• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Häxan Hedda

Haha,Mettan erkänn att du var tvungen att tjuvkika på stavningen när du skrev inlägget till Tenshioyo (fick jag till det rätt nu? )Snälla säg att du var det så slipper jag känna mig så korkad

Hehe,skämt åsido, varmt välkommen till tråden Tenshioyo

• Mettan69

Jag gillar inte att glänsa och sätta mig själv i centrum MEEEEEEN

*Jag vann jag vann jag vann.*  *hoppar just nu högt upp och ner av glädje* Tjooohooo.

För er som inte hänger med så var jag med i VackraMagnolias tävling. Vilken underbar start på fredagen.  Med sådan tur så måste jag ju bara vinna våran Fia med Knuff-turnerning vi skall ha i morgon. Flört

Nu tillbaka till verkligheten. Färgen var torr i går så jag fick målat en sista gång i går. Nästa vecka så skall vi fixa dit hyllplanen hoppas jag. Gubben måste köpa lite mer reglar och det brukar inte hända i ett nafs. Skall försöka komma ihåg att ta bilder på söndag så ni kan få se min pyttelilla hall. Låter som jag gjort ett jättejobb och så är hallen bara 1 *1,5 m Förvånad

Häxan Hedda: Ha Ha Jag erkänner. Skrattande Fick tjuvkika inte bara en gång utan två. Oskyldig

PS. Jag vann DS.

• MalinF

Hej! Vilken härlig tråd! Vi bor i ett egna-hemshus i Stockholm, som har så gott som alla originaldetaljer kvar. Men källaren har blivit inredd på senare tid. Golven är förfärliga och ska nu bytas. Någon klok person här inne som har tips på golv som passar till shabby chic-hemmet?

• LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-02-06 08:50:15 följande:
    Jag gillar inte att glänsa och sätta mig själv i centrum MEEEEEEN   *Jag vann jag vann jag vann.*  *hoppar just nu högt upp och ner av glädje* Tjooohooo. För er som inte hänger med så var jag med i VackraMagnolias tävling. Vilken underbar start på fredagen.  Med sådan tur så måste jag ju bara vinna våran Fia med Knuff-turnerning vi skall ha i morgon. Nu tillbaka till verkligheten. Färgen var torr i går så jag fick målat en sista gång i går. Nästa vecka så skall vi fixa dit hyllplanen hoppas jag. Gubben måste köpa lite mer reglar och det brukar inte hända i ett nafs. Skall försöka komma ihåg att ta bilder på söndag så ni kan få se min pyttelilla hall. Låter som jag gjort ett jättejobb och så är hallen bara 1 *1,5 m Häxan Hedda: Ha Ha Jag erkänner.  Fick tjuvkika inte bara en gång utan två. PS. Jag vann DS.
  • LCroft
    Tiger Af Lilja skrev 2009-02-06 21:44:12 följande:
    Haha hmm jag fattar noll? menar ni mitt stavfel? hehe?
    Välkommen säger hon som nästan aldrig skriver mer Men till din fråga, nej de menade nog att ditt nick var lite svårt att skriva Därför som jag citerade för att inte behöva kolla hur du stavar det

Ja och välkommen alla andra nya också!

Kommer inte alls ihåg nåt annat jag skulle kommentera, tycker jag går på verkligen sparlåga nuförtiden, jobb och familj tar upp allt tid. Men idag ska vi och titta på en gammal kökssoffa, vill verkligen ha en, hur vi ska få plats är en annan femma, funderade lite på att sätta den i det rum som vi har som spis/lek/datarum. Får se hur den ser ut och om den alls passar in. Sen när vi får utbyggt vinden har jag tänkt mig den som säng åt Ida. Men än ryms den verkligen inte upp
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9