• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

God morgon flickor.

Det går troll i våran hall. Har fortfarande inte fått målat hallen igen. Men i går så fick jag spacklat de hål som maken borrat fel så i kväll SKA det bli målat. Vill ha det klart till helgen.  

Har tyvärr även en stryktvätt som hänger över mig. En stor rackare också. Fattar inte hur mycket kläder barnen använder. Fundersam Men kvinna som man är så biter man ihop och kör på. Inte konstigt att man är trött ibland. Flört

• nyponsoppa

Hej alla glada.
    Är dte någon här som vet vart man kan köpa de där stora härliga muggarna med en stjärna på som brukar finnas i "vita hem" butiker? Jag skulle vilja hitta en webshop som säljer sådana men kan inte hitta det.
    har fått noja på stjärnor

♥ Stolt mamma till Alicia-05 och Ella-08 ♥
  • LissAnna
    nyponsoppa skrev 2009-02-04 14:44:47 följande:
    Hej alla glada. Är dte någon här som vet vart man kan köpa de där stora härliga muggarna med en stjärna på som brukar finnas i "vita hem" butiker? Jag skulle vilja hitta en webshop som säljer sådana men kan inte hitta det. har fått noja på stjärnor
     nordljus.net har en variant i alla fall.
  • Joddan

Behöver ett litet tips??

Någon som vet vart man kan hitta ett tyg i lite romatiskt shabby stil fast ändå liiite modernt (för att behaga mannen ) som man kan spänna upp på en tavla... Alltså ha på väggen???? Tips?? 
    Rostyg??
  • Joddan

Eller något vit/grå tyg med blommönster och så latinsk text??? Man kanske kan "måla" på tyget... ???

• Tinkerbel

Joddan skrev 2009-02-04 18:10:35 följande:

Eller något vit/grå tyg med blommönster och så latinsk text??? Man kanske kan "måla" på tyget... ???
    Jag vet inte riktigt vad du tänkt dig, men titta in på åhleńs hemsida och klicka på "tapeter". Där finns en tapet (finns även som tyg) som heter Teatime. Den är vit/grå och har blommor iallafall!
  • tjolahopp81

Reafynd i Röaby!: liten glasvas, ljuslykta med en vit krans av murgröneblad, väggklocka i slitet vitt trä med texten "Café de France" som jag ska placera på en Hemnes hylla vid matbordet, spegel som jag ställt ett snapsglas på med en planterad minipärlhyacint i!

• Häxan Hedda
    Mettan69 skrev 2009-02-04 08:18:46 följande:
    God morgon flickor.Det går troll i våran hall. Har fortfarande inte fått målat hallen igen. Men i går så fick jag spacklat de hål som maken borrat fel så i kväll SKA det bli målat. Vill ha det klart till helgen.  Har tyvärr även en stryktvätt som hänger över mig. En stor rackare också. Fattar inte hur mycket kläder barnen använder.  Men kvinna som man är så biter man ihop och kör på. Inte konstigt att man är trött ibland.
    Lycka till med hallmåleriet Mettan

Ang. stryktvätt,vad är det du stryker? *nyfiken*

Jag stryker bara när det är nödvändigt, gardiner som ska upp ,dukar som ska läggas på bord. Eller när jag ska använda kläderna ifråga Hur lat som helst men jag känner att det är tillräckligt att göra ändå

Ha det gott brudar...

*trötta kramar finns till de som vill ha*
  • Häxan Hedda
    tjolahopp81 skrev 2009-02-04 19:55:50 följande:
    Reafynd i Röaby!: liten glasvas, ljuslykta med en vit krans av murgröneblad, väggklocka i slitet vitt trä med texten "Café de France" som jag ska placera på en Hemnes hylla vid matbordet, spegel som jag ställt ett snapsglas på med en planterad minipärlhyacint i!
    Åhh,lyllos dig
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9