• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Zirup

Hej flickor!
    Jag hoppas på att få lite inspiration till vårt barnrum... jag är ute efter en snygg och enkel lampa! Jag var helt insnöad på den här lampan:
    195.35.83.106/~xc51756/e-handel/upload/articlepictures/84_master.jpg
    Jag vet, den är inte så jätte-shabby men jag tycker den är SÅ trevlig i sin enkelhet! Dock är den för lång, vi har inte så högt i tak så jag måste helt tänka om! Hur har ni tänkt i belysningsväg i era barns rum? Vill ni dela med er?

• Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 16:02:34 följande:
    Hej flickor!Jag hoppas på att få lite inspiration till vårt barnrum... jag är ute efter en snygg och enkel lampa! Jag var helt insnöad på den här lampan:195.35.83.106/~xc51756/e-handel/upload/arti clepictures/84_master.jpgJag vet, den är inte så jätte-shabby men jag tycker den är SÅ trevlig i sin enkelhet! Dock är den för lång, vi har inte så högt i tak så jag måste helt tänka om! Hur har ni tänkt i belysningsväg i era barns rum? Vill ni dela med er?
    Kan inte få upp länken även om jag klipper ur o klistrar in...

Tycker personligen inte just barnrummet behöver vara så "shabby" kommer inte göra Måns rum det minsta shabby utan färgglatt o roligt på ett barnsligt vis ist så tänker jag iaf

Lampa vill jag ha en rolig, såg en på ABC-leksaker med grodor som var fin ja det ska iaf vara nåt som Måns blir glad av o tycker är rolig
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Zirup

Hm, den funkar inte för mig heller. Direkt till källan då:
    www.haba.de/uploads/tx_habaproducts/007576_4c_01.jpg

Nej, du har rätt vad gäller färger... vi har gjort som så att vi har målat väggarna i en varm grå ton och kör med vita möbler. Leksakerna i sig är sådana färgklickar, tycker jag. Plus att vi har valt att ha färgstarka gardiner och en kuddhörna som lyser i regnbågens alla färger. Men på lampfronten står det helt stilla! Tack för tipset om ABC-leksaker. Skall gå och kika! Tar tacksamt emot fler tips.

• Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 17:38:54 följande:
    Hm, den funkar inte för mig heller. Direkt till källan då:www.haba.de/uploads/tx_habaproducts/007576_4c...Nej, du har rätt vad gäller färger... vi har gjort som så att vi har målat väggarna i en varm grå ton och kör med vita möbler. Leksakerna i sig är sådana färgklickar, tycker jag. Plus att vi har valt att ha färgstarka gardiner och en kuddhörna som lyser i regnbågens alla färger. Men på lampfronten står det helt stilla! Tack för tipset om ABC-leksaker. Skall gå och kika! Tar tacksamt emot fler tips.
    Jättefin lampa!

Jag kommer ha alla väggar vita i måns rum utom en som ska bli multirandig i "leksaksfärger" sen ska det upp "pynt" på de vita väggarna, alfabetet, siffror, nyckelpigor mm ska köpa ett vitt ritbord men häfta fast en vaxduk i roliga färger på... det ska bli en grön ryamatta (ikea) och gardiner har jag inte löst än, heller inte belysning... kuddhörna låter underbart! vart har du köpt dina?
  • Zirup

Jag har faktiskt slaktat kuddarna i vår gamla ikea-soffa... de fungerade så dåligt att ha bakom ryggen, säckade bara ihop. Tyckte att de skulle funka bättre på golvet så kan vi ha en läshörna där, alternativt en liten kuddborg när dottern blir äldre. Jag är fortfarande på sy-stadiet men har handlat tyg från Sandbergs Emma & Milton-serie. Får se om den här länken funkar:
    www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=25&show=3&katdel=2&psid=80
    Har beställt lite provtapet i samma kollektion som jag skall klippa ut figurer och rama in. Hade ett tag tänkt klistra upp figurerna som dom var, direkt på väggen men jag tror det är liiiite för spännande för ett par pillefingrar att förstöra allt sammans.

• Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 18:42:37 följande:
    Jag har faktiskt slaktat kuddarna i vår gamla ikea-soffa... de fungerade så dåligt att ha bakom ryggen, säckade bara ihop. Tyckte att de skulle funka bättre på golvet så kan vi ha en läshörna där, alternativt en liten kuddborg när dottern blir äldre. Jag är fortfarande på sy-stadiet men har handlat tyg från Sandbergs Emma & Milton-serie. Får se om den här länken funkar:www.sandbergtapeter.com/default.asp?lid=10&ul...Har beställt lite provtapet i samma kollektion som jag skall klippa ut figurer och rama in. Hade ett tag tänkt klistra upp figurerna som dom var, direkt på väggen men jag tror det är liiiite för spännande för ett par pillefingrar att förstöra allt sammans.
    kanonfina tyger o rolig ide med tapeten! om man klipper ut figurer o sätter upp borde man väl kunna "lacka" väggen så att säga för att unvika pillerfingrar? men jag vet inte bara en idé som kom upp men det kanske inte fungerar irl
  • Saga74

Hej!

Ja ett nytt familjeliv.se igen! Men jag tycker att det är lite roligt

Konsollerna jag vill ha ska vara vita och i köket! Kör den lata varianten och frågar här eftersom jag inte letat nånstans alls *skäms*

Zirup: Jättefin lampa!!!

Kaktus: fin fint hemma hos dig!

Mettan och ni som tagit er an era mårdbacka, grattis! Jag slängde mina förra året, det var ju dumt gjort!!!

• Hannnas
    chicago1 skrev 2009-03-02 21:32:55 följande:
    hihi gå in i min blogg så ska ni få se vad jag hitta för radio på loppis för en 50 lapp hihi ibland tror man inte det är sant www.storaochsmadrommar.blogspot.com
    AVIS! Urfin, en sån skulle jag lätt kunna tänka mig här hemma

Nu längtar man ju halvt ihjäl sig till vårens alla loppisar! *drömmer om möbler som ska köpas, slipas o målas*
  • chicago1
    Hannnas skrev 2009-03-02 21:41:36 följande:
    AVIS! Urfin, en sån skulle jag lätt kunna tänka mig här hemma Nu längtar man ju halvt ihjäl sig till vårens alla loppisar! *drömmer om möbler som ska köpas, slipas o målas*
    ja det är så man vill ut jämt nu, det är ju inte varje dag man hittar ett sånt fund, som ny kostar radion nästa 2000 kr och den här såg ej använd ut för femöre så den såg ny ut å jag fick den för 50 kr hihihi
  • Hannnas
    chicago1 skrev 2009-03-02 21:50:53 följande:
    ja det är så man vill ut jämt nu, det är ju inte varje dag man hittar ett sånt fund, som ny kostar radion nästa 2000 kr och den här såg ej använd ut för femöre så den såg ny ut å jag fick den för 50 kr hihihi
    haha din lilla gris men det är dig väl unt faktiskt sånt är jätteroligt

Idag fick jag 45min av sonen min (han sov ) o lyckades måla klart Ylvas vagga, den min man hade som liten så nu har man börjat  boa med... nåt måste man ju göra när ungen sparkar så man fått blåmärke på utsidan av magen

Nu är det stora jakten på ett fint månbord o spegel till ena hallen, o soffbord (såg att de fått in ett fint på em).. mm mm mm...
  • Saga74

chicago: LYLLOS !!! Kanon läcker

Hannnah: så du håller på! Energin bara flödar ;-D

• Hannnas
    Saga74 skrev 2009-03-02 22:15:24 följande:
    chicago: LYLLOS !!! Kanon läcker Hannnah: så du håller på! Energin bara flödar ;-D
    haha nädu här flödar ingen energi, snarare ett förnekande inför en kommande förlossning
  • Mettan69

God morgon flickor.

Saga74. Det var riktigt mysigt att plantera om blommorna i går. Tyvärr så tror jag att två av tre var döda. Men den stora klarade sig och av den så tog jag sex sticklingar. Får se om jag lyckas med dem. {#lang_emotions_sunny}

Chicago1. Vilken tur du har. Det är som att stjäla godis från barn att få den radion för 50kr. De hade tydligen inte en aning om hur populär den är. Så kul med en resa att se fram emot. Speciellt eftersom du längtar så tillbaka dit och inte är där så ofta. {#lang_emotions_flower}

Hannna. Jag håller med dig. Barnens rum får vara barnrum. När de flyttar hemifrån så får jag släppa loss i deras rum. I Sixtens rum så är det en salig blanding av bilar och sjörövare. Inget rum som skulle platsa i Lantliv direkt. {#lang_emotions_wink}

• Zirup

Hannnnah: det är möjligt att det går... men jag tror att det är liiiite för inbjudande att pilla sönder. Iallafall om dottern brås mer på mig än på mannen, hihi.

Ingen som har fler tips på lampor? Jag hittade inga grodlampor på ABC.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9