens finaste lilla donna på 2090g och 45cm, mycket mörkt hår och liknar faktiskt Mr D väldigt mycket!

Dessvärre blev jag väldigt dålig efter ks, fick spendera ett dygn på instensiven med magnesiumdropp och diverse andra saker sprutades in hela tiden i kroppen. Mådde verkligen jättedåligt och hade slangar in och ut överallt Stackars Mr D visste inte var han skulle vara, hos mig eller hos lillan på NEO.

Efter det har jag legat på BB-avdelning och OLIVIA på NEO, jag har dock haft henne hos mig så mycket som möjligt dagtid. Idag flyttade jag ned till NEO och firar in det nya året med lilltösan!!! Just nu sover hon bredvid mig här i sin lilla vagn med sänghimmel, massor med rosa filtar - så gulligt!

Allt är bra med Olivia, hon är en stark och tuff liten dam. Har kommit igång och ammat bra för sin ålder tydligen... Så det är skönt! Sondmatas oxå en del som tillägg när det behövs...

Så nu blir vi här någon till några veckor så lillan får växa på sig!!! Detta var en kort miniversion om vår resa den senaste veckan. Vi mår iaf efter omständigheterna bra och vården här på SöS har varit FANTASTISK!

Önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!!!

Ni som vill se bilder på underverket kan gå in på vår hemsida och kolla:

www.ewingsville.com/photo

PUSSAR OCH KRAMAR I MASSOR!!! TACK för att ni har tänkt på oss, det betyder mycket!

• Essi73

Fiiiisk vad roligt att höra av dig! Och vad roligt att få se bilder, så underbar hon är lilla Olivia Jag har tittat på bilderna om och om igen, så fin hon är. Jag tycker att hon mest är lik Sid när Sid var mini jag
    Hon ser så nöjd ut, och allt hår.. åååh att få snusa allt det där, få hålla om.
    Hoppas ni har det jätte bra på SöS och att du får vila mellan amnings/matningsvarven. Vilken resa ni var med om, nu förtjänar ni all lugn och ro ni bara kan få. (Jajamen jag tänker fortsätta att önska er det, förr eller senare BORDE lugnet komma). Massa massa kram!!

Morrn bejbs!
    Här var gårdagen jääätte trevlig, maten var så god.. herregud det vart full pott. Det bästa är att det finns kvar Det vore gott med Tiramisu nu men det ÄR för tidigt *s*
     Boll sov sig igenom hela alltet i år också och en del av mig ville bara gå in och väcka honom för artt få entra 2009 kramandes med honom. Det blev sent i säng och jag är SÅ glad att jag inte drack igår för jag avundas inte grabarna idag som gjorde det igår.

Hoppas alla ni hade det lika trevligt!

Svar på tråden Minnas tjejer X