• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Hilloo bejbs!
    Vad skumt med arbetsdag idag, och ännu skummare är att vi är lediga på måndag då det är klämdag. Skönt men jag tycker iaf att det vore mer logiskt med ledigt idag. Hur som, sitter och jobbar hemifrån, äter lite choko och dricker kaffe samt skriver rapporter, rätt soft.
    J kommer att jobba varje helg i januari, jätte tråkigt för det blir en enda lång vecka hela månaden där Boll och jag kör solo på helgerna.

Mina sömnpiller kan jag egentligen spola ner i vasken, tog en igår vid 22.00 och var klarvaken 23.30. Nästa uppvak var 04.36 då gick jag upp, la mig igen 05.30 och låg i dvala några timmar. Faaaan vad kroppen är DUM !!

Meleah och Seren, mina sympatier för ert illamående. Det är inte inte inte inte roligt alls! Som en klen tröst (om det ens är tröst alls) så såg jag ett diagram där HCG-halten tydligen är som högst i v10 för att sen sakta avta. Förhoppningsvis mår ni lite bättre framöver !

Pikku *s* jo'ra den där perioden är Boll också innne i. Jag kallar det för Dövsjukan, han bara inte lyssnar utan testar testar testar. Jag tar den enkla vägen och tar undan det mesta det går som jag inte anser att han skall pilla på, annars hör jag mig själv tjata som en trasig skiva. Andra saker "ser jag inte" honom göra och gör ingen big deal, med andra ord försöker jag välja fighterna.. Men ja, tåååålamod !

• Essi73

Och förresten så är det förbannat onödigt att äta choko när näsan är totalt igentäpt. Guuu' vilken god smak...

• FISK78

Tack för alla fina kommentarer

Minna, Olivia föddes till slut i vecka 34+5 och är väldigt pigg och duktig Men liiiiiiten... Syns inte så mycket på korten, men hon är väldigt lång och smal och har stora labbar

Essi: så du är oxå inne i sömnmedicintrasslet, usch vad jag hatar det... STACKARE!!! Har provat de flesta mediciner och tycker att Stesolid fungerade allra bäst för mig... fick det på sjukhuset några nätter för att få sova Fick även Propavan vilket var SKIT, sov inte bättre och var dåsig dagen efter. Vilken har du fått?

Det är sååååå roligt att så många är gravida igen och väntar på BF, NUPP och UL!!! Så spännande med alla bebbar som kommer att ploppa fram snart... Hur går det för JJ??? Hon är väl nästa ut?

Skridskor, åh vad mysigt!!! Pess, jag vill oxå!

Här sover Olivia MYCKET bra på fm+em, äter ca var tredje timme och är däremellan nöjd. Dock trasslar hon lite på kvällarna, amning varje timme ja ni kommer väl ihåg!?! Nätterna får jag lite hjälp med så det är skönt, annars skulle jag gå under direkt igen

Imorgon ska vi hem på permis några timmar MED Olivia, så då ska Sid få klämma på sin lillasyster lite... Undra hur det kommer att gå, hoppas han inte blir alltför avis!?!?!

Kram på er alla, dålig på respons jag vet Sorry, är helt uppe i min amning- och bebislunka... Känner mig lugn och blir starkare dag för dag, skönt! Persen blir nog när vi åker hem kan jag tro...

• Pikku myy

Härligt och höra att de finns andra ungar som är inne i en jobbig period. jag försöker oxå välja mina fighter. Däremot så kan stora syster och lille bror bråka som bara den. Och hur det nu än är så förstår ju alva lite bättre än edwin och det känns som jag är bara dum,dum,dum hela tiden Att gå på jobb är rena semestern kan jag säga... har varit ledig 1 vecka och det känns i kroppen och i huvudet. Jag som tycks ha aktiverat och stimulerat mina barn väl.... men det märks inte om man säger så. Hoppas på bättre tider.

Fisk: Va kul att ni får åk på permis några timmar. Blir nog spännnade för sid och träffa lilla syster. Kikade på bilderna igår och hon är ju bara för söt. Jätte fina kort.

Nu skall jag ta mig en macka innan virvelvinden vaknar. Han ligger ute och sover. Vi har riktigt kallt t.o.m... -11 grader och det bet i kinderna när vi var ute och gick. Nån snö av värde har vi då inte, trist som rackarn. Men snart kommer det säkert och då ska vi ut i pulkka backen... myyysigt.

• FISK78

Pikku: Ja, verkligen spännande! Du vet ju hur det är med två!!! Jobbigt med jobbiga perioder, det är ju sådanna hela tiden måste jag säga och ännu fler med TVÅ barn! Dina kollegor är jättesnälla, vi får så bra vård som det bara går!!!

Japp, det är Mr D som är väldigt duktig på att ta kort! Han har köpt en bra kamera och en bra lins och tycker att det är jättekul!

Mot amning och bajsblöja för 10:onde gången idag, redan! Hur kan de bajsa så mycket, det hade jag glömt...

• förväntan

Fisk, åhh så mysigt det låter med bajsblöja och amning . Det var så mysigt på BB med sitt lilla barn i famnen. Vad skönt att du får bra hjälp av personalen. Nu längtar jag till sommaren ...

Ja hur är det med JJ??

Essi vad jobbigt att du sover så dåligt. Är det någon speciell anledning eller "bara" grav?? Skönt att jobba hemma iallafall.

• Essi73

Fisk *s* det är Stesolid jag har. Jag skall dock ge dem några fler chanser, annars får jag köra på det gamla hederliga dvs att låta kroppen släcka ner av sig självt, ja du vet... det bajsiga är bara att man hinner bli på sånt pisshumör emellan varven. Propavan har jag också hört det du erfor, att man är döckad dan efter och det skulle inte funka här så dem ger jag mig inte i kast med.
    Vad super att få komma hem med Olivia, guuud så gott Skall bli spännande att höra hur Sid reagerade sen. Önskar er en otroligt mysig dag. En grej till, ehm du bejb - ursäkta dig banne mig inte för "dålig" respons.. I shall say no more!

Pikku jaaa att komma till jobbet känns lite som semester faktiskt. Eftersom jag kan känn så jag med så anser jag inte att du skall ha dåligt samvete (men vi får det ändå jag veeet).

Förväntan nej jag vette katten varför jag sover som jag gör. En blandning tror jag av täpt näsa, gravhormoner, tankar som snurrar iom mammas bortgång. En blandad kompott helt enkelt. Det vänder nog snart

Oj oj, nu mot lite Bollkärlek sen gör vi nog klokast i att ta med honom på ngt äventyr för SHIT vad den där (annars nöjda) Ferdinand blir missnöjd och uttråkad rätt fort. Ett bevis för hur mkt dagis ändå aktiverar honom jämfört med hur vi gör.

• Kun

God fortsättning till er alla!

Våran nyårskväll var lugn och med god mat, hittade tyvärr ingen kalkon så vi åt chilikyckling istället, men det vart supergott så vi var så nöjda så.

Fisk, Olivia är jättefin!!! Grattis ännu en gång till er söta guldklimp!!!  (Olivia=fint namn )

Essi, Kul att maten blev lyckad, nu blev jag jättesugen på Tiramisu!
    Vilket recept gjorde du? Tror det var du som länkade mig detta recept (http://www.acc.umu.se/~leng/tiramisu.html), var det den du gjorde?
    Dum fråga, men man behöver alltså inte oroa sig för likören som är med i tiramisun? Tänker på nu när man är gravid...jag är ju lite nojig av mig när det gäller vad man får äta och inte
    Men jäklar alltså, jag skulle kunna döda för en tiramisubit nu!

Meleah och seren, Jobbigt med illamåendet!

Mitt illamående försvann runt ve 15, så nu känner jag mig som en glad människa igen. Hoppas det försvinner för er snart också. Jag provade postafen, men jag blev bara trött av dom (kanske du Essi ska använda dom som sömnpiller istället? Jobbigt med sömnen förövrigt! Hoppas det är övergående!!!)

Pess, den där lchf/gi tårtan såg jättegod ut! måste prova!

Naffe, Vi gjorde också ivf. Klarade jag det så klarar alla det! Jag hade världens läkarskräck samt gynskräck och ivf:en har botat min rädsla.

Jag var livrädd för sprutorna, MEN det gick hur bra som helst! Jag blundade och karln sprutade
    Äggplock gick bra (fick ut 19 ägg varav 7 blev fina embryon), säger som Förväntan morfindosen var härlig
    Fikat efter äp var det godaste fikat jag fikat någon gång, godare än förlossningsfikat
    ET (insättningen) gick ännu bättre än äp, gjorde inte alls ont, över på ca 10 minuter

Pikku, Japp! Här är  en till som håller på och pillar överallt!!! Vandal är bara förnamnet!

Jag längtar såååå till dagisinskolning nästa vecka, M behöver mera stimulans! Han är uttråkad! För lite att göra! Försöker stimulera honom så gott det går, men man kan ju inte vara med honom hela tiden. Jag hoppas detta är övergående.

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Pess

Åhhhhh vad jag blir avis på ert gravidsnack, och så himla overkligt att jag skulle varit i vecka 17 någonting nu....Men jag är glad för er skull och är ju inte sugen på att _vara_ gravid igen. Men skulle gärna ta en färdig bebis direkt Men jag ska slå undan de tankarna för det blir INTE INTE INTE fler graviditeter här!!!!

L går omkring och säger kaka, kaka, kaka hela tiden. Ett litet kakmonster har jag. Ska sticka till henne ett Mariekex. Och javisst är hon en pillerska av stora mått även hon...Och blir lätt utråkad numera. Och så går hon och släcker alla lampor HELA tiden. Lite småstörigt

Sedan är jag glaaad för vår soffa kommer på måndag förmiddag....Tjohooo

Svar på tråden Minnas tjejer X