• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Tinkerbel

Hej allihop!

Det var ett tag sedan jag kikade in i tråden så jag ska läsa ikapp lite *jag får det jag gör ;)*

Jag ser att ni pratar om väckarklockor... vi har en superful, men praktisk, klockradio! Jag skulle vilja ha något liknande den här:

www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/

• LissAnna
    libero skrev 2009-02-08 07:17:24 följande:
    Vad skönt då att det inte bara är vi som har klockradio på våra bord. Idag hoppas jag att vår panel i köket äntligen blir färdigmålad så jag får sätta tillbaka mina möbler. Vi bestämde för 2 år sedan att panelen ska bli vit men först nu har vi fått tummen ur.
    Det är alltid skönt när man får ställa tillbaka allt. Kan tänka mig att det blir fint där.
    chicago1 skrev 2009-02-08 09:20:33 följande:
    Hej hopp först har jag nytt på bloggen sen är nu min å makens resa beställd vi far till teneriffa på tisdag morgon så idag ska man tvättta en del så man kan packa imorgon. Det snöar en hel del iag, hade tänkt åka skriskor men det blir nog att vara inne då lillen är feberfri men snorig så han inte blir sjuk igen tills vi ska åka
    Men fy vad fuskit.
    Tinkerbel skrev 2009-02-08 10:30:42 följande:
    Hej allihop! Det var ett tag sedan jag kikade in i tråden så jag ska läsa ikapp lite *jag får det jag gör ;)* Jag ser att ni pratar om väckarklockor... vi har en superful, men praktisk, klockradio! Jag skulle vilja ha något liknande den här: www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/?ite...
    Den är fin den klockan.
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-08 11:30:50 följande:
    Ja visst är det  Hihi Men firar man femårs bröllopsdag på lördag så måste man ju få nått lite extra hehe
    Ja, det måste man.Hoppas att ni får en härlig resa.
  • chicago1
    LissAnna skrev 2009-02-08 12:38:28 följande:
    Ja, det måste man.Hoppas att ni får en härlig resa.

Ja det hoppas jag med, men bara att få komma iväg bara vi två är det som är viktigaste så har vi otur med dårligt väder mm gör det ju inte så mycket, för vi ska ju bara vara vi två inte vi sex om du förstår hur mag menar.

Imorgon om jag hinner ska jag lägga ut mitt blocket fynd för dom är omålade nu så kolla min blogg i morgon hihi

• Milagro

Hej på er!
    Jag brukar ofta kika runt i tråden och beundrar alla era fantastiska vita hem!! Är så sugen på att skapa ett vitt hem här hemma, måste dock först övertyga maken som ständigt tjatar om mer färg.. Hur som helst nu ska vi snart göra om i vårt sovrum och nu behöver jag lite hjälp från er. Vi kommer att ha vita möbler (sänggavel + byrå, hemnes bla) Jag vill ha vita väggar men funderar på att tapetsera väggen bakom sängen i en tapet som går lite åt det gråa hållet. Kanske med vit bakgrund och ljusgrå medaljonger? Väggen är går mot snedtak. Vad tror ni? Skulle det fungera? Någon som har tips på en fin tapet?

• Saga74

Oj här skrivs det igen!!! Vill ju inte missa nåt ;)

Läser om resor och klockor, målningar och dylikt! Hoppas ni visar bilder oxå nyfiken som man är!

Libero: Till väckarklocka kör vi oxå på mobilen, vi har en gammaldags från IKEA men har den bara för syns skull. Kanske är det den plisseplosse pratar om?!

Häxan: Vilken mysig dag du har haft med syskonen! Kvalitets tid

chicago: Inte alls avis *muttrar, vill oxå sola*

Så nu körde jag en latvariant och kommenterar bara sista sidan, MÅSTE ju bara säga nåt *pratglad*

• Saga74

MILAGRO: Jag har inga tips på vilken tapet men det låter jätte snyggt! Hemnes serien är ju så snygg

• LissAnna
    chicago1 skrev 2009-02-08 15:32:08 följande:
    Ja det hoppas jag med, men bara att få komma iväg bara vi två är det som är viktigaste så har vi otur med dårligt väder mm gör det ju inte så mycket, för vi ska ju bara vara vi två inte vi sex om du förstår hur mag menar.Imorgon om jag hinner ska jag lägga ut mitt blocket fynd för dom är omålade nu så kolla min blogg i morgon hihi
    Jo, jag förstår.
  • LissAnna
    Milagro skrev 2009-02-08 16:32:02 följande:
    Hej på er! Jag brukar ofta kika runt i tråden och beundrar alla era fantastiska vita hem!! Är så sugen på att skapa ett vitt hem här hemma, måste dock först övertyga maken som ständigt tjatar om mer färg.. Hur som helst nu ska vi snart göra om i vårt sovrum och nu behöver jag lite hjälp från er. Vi kommer att ha vita möbler (sänggavel + byrå, hemnes bla) Jag vill ha vita väggar men funderar på att tapetsera väggen bakom sängen i en tapet som går lite åt det gråa hållet. Kanske med vit bakgrund och ljusgrå medaljonger? Väggen är går mot snedtak. Vad tror ni? Skulle det fungera? Någon som har tips på en fin tapet?
    Ja, det tycker jag låter fint.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9