• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Yepp, lika trevligt här om än väldigt lugnt och skönt. Inga gäster, bara vi. L som sov sin em-lur sent somnade inte förrän vis 22 men vaknade en aning rädd kl 00 då det skjöts som f-n. Hon fick komma upp och titta ut litegrann och somnade sedan om och sov till........

.......09.35

Vi åt bara skaldjur och lax (även L)  och delade en flaska vin under kvällen (inte L ).

Till efterrätt åt vi Mezeyoghurt med riven 70% choklad och några hallon. Väldigt LCHF och dögott. Det tycket även M.

Skickar några slänpussar till Fisk även här. Hon är så fin och ser så färdig ut lilla Olivia. Ser inte alls ut som en premis tycker jag.

• Essi73

09.35 är superkalas, gud vad gott! Jag undrade vad i all sin dar jag gjorde uppe 07.30 men jag tyckte att det var bättre att förekomma Boll. Den atomuren som han är vaknade han 10 minuter därpå. Nu är J uppe så jag ämnar att slockna en stund om en stund.

Javisst ser Olivia färdig ut, jag älskade dock att se den där nyfödda blicken, lite förvirrat ofukserat. Så himla söööt! Vad härligt det måste vara att ha en 45cm liten sak i sin famn. Ååååh jag vill vara i april NU.

• FISK78

Ni är ju bara för söööööööta Ja, hon är väldigt fin lilla tjejen Första natten tillsammans var rätt jobbig Olivia ville inte sova och jag med mina sömnproblem... Men hon är jätteduktig dagtid och ammar ca var tredje timme men på natten var det lite oftare så personalen fick rycka in lite, JAG BAD FAKTISKT OM HJÄLP!!! Är så stolt över det faktiskt!!! De tog henne några timmar så jag fick sova, så SKÖNT!

Idag tog de bort sonden på henne oxå, så framsteg varje dag!!! Blir troligen bara kvar här i några dagar, upp till en vecka. SKÖNT det med även om det blir tufft att komma hem till Sid!?!

Snart ska jag åka hem på permis i 2 timmar mellan amningarna, ska få träffa älsklingen SID och hämta lite ickegravid kläder!!!

Essi: Japp, skicka hit lugn och roooooo. Jag tror oxå att det kommer! Vi tar det himla lugnt och fint måste jag säga!!! Förstår att ni längtar, och ibland går det snabbare än man har tänkt sig oxå!!!

Pess: Du är så bra på att se vem hon är lik och sånt, jag ser inget som vanligt! Vilken prinsessa ni har som sover så länge på morgonen!!! Underbart! Hur mår halsen idag då? Bättre? Duktig du är med dieten, impad!

Kram på er alla

• Minna72

God fortsättning på det nya året allihop!! Och en extra glad hälsning till Fisk m familj. Jag fick många flashbacks när jag såg de underbara bilderna på lilla Olivia (och på mamma, är det mr D som tar så fantastiska bilder?). Olivia är av precis samma storlek som Öki var när han föddes. Vilken vecka hann du till Fisk? Det tog nämligen ett tag innan Öki behagade öppna sina ögon men jag ser att Olivia redan har en klar och nyfiken blick. Skönt också att du mår bättre nu, förstår att det måste ha varit en riktig pärs alltihop, för hela familjen.

Vi hade också en bra nyår. Jag fick ett presentkort i julklapp i favvoklädaffären av mina svärisar och ett annat presentkort av M i 5-årsförlovningspresent och igårhade jag en shoppingeftermiddag helt på egen hand i 3-4 timmar. Jag minns inte när det hände senast! Härligt! På kvällen var vi hos grannarna som även hade en annan av våra grannar på besök (en kvinna i min ålder som just har separerat från sin man som haft en affär bakom ryggen på henne under en längre tid) och hennes 4-årige son. Ökiär inte van vid att ha jämnåriga (nåja) kompisar att leka med utanför dagistid så han stortrivdes! Och vi med! Men vi blev rätt trötta rätt tidigt så vi knatade hem till vår lägenhet och Öki tittade på alla raketer utanför fönstret och sa "oj!" varje gång himlen fylldes av sprakoch tjut. Kl 23 deklararade han att han ville sova och då slocknade jag med...

Idag har det varit dagen efter (jäkla rödvin! ) men rättmysig och lugn dag också.

God fortsättning på hela tråden!

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Hej Fisk, därär du ju igen! Så sonden försvinner redan? Då är hon ju verkligen en duktig och stark liten tjej!

Aetti 26 mars 2007
  • Pikku myy

Massor med grattisar till Fisk. Kan bara tänka mig vilken resa detta varit. Har faktiskt 2 st fd kolleger som jobbar på neo på sös. Hoppas att de tar god hand om er. Låter som tösen är duktig och självklart skall du be om hjälp om du behöver.

Här har vi varit på en dags resa till svärisarna, nyss hemkommna. Gårdagen spendera vi hemmavid. Käkade thaigratäng, sallad och vitlöksbröd, lite vittvin och härlig äppelpaj med vaniljglass till.... mumma för magen. Vi väckte alva vid tolv snåret så hon fick se alla raketer och sen stupa vi isäng hela högen. Edwin han sov sig igenom det hela.

Edwin är inne i en period nu som gör oss tokiga. Han är och pillar i allting. Råkar ha sönder saker åt höger och vänster. Desto mer jag säger åt han desto roligare tycker han att det är. Vi bestämde och ta bort julgranen innan nyår för att den bara var en källa till bråk. Vet inte riktigt hur jag skall göra med han... suuuck. Andra småttingar som håller på?

Naffe: jag upplevde inte ivf processen som jobbig. Sprutorna var man tvungen och komma ihåg och den enda som va jobbig var den sista. 2 ml med vanlig spruta rätt in i magen. Jag stack mig själv och det gick bra faktiskt, gjorde inte ont alls. Men säger som cirkel man skall nog göra det rätt raskt och har man lite bukfett så går det bara fint . Själva plocket gick bra, fick lite lugnande och belönades med 21 ägg och överstimulerade äggstockar. Återinförandet gick rätt bra, men tiden efter var riktigt jobbig pga mina överstimulerade äggstockar. Mådde piss och fick välja mellan och lägga in mig på gyn el våndas hemma. valde och våndas hemma då jag jobbar där jag gör... nu i efterhand så skulle jag nog ha lagt in mig och fått lite starkare smärtlindring än alvedon.... Hur som hellst så önskar jag er lycka till på en fantastisk resa.... trots allt.

• förväntan

God morgon!!

Fisk, vad härligt med en uppdatering från er. Och vad fin hon är lilla Oliva . Åhh så mysigt att du får snusa en liten bebis nu. Hoppas du mår bättre nu. O låter verkligen så en stark och duktig liten flicka. Hoppas ni får komma hem snart.

Naffe, vi gjorde också IVF första gången. Det gick bra, hade inga direkta biverkningar. Vet att det har börjat köra en kort behandling här, vilket innebär att man inte behöver spraya utan börjar med sprutor någon dag efter mens. När vi gjorde IVFén fick vi ut 12 ägg, men bara 1 belv befruktat, pga C spermier inte ville fästa mot äggen. Så om vi skulle göra en ny beh hade vi gjort en ICSI. Tyckte inte att ÄP eller ET var jobbigt, utan jättehärligt med den morfin-dos som man fick vid ÄP . Det jobbigaste var nog ruvningen, men mkt dels pga att jag läst min egen journla och sett att det inte tyckte det var ett toppen-ägg. Men det funkade ju bra ändå. Håller tummarna för att ni ska slippa göra en IVF, men det är verkligen super när man har problem.

Pess, vad härligt det låter att åka skriskor. avis .

Vi hade det trevligt i Danmark, men min pappa fick någon magsjuka och kräktes en dag och jag blev också dålig i magen, men slapp att kräkas... Inte så mysigt när man är 6 pers i en liten lägenhet. Men det verkar inte som någon mer har blivt dålig ännu iallafall .

Hoppas alla haft en skön nyår. Nu ska vi ut i det kalla krispiga vädret.

• Meleah

God fortsättning och gott nytt på er tjejer! Är som vanligt inne och läser ofta men skriver sällan.

Ville skriva ett jättegrattis till Fisk också för sockersöta Olivia. Jisses...är dom så där små???? Underbart.

Jag mår illa som en gnu dagarna i genom. Olidligt. Kräks inte men illamåendet är f-n värre. Är i v 10+ nånting och tiden sniglar sig fortfarande fram. Men den 16e januari ska vi åka på NUPP hos Selbing i Linköping. Det är en nervös men samtidigt förväntansfull väntan.

Hoppas att ni mår fint alla...

Kram

★ Vilya 070529 ★
Svar på tråden Minnas tjejer X